خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست سال جاری صورت گرفت:

ارزآوری ۶/۱ میلیارد دلاری کارگران مهاجر تاجیکستان از روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۷۷

چکیده: «کارگران مهاجر این کشور در میان دیگر کشور‌های مستقل مشترک المنافع از نظر انتقال پول بعد ازبکستان در جای دوم قرار دارند.»

کارگران مهاجر تاجیکستان در نیمه نخست سال جاری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ارز از روسیه به کشورشان منتقل کردند.

به گزارش دریافتی ایلنا، کارگران مهاجر این کشور در میان دیگر کشور‌های مستقل مشترک المنافع از نظر انتقال پول بعد ازبکستان در جای دوم قرار دارند.

حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تاجیک سالانه برای کسب کار و درآمد به روسیه مهاجرت می‌کنند.

به گفته صاحبنظران اقتصادی، هرچند انتقال پول از روسیه و دیگر کشور‌ها به تاجیکستان امری مهم بحساب می‌آید، اما این کشور برای تنوع بخشیدن به اقتصاد ملی خود و رفع وابستگی به جریان ورود پول از این کشور‌ها، به تلاش‌های اقتصادی نیاز دارد.

بانک توسعه آسیایی از مسوولان تاجیکستان خواسته است مبالغ هنگفتی را که هر ساله توسط مهاجران کاری تاجیک وارد کشور می‌شود، صرف ایجاد اشتغال و تقویت اقتصاد شکننده این کشور کنند.

این بانک اعلام کرد با وجود تلاش تاجیکستان برای از بین بردن پیامدهای بحران مالی در دو سال اخیر، این کشور همچنان از کشورهای فقیر دنیا محسوب می‌شود، بنابراین باید برای مقابله با فقر، سهم بخش خصوصی را در تولید و صنعت داخل افزایش دهد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز