خبرگزاری کار ایران

سازمان عربی کار اعلام کرد:

افزایش شمار بیکاران در کشورهای عربی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۷۸

چکیده: «اقتصاد کشورهای عربی میانگین رشد کافی برای ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با افزایش نیروی کار در این کشور‌ها را ندارد. میانگین افزایش نیروی کار بسیار بالاست و ایجاب می‌کند که هر ساله تقریبا سه و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد کنیم تا بتوانیم افرادی را که به تازگی وارد بازار کار می‌شوند جذب کنیم.»

آمارهای سازمان عربی کار نشان می‌دهد شمار بیکاران در کشورهای عربی به بیست میلیون نفر رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سازمان عربی کار انقلاب‌هایی را که در چارچوب تحولات بهار عربی در این کشور‌ها روی داده است را اصلیترین عامل افزایش میزان بیکاری در این کشور‌ها اعلام کرد.
این سازمان برای ارائه اولین گزارش درباره بازارهای بورس عربی کارگاهی با مشارکت دوازده کشور عربی در خرطوم برگزار کرد.
در گزارشی در این باره با اشاره به افزایش آمار بیکاران در کشورهای عربی به بیست درصد آمده است: با توجه به افزایش ورود به بازار کار در این کشور‌ها، امیدی به کاهش این میزان در آینده نزدیک وجود ندارد. افزایش افرادی که وارد بازار کار می‌شوند در حالیست که فرصت‌های شغلی کافی برای آن‌ها وجود ندارد.
سازمان عربی کار در کنفرانسی که در خرطوم برگزار شد راه‌های ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر را با وجود آینده مبهمی که پیش روی کشورهای عربی قرار دارد، بررسی کرد.
رأفت رضوان کار‌شناس شبکه اطلاعات عربی گفت: اقتصاد کشورهای عربی میانگین رشد کافی برای ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با افزایش نیروی کار در این کشور‌ها را ندارد. میانگین افزایش نیروی کار بسیار بالاست و ایجاب می‌کند که هر ساله تقریبا سه و نیم میلیون فرصت شغلی ایجاد کنیم تا بتوانیم افرادی را که به تازگی وارد بازار کار می‌شوند جذب کنیم. با توجه به تعداد بیکارانی که هم اکنون وجود دارد و تعداد آن‌ها بین شانزده تا بیست میلیون نفر است برای جذب این افراد و افراد تازه وارد به بازار کار به سالانه پنج میلیون فرصت شغلی نیاز داریم.
نود و پنج درصد از بیکاران در کشورهای عربی را جوانان تشکیل می‌دهند. شرکت کنندگان در کنفرانس خرطوم هشدار دادند افزایش بیکاری بین جوانان به منزله بمبی ساعتی است که انفجاری قوی‌تر از آنچه را کشورهای عربی اکنون شاهد آن هستند هشدار می‌دهد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز