خبرگزاری کار ایران

در پی جوابیه برگزارکنندگان کنگره رئیسعلی دلواری؛

نامه سرگشاده یاراحمدی به معاون سیاسی-امنیتی استانداری بوشهر

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۷۱۵

پژوهشگر آئین و فرهنگ بومی استان بوشهر، پس از عدم دعوت خود از سوی برگزارکنندگان کنگره علمی رئیسعلی دلواری در نامه ای سرگشاده گلایه‌های خود را در عدم شفافیت بنیاد ایران‌شناسی بوشهر مطرح کرد.

به گزارش ایلنا از بوشهر، متن نامه سرگشاده جهانشیر یار احمدی خطاب به حقیقی معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر  و دبیر ستاد کنگره یکصدمین سال شهادت رئیسعلی دلواری به شرح زیر است:

جوابیه مسئول کمیته علمی کنگره رئیسعلی دلواری به مباحث مطرح‌شده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا مرا بر آن داشت تا علی‌رغم میل باطنی‌ام، یادداشتی را پیرامون نکات ارائه‌شده خدمتتان بنگارم.

در جوابیه ارائه شده، یک دستپاچگی توام با ترس(که دلیلش را نمی‌دانم) در بندهای گفته‌شده مشهود است که گاه به فرافکنی شدید نزدیک شده و گاه به یک دروغ‌پراکنی مزمن. و عجیب این‌که مسئول کمیته علمی، دلیل واضح و روشن خود را در این جوابیه ارائه نکرده است؛ اگر دلیل روشن ایشان را از دل جوابیه دریافت کرده‌اید، ممنون خواهم شد جهت اطلاع بنده در یک سطر، فقط یک سطر آن را بنویسید .

الف) در بند نخست جوابیه آورده‌اند که کنگره را با سرعت و شتابزدگی برگزار کرده‌اند و...

جناب آقای حقیقی، تحقیقات میدانی بنده در چند روز اخیر حاکی از آنست که زمان برگزاری کنگره سه بار تغییر کرده است. از آذرماه به دی‌ماه موکول شده و از دی‌ماه به اسفندماه. با این حال یک عقل سلیم آیا قبول می‌کند که کنگره شتاب‌زده و به‌سرعت برگزار شده است.؟ این دلیل موجهی نیست، بیشتر به سهل‌انگاری شبیه است.

ب) بند دوم جوابیه حاوی نکات بسیار جذابیست و به‌همین دلیل اول آن بند را کامل ذکر می‌کنم. «بند دوم جوابیه بنیاد ایران‌شناسی: شایسته و بجا بود که آقای یاراحمدی پیش یا حتی پس از برگزاری همایش با مسئول کمیته علمی در بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر تماس می‌گرفت و درصورتی‌که پاسخ قانع‌کننده‌ای نمی‌یافت نظرات و انتقادات خود را علنی می‌کرد. گر چه روابط عمومی بنیاد  با وی تماس گرفته و پاسخی نگرفته اما علیرغم اعلام عمومی و خبر رسانه‌های انجام‌شده مشارالیه در جلسه حضور نداشتند.»

اما در مورد این بند:

1 ) آنان که با ساختار مرکز بوشهر‌شناسی سر و کار دارند، کاملا با تکنیک «چرا قبلش به خودمون نگفتی» این دوستان آشنا هستند. چه دلیلی دارد وقتی یک نفر شاکی اعمال و رفتار سهل‌انگارانه شماست به خودتان مراجعه کند؟ دوما این «شایسته‌بودن» را چه کسی تشخیص می‌دهد؟ حتما خودتان؟ نخیر، وقتی یک نفر شما را به‌عنوان مسوول انتخاب می‌کند باید پاسخگوی اعمال و رفتار شما نیز باشد. هیچ دلیلی ندیده و نمی‌بینم که برای این سهل‌انگاری به شما مراجعه کنم.

2 ) باور‌کردنش سخت است که این اشتباه آنقدر برگزارکنندگان را دستپاچه کرده باشد که در بند 2 نوشته باشند «پیش» از کنگره به نبودنم باید اعتراض می‌کردم!!! جناب حقیقی خوب توجه فرمائید برگزاری کنگره را به چه کسانی سپرده‌اید.

3) فرموده‌اند که روابط عمومی بنیاد تماس گرفته و ایشان....

این عبارت کذب محض است. که اگر یک‌بار‌، فقط و فقط یک‌بار این اتفاق افتاده بود، اینان هرگز اینگونه جوابیه می‌نوشتند. جهت اطلاع شما عرض کنم که دو روز بعد از برگزاری کنگره یعنی روز یکشنبه و پس از اطلاع از گفتگوی بنده با ایلنا، دوستان چندین و چند‌بار زحمت کشیدند تماس گرفتند. دلیلش هم می‌دانستم که چرا تماس می‌گیرند ولی به‌دلیل حضور در همایش مدرسان زبان موفق به پاسخگویی نشدم.

4) سطر آخر بند جوابیه بسیار جالب است. جناب حقیقی بزرگوار! مسوول کمیته علمی شما فرموده‌اند، سخنران کنگره می‌بایست از طریق رسانه‌ها از برگزاری کنگره خبردار می‌شده!!!. جالب است نه؟ (تصور بفرمائید مهمانان ارجمند پایتخت‌نشین که مثل بنده ارائه مقاله داشته اند هم مثلا می‌بایست از طریق رسانه‌ها و اعلان خبردار می‌شده‌اند!!)

حالا جالب است که همین الان پس از گذشت یک هفته از کنگره جز یک یا دو خبر کلی از کنگره اصلا مشخص نیست که در این کنگره چه کسانی حضور داشته یا سخنرانی کرده‌اند. البته کنگره‌ای که در طی شش‌ماه گذشته یک پیامک، ایمیل و یا تماسی با من نداشته که مقاله شما پذیرفته یا رد شده!!  این توقع زیادی از آنهاست.اینطور نیست؟

ج) درباره بند 3 جوابیه، از حضرتعالی تقاضامندم مسئول کمیته علمی کنگره را که یک لوح تقدیر برای بنده تدارک دیده، تشویق فرمایید!!! صمیمانه از ایشان سپاسگزارم.

د)جناب آقای حقیقی! از همه نکات مطرح‌شده در جوابیه می‌توان به سادگی و با یک لبخند گذشت؛ اما درباره بند چهارم جوابیه که برای من بسیار شک‌برانگیز است خیر. صادقانه از حضرتعالی به‌عنوان رئیس ستاد کنگره می‌خواهم از مسوول کمیته علمی اتان بپرسید چرا، به چه دلیل و با چه نیتی جملاتی در این بند نوشته که در سراسر گفت‌و‌گوی بنده با خبرنگار ایلنا‌، حتی یک کلمه درباره آن سخن نگفته‌ام!؟ من کجا درباره چگونگی برگزاری صحبت کرده‌ام‌؟؟؟ هیچ جمله‌ای درباره چگونگی برگزاری کنگره بیان‌نشده است و اصلا ربطی به بحث بنده هم نداشته. حالا این دستپاچگی چقدر عمیق بوده که همکارانتان  به شایعه‌پراکنی هم متوسل شده‌اند. ولی می‌خواهم شما پیگیری بفرمایید نیت این بزرگواران چه بوده از این بیانات.

ه) در پایان جوابیه، مسئول کمیته علمی وجدان‌های بیدار را به مدد طلبیده تا قضاوت کنند درباره کنگره‌ای که یک سال!!!! برایش برنامه‌ریزی کرده‌اند. من هم به نوبه خودم همگان را دعوت می‌کنم که نتیجه این برنامه‌ریزی را ببینند. چیزی که عیان است....

و) جناب حقیقی! هنوز هم بعد از خوانش چندباره جوابیه مدیر بوشهر‌شناسی، متوجه نشده‌ام که دلیل عدم اطلاع‌رسانی به بنده چه بوده است. انتظار می‌رفت در دل این سطور، دلیل واضح و روشنی بیان می‌شد که نشده است. اگر شما دلیل روشنی یافتید به بنده هم بگوئید.

ز) جای بند «عذرخواهی» در جوابیه خالی بود؛ هر چند به خوبی می‌دانم عذرخواهی‌کردن، «بزرگی» و «بزرگ‌منشی» می‌خواهد.

در پایان از همه کسانی که«صادقانه» برای فرهنگ این دیار تلاش می‌کنند صمیمانه سپاسگزارم.»

لازم به یادآوری است؛جهانشیر یاراحمدی پژوهشگر آئین و فرهنگ بومی استان بوشهر، که مولف چندین کتاب در این زمینه است، پس از عدم دعوت خود از سوی برگزارکنندگان کنگره علمی رئیسعلی دلواری(بنیاد ایرانشناسی بوشهر) و رسانه‌ای‌کردن این موضوع و سپس جوابیه‌ای که این بنیاد در پاسخ به وی نوشت و هر دو نیز در خبرگزاری ایلنا منتشر شد، حالا در نامه‌ای سرگشاده به معاون سیاسی-امنیتی استانداری بوشهر، گلایه‌های خود را در عدم شفافیت جوابیه بنیاد ایران‌شناسی بوشهر مطرح کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز