خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان بوشهر خبر داد

برخورد قانونی با مالکان خانه‌های مسافرپذیر بدون مجوز

فروزانی گفت: خانه مسافر که در گناوه همانند دیگر شهرهای گردشگری کشور رواج یافته، باید سازماندهی و با ثبت‌نام در سایت میراث فرهنگی شناسنامه دارشوند تا به آنها اجازه فعالیت داده شود.

 به گزارش ایلنا از بوشهر، محمد ابراهیم فروزانی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان گناوه افزود: گردشگری زمانی ارزشمند و خوب است که سبب گردش پول در شهر شود و همه ساکنان آن منطقه از این مزیت بهره‌مند شوند نه این‌که تنها 10‌درصد جمعیت شهر سود کنند و90درصد دیگر مردم بار مشکلات مسافران را بردوش بکشند.

فروزانی با بیان اینکه گردشگری امروز درجهان یک صنعت درآمدزاست، گفت: درشهر گناوه تنها عده‌ای در بخش تجاری و مغازه‌داری از این مزیت بهره می‌برند و مابقی باید جور مشکلات عدیده انبوه گردشگران ایام نوروز را تحمل کنند.

وی اظهارکرد: از لحاظ برند تجاری، آوازه گناوه در سراسر کشور شناخته شده است و باید سعی کنیم این منطقه درکنار برند تجاری به یک برند فرهنگی-توریستی تبدیل شود که این کار نیاز به کار و تلاش در بعد هنری، فرهنگی، تفریحی و فراغتی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان بوشهر گفت: بحث جشنواره‌های شنی که هرساله درجزیره‌های جنوبی و شمالی گناوه برگزار می‌شود و مورد استقبال انبوه گردشگران قرار می‌گیرد باید ساماندهی و محدود به یک یا دو برنامه نشود و این خود یک نمونه بارز فرهنگی مناسب است.

وی افزود: باید پذیرفت که امکانات و تاسیسات شهری گناوه پاسخگوی نیاز چهار میلیون نفر جمعیت گردشگری که درمدت 10 روز به  این شهر سفر می کنند، نیست اما باید با تلاش و همکاری، شهرهای همجوار را تقویت و بخشی از میهمانان را برای اسکان به آن نقاط هدایت کنیم.

فروزانی گفت: بستن ساحل که از لحاظ قانونی حریم عمومی به شمار می‌آید و ممنوع است، چهره نازیبائی دارد و اقدام سال گذشته مبنی بر رایگان‌بودن ورودی ساحل گناوه کار پسندیده‌ای بود که باید تداوم داشته باشد.

وی گفت: به دلیل مسایل امنیتی اسکان گردشگران نوروزی درمسافرخانه ها و منازل باحساسیت دنبال شود زیرا اگر اتفاقی بیافتد براحتی نمی توان آن را حل وفصل کرد و اگر شناسنامه دار و برآنها نظارت شود هیچ ایرادی ندارد.

فروزانی افزود: به نیروی انتظامی ابلاغ خواهدشد تا با مالکان خانه مسافرهایی که مجوز ندارند، برخورد کند.

کد خبر : ۳۵۴۵۹۳