خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان بوشهر خبر داد:

کاهش 28 درصدی جرائم خشن در استان بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر از انهدام 113 باند قاچاق مواد مخدر و کاهش 28 درصدی جرائم خشن در استان بوشهر در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، حیدر عباس زاده با تشریح عملکرد نیروی انتظامی استان بوشهر از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت: در این مدت شاهد عملکرد خوبی از نیروی انتظامی بودیم به‌طوری‌که جرائم خشن در استان 28 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کشفیات جرائم خشن 107 درصد بوده که از این رقم 96 درصد جرائم به‌ روز کشف‌ شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: برخورد جدی با اشرار، سارقین به عنف و ... از عوامل کاهش جرائم خشن در استان بوشهر بوده است.

عباس زاده بیان داشت: جرائم خشن در شهرستان بوشهر 14 درصد، دشتستان 34 درصد، گناوه 42 درصد و کنگان نیز 33 درصد کاهش داشته است.

وی در ارتباط با آمار قتل و کشفیات آن در استان بوشهر اظهار کرد: از ابتدای سال قاتل تمام قتل‌هایی که در استان به وقوع پیوسته دستگیر شده است هرچند آمار بالایی نیز نبوده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه کشفیات قتل در استان بوشهر از ابتدای سال تاکنون 142 درصد بوده است، گفت: همچنین در مورد سرقت مسلحانه نیز نسبت به سال گذشته 61 درصد کاهش وقوع داشتیم.

عباس زاده خاطرنشان کرد: سرقت به عنف 34 درصد کاهش داشته ضمن اینکه 119 درصد نیز کشفیات سرقت به عنف در استان داشتیم، تیراندازی نیز 91 درصد کشف بوده که 25 درصد کاهش وقوع داشتیم.

وی بابیان اینکه سرقت‌ها در استان نیز 12 درصد کاهش داشته است، گفت: 93 درصد کشفیات سرقت در استان گزارش‌شده که بوشهر 16 درصد، دشتستان 13 درصد و گناوه 15 درصد کاهش سرقت داشتیم.

فرمانده انتظامی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  با تلاش‌های ویژه مأموران مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر از ابتدای سال جاری تاکنون 2 تن و 315 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و 113 باند قاچاقچی مواد مخدر شناسایی و متلاشی شدند.

عباس زاده با قدردانی از تلاش‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، استان بوشهر، استانی ناامن برای آنان شده است.

کد خبر : ۳۴۰۱۴۸