خبرگزاری کار ایران

نقطه سرخط، پیوند بچه‌های امروز به بچه‌های دیروز

گروه موسیقی یکصد و دو نفره «نونوا» یکم تا چهارم دی‌ماه در سالن شهید آوینی بوشهر به روی صحنه می‌رود.

مسوول گروه موسیقی نونوا با بیان این‌که این گروه در سال 77 تاسیس شده است، در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: در ابتدای فعالیت، اعضای گروه نونوا این تعداد نبود. اما از حدود پنج سال پیش این ایده را در ذهن می‌پروراندم که با گروهی صدنفره از گروه سنی کودک و نوجوان کار کنیم. بنابراین شروع کردم به تحقیق و کار پژوهشی عملی در مدارس و فضاهایی که بچه‌ها در آن حضور داشتند. بعد از آن با دوست عزیزم ساسان باقری این کار را استارت زدیم.

علی احمدی افزود: در طول مسیر دوستان زیادی از گروه‌های سنی مختلف کودک و نوجوان به ما ملحق شدند و تا آخر آبان‌ماه سال گذشته این گروه کامل شد و تمرین کنسرت نقطه سرخط را به‌صورت جدی‌تر ادامه دادیم. مشکلات زیادی مثل تامین مکان برای تمرین و همچنین تعداد زیاد افراد گروه و...، سر راه ما بود. این قبیل مشکلات باعث می‌شد که تنها هفته‌ایی یک جلسه تمرین داشته باشیم. به هر صورت کنسرت نقطه سر خط یک را زمستان گذشته برگزار کردیم که با استقبال خیلی خوبی هم روبه‌رو شد. قطعات خاطره‌انگیزی از ترانه‌های کارتون‌ها و برنامههای کودک و نوجوان دهه شصت در کنسرت قبل اجرا شد که مورد توجه قرار گرفت. علت هم این بود که قطعات انتخابی، قطعاتی بود که هم والدین با آن‌ها خاطره داشتند و هم و بچه‌ها با آن ارتباط برقرار می‌کردند. یکی از اهداف ما در نقطه سرخط، پیوند، اتصال و آشنایی بچه‌های امروز با بچه‌های دیروز است.

وی در ادامه با بیان این‌که در کنسرت نقطه سرخط2 برخی جریان‌ها و مسائل اجتماعی را در قالب قطعاتی به مخاطبان ارائه خواهیم کرد، ادامه داد: آشنایی با معضلات اجتماعی و فرهنگی بیماری سرطان، خانه سالمندان، رویای کودکان در رسیدن به بزرگسالی، بازی‌های محلی که رو به فراموشی هستند، خیام‌خوانی و... از جمله ایده‌هایی است که در قالب سرود و شعر در کنسرت دی‌ماه، ارائه می‌شود.

کد خبر : ۳۲۹۴۳۴