خبرگزاری کار ایران

برگزاری کنگره ۸۰ شهید هنرمند موسیقی در استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۵۲۴

با تلاش سازمان بسیج هنرمندان و سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، کنگره بزرگداشت ۸۰ شهید هنرمند موسیقی در استان بوشهر برگزار خواهد شد که استانداری بوشهر همکاری و هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد.

استاندار بوشهر از مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در برگزاری کنگره سراسری شهدای هنرمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی سالاری، چهارشنبه شب، در نشست با رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور اظهار داشت: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امری بسیار مهم و ارزشمند است و همه اعم از مردم و مسئولان باید در این مسیر اهتمام ورزند.

وی افزود: بحثایثار و شهادت را هر چه بیشتر با جامعه پیوند بزنیم کار حسنه و شایسته‌ای است و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که ارزش‌های ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری کنگره ۸۰ شهید هنرمند در بوشهر خاطرنشان کرد: با تلاش سازمان بسیج هنرمندان و سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، کنگره بزرگداشت ۸۰ شهید هنرمند موسیقی در استان بوشهر برگزار خواهد شد که استانداری بوشهر همکاری و هماهنگی‌های لازم را انجام خواهد داد.

دکتر سالاری بر لزوم همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این کنگره تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان همواره در این برنامه‌ها مشارکت فعالانه و تاثیرگذاری دارند و انتظار داریم در این مراسم معنوی نیز حضوری موثر داشته باشند.

وی با بیان اینکه روحیه مشارکت در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت امری اثربخش است گفت: مردم استان بوشهر نیز در پاسداشت یاد و نام شهدای عظیم‌الشان همواره پیشتاز بوده‌اند.

دکتر سالاری بیان کرد: ستاد اجرایی کنگره شهدای هنرمند با محوریت سپاه امام صادق(ع) تشکیل می‌شود و سایر دستگاه‌ها نیز موظف به همکاری هستند.

برگزاری کنگره ۸۰ شهید هنرمند موسیقی در استان بوشهر

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور نیز اظهار داشت: استاندار بوشهر توجه خاصی به خانواده شهدا و ایثارگران دارد و این مسئله ارزش زیادی دارد.

دکتر حسین قنادان با اشاره به برگزاری کنگره ۲ هزار شهید هنرمند دفاع مقدس افزود: کنگره بزرگداشت ۲ هزار و ۷۰ شهید هنرمند سراسر کشور سال آینده برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: به منظور آماده‌سازی فضا برای برگزاری این کنگره بزرگ، پیش از برگزاری این کنگره هشت کنگره تخصصی در استان‌های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به برگزاری ۲ کنگره بزرگ شهدای هنرمند در کشور طی ماه‌های اخیر بیان کرد: تاکنون کنگره ۱۱۰ هنرمند عکاس شهید در استان یزد و کنگره ۴۵۰ شهید تئاتر کشور در اردبیل برگزار شده و تا پایان سال نیز شش کنگره تخصصی دیگر در استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

قنادان از برگزاری کنگره ۸۰ شهید هنرمند موسیقی در استان بوشهر خبر داد و افزود: تاکنون ۸۰ شهید هنرمند رشته موسیقی در کشور شناسایی شده که آثار این شهدا جمع‌آوری و امیدواریم کنگره با کیفیت مطلوبی برگزار شود.

وی با اشاره به دلایل انتخاب بوشهر برای برگزاری این کنگره گفت: با توجه به قدمت و سابقه و همچنین با توجه به اینکه موسیقی بوشهر آمیخته با موسیقی آیینی است تصمیم گرفته شد که کنگره شهدای موسیقی در استان بوشهر برگزار شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری اردوی راهیان نور دریایی نیز در زمان برگزاری این کنگره انجام شده که موجبات افزایش کیفیت برنامه خواهد شد.

قنادان یادآور شد: هنرمندان استان بوشهر اعلام آمادگی کرده‌اند و سپاه امام صادق(ع) نیز آمادگی کامل دارند و با توجه به اعلام آمادگی کامل استاندار برای همکاری، امیدواریم این کنگره با کیفیت مطلوب برگزار شود.

وی گفت: دیدار با خانواده شهدای استان بوشهر، حضور در تعدادی از گلزارهای شهدای استان و برگزاری مراسمات جانبی نیز در این کنگره پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان خاطرنشان کرد: سازمان بسیج هنرمندان کشور فعالیت چشمگیری در حوزه‌های مختلف دارد و این سازمان در هشت سال فعالیت خود تاکنون ۷۶ هزار نفر در رشته‌ها و گروه‌های مختلف فیلم، نمایش، ادبیات، شعر، هنرهای تجسمی، عکس و موسیقی سازماندهی کرده است.

قنادان تاکید کرد: توانمندسازی و انسجام بخشی هنرمندان برای خدمت به انقلاب، جامعه و مردم از جمله وظایف سازمان بسیج هنرمندان است.

آمادگی کامل استان بوشهر برای برگزاری کنگره شهدای هنرمند

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌های مسئولان استان بوشهر است و استاندار بوشهر الحق‌والانصاف در تمام برنامه‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت حضوری ارزشمند و اثربخش داشته و حمایت بسیار خوبی از این حوزه داشته است.

فتح‌الله جمیری افزود: در رزمایش بزرگ الی بیت‌المقدس که در دلوار برگزار شد، حضور و حمایت و همراهی استاندار بسیار ارزشمند بود و امیدواریم این برنامه‌ها تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا همواره با استقبال عمومی مردم مواجه شده و مردم استان بوشهر خالصانه در این برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

فرمانده سپاه استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر آمادگی کامل برای برگزاری کنگره شهدای هنرمند رشته موسیقی را دارد و از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای برگزاری مطلوب این کنگره بهره می‌بریم.

جمیری تصریح کرد: استان بوشهر در موسیقی آیینی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و آیینی بودن موسیقی و آمیختگی با فرهنگ مردم از دلایل انتخاب بوشهر برای برگزاری این کنگره است.

وی تاکید کرد: شهدا با تقدیم جان خود برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی فداکاری کردند و تجلیل از مقام شهدا و تکریم خانواده شهدا باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

جمیری افزود: با تشکیل ستاد اجرایی کنگره شهدای هنرمند، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری باکیفیت این مراسم انجام می‌شود و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی نیز همکاری لازم را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز