خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر حواستار شد؛

برنامه جامع تامین آب شرب استان بوشهر تدوین شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۷۵۷

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه ۹۰ درصد از آب استان بوشهر از خارج استان تامین می‌شود، اذعان داشت: باید به صورت کوتاه مدت در این زمینه چاره‌اندیشی شود و در دراز‌مدت نیز منابع آبی برای استان بوشهر پیش‌بینی شود تا کمترین مشکلات را داشته باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر، تدوین برنامه جامع تامین آب شرب استان بوشهر را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، شاپور رستمی صبح امروز در نشست شورای تامین منابع آب استان بوشهر اظهار داشت: با وجود کمبودهایی که در زمینه منابع آبی در سال جاری با آن روبرو بوده‌ایم، با مدیریتی که در سطح استان و شهرستان‌ها صورت گرفت، توانستیم محدودیت‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: برای امسال و سال آینده و سال‌های بعد باید برنامه جامعی در زمینه آب شرب استان بوشهر داشته باشیم تا مشکلی برای تامین آب در نقاط مختلف استان نداشته باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه ۹۰ درصد از آب استان بوشهر از خارج استان تامین می‌شود، اذعان داشت: باید به صورت کوتاه مدت در این زمینه چاره‌اندیشی شود و در دراز‌مدت نیز منابع آبی برای استان بوشهر پیش‌بینی شود تا کمترین مشکلات را داشته باشیم.

۳۵ شرکت حفاری چاه در استان بوشهر سازماندهی شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز گفت: ۳۵ شرکت حفاری چاه در استان بوشهر سازماندهی شد.

شاپور رجایی اظهار داشت: استان بوشهر در سال‌های اخیر با کمبود منابع آبی روبرو بوده و لازم است که در این زمینه اقدامات اساسی صورت بگیرد.

وی از تلاش برای احیا و تعادل بخشی منابع آب در سطح استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: باید مدیریت بخش آب در اختیار مردم قرار بگیرد که ایجاد تشکل‌های آب‌بران نقش مهمی در این راستا خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با تاکید بر لزوم مقابله با حفر و فعالیت چاه‌های غیرمجاز در استان ادامه داد: در سطح استان بوشهر ۱۲ تیم و گروه گشت و بازرسی و یک گروه نظارت فعالیت دارند.

وی پایش منابع آب، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و بررسی شاخص‌های آب را از جمله برنامه‌های این تیم‌ها عنوان کرد و افزود: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به این گروه‌های گشت و بازرسی بدهی داریم که باید اعتبارات مناسبی در این زمینه تخصیص یابد.

لزوم توسعه طرح‌های آبخیزداری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نیز اظهار داشت: اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری به خوبی برای همه مشخص است و لازم است که اعتبارات مناسبی برای توسعه این طرح‌ها اختصاص یابد.

هوشنگ شریفی اضافه کرد: ۹۰ درصد مطالعات طرح‌های آبخیزداری در دشت‌های ممنوعه استان بوشهر انجام شده و ۸۰ درصد عملیات‌های اجرایی نیز در همین دشت‌ها انجام شده است.

وی به اهمیت اجرای بندهای سنگی ملاتی و تغذیه مصنوعی به منظور تقویت سفره‌های زیرزمینی اشاره کرد و افزود: نشست‌های منظم و مستمری را برای تعادل‌بخشی به منابع آبی داشته‌ایم و طرح‌های زیادی اجرایی شده است.

حفر ۱۵۰ چاه غیرمجاز در مسیر چاه‌های تامین آب روستایی استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر نیز گفت: ۱۵۰ چاه غیر مجاز در مسیر چاه‌های تامین آب روستایی استان بوشهر حفر شده است.

روح‌الله طاهریان‌پور اظهار داشت: تامین منابع آبی برای توزیع در شبکه‌های آبرسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات باید به صورت ویژه پیگیری شود.

وی به فرسودگی خطوط انتقال و توزیع آب اشاره کرد و ادامه داد: باید اعتبارات مناسبی برای تعمیر و نوسازی و بازسازی خطوط آبرسانی استان بوشهر تخصیص یابد تا شاهد کاهش هدررفت آب در این خطوط باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر به نقش بسیار مهم سفره‌های زیرزمینی آب در تامین آب استان اشاره کرد و افزود: باید به خوبی از این سفره‌های زیرزمینی استفاده شود تا شاهد خشک‌شدن آنها نباشیم.

۴۰۰ کیلومتر خطوط آبرسانی استان بوشهر نیازمند بازسازی است

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان بوشهر نیز گفت: ۴۰۰ کیلومتر خطوط آبرسانی استان بوشهر نیازمند بازسازی است.

کیقباد یاکیده اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات بسیار مهم در زمینه آب استان بوشهر مربوط به فرسودگی خطوط آب‌رسانی است که باید اقدامات مناسبی در این زمینه صورت بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد آب به خوبی نمی‌چرخد، خاطرنشان ساخت: خطوط آبرسانی ما به مرور فرسوده‌تر می‌شود و با اعتبارات از محل تعرفه آب‌بها نمی‌توان این خطوط را بازسازی کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان بوشهر با ابراز نگرانی از وضعیت تامین آب در استان بوشهر، اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا با راهکارهای مناسب مصرف آب را در سطح استان کاهش دهیم و مدیریت مناسبی بر منابع آبی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز