خبرگزاری کار ایران

مسئول بسیج سازندگی استان بوشهر:

۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بوشهر پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۱۱۹

مسئول بسیج سازندگی استان بوشهر با اشاره به به فعالیت دانش آموزان بسیجی خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار و ۹۰ نفر از دانش آموزان بسیجی در ایام تعطیلات تابستان در عرصه بهسازی، زیبا سازی و مرمت مدارس نقش آفرین بودند.

مسئول بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: با پرداخت ۱۰۰ میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال تسهیلات کم بهره ۶۹۷ کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در شهر‌ها و روستاهای استان بوشهر راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا، ذوالفقار عباسی فرد، با بیان اینکه بسیج سازندگی در ابعاد گوناگون محرومیت زدایی، فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اردوهای سیاحتی، علمی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در حوزه فعالیت‌های اردوهای جهادی امسال یک هزار و ۷۸۰ نفر دانشجو درعرصه‌های علمی، آموزشی، عمرانی، فنی و حرفه‌ای، بهداشت و درمان، کشاورزی در روستا‌ها ارائه خدمت کردند که در این راستا ۲۱ هزار نفر روز خدمات ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه بسیج محلات بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ نفر روز در روستا‌ها خدمات عام المنفعه انجام داده‌اند، بیان کرد: در تعامل با سازمان جهاد کشاورزی در عرصه‌های بیابان زدایی، سم پاشی، نهال کاری و کپه کاری بیش از ۱۲ هزار نفر روز ارائه خدمت توسط جوانان بسیجی انجام گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی استان بوشهر با اشاره به به فعالیت دانش آموزان بسیجی خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار و ۹۰ نفر از دانش آموزان بسیجی در ایام تعطیلات تابستان در عرصه بهسازی، زیبا سازی و مرمت مدارس نقش آفرین بودند.

عباسی فرد اعزام تیم‌های پزشکی به روستا‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: اعزام تیم‌های پزشکی از برنامه مهم و اثرگذار بسیج جامعه پزشکی است که امسال بیش از ۲۵ تیم پزشکی به روستا‌ها اعزام شده است.

وی با اشاره به استقرار بیمارستان صحرایی در روستاهای بوشهر گفت: استقرار بیمارستان صحرایی از دیگر برنامه مهمی است که با استقبال گسترده مردم در روستا‌ها همراه بوده است.

مسئول بسیج سازندگی استان بوشهر افزود: امسال ۲ بیمارستان صحرایی در روستاهای استان برپا شد که ۱۷ پزشک متخصص و فوق تخصصی و ۵۳ پزشک عمومی حضور داشتند و ۵ هزار و ۸۰۰ نفر ویزیت شدند.

عباسی فرد به اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در روستا‌ها و مناطق کم برخوردار پرداخت و گفت: سازمان بسیج سازندگی با همکاری استانداری، دستگاه‌های اجرایی استان و قرب کوثر قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در راستای اجرای تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت زدایی و مردم یاری در مناطق محروم و مرزی کشور برای افزایش عمق بخش داخلی، ایجاد امنیت پایدار، ایجاد رضایتمندی در مردم و کمک به توسعه و کارآمدی نظام نسبت به اجرای پروژهای محرومیت زدایی اقدام می‌کند.

وی افزود: این پروژه‌ها که در نقاط دور افتاده محروم ساخته می‌شود، بیشتر طرح‌های کوچک، زود بازده و عام المنفعه، فاقد پیچیدگی‌های تخصصی و حتی الامکان قابل اجرا توسط ساکنان بومی و شا مل احداثمسجد، خانه عالم، غسالخانه، خانه بهداشت و… است.

مسئول بسیج سازندگی استان بوشهر با بیان اینکه سالانه ۷۰ پروژه در مناطق محروم اجرا می‌شود افزود: در ۸ ماه امسال ۴۰ پروژه در مناطق محروم استان بوشهر اجرا و به مردم و دستگاه‌های بهره بردار تحویل شده است.

عباسی فرد به اجرا و تلاش برای تحقق اهداف عالیه اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: در این راستا سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر با تشکیل قرارگاه جهاد اقتصادی و تصویب طرح‌های متنوع بومی و محلی با همکاری دستگاه‌های متولی در تولید موادغذایی برای خودکفایی و بی‌نیازی استان اقدامات مهمی انجام داده است.

وی تقویت فرهنگ کار و سنت تولید در روستا‌ها، کمک به معیشت خانوار روستایی، حمایت از تولید کننده و کوتاه کردن دست واسطه، کاهش هزینه‌های تولید روستایی و ایجاد فضای رقابتی را از جمله اهداف طرح‌های اقتصاد مقاومتی دانست.

مسئول بسیج سازندگی بوشهر از پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی بوشهر خبرداد و گفت: با پرداخت ۱۰۰ میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال تسهیلات کم بهره ۶۹۷ کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در شهر‌ها و روستاهای استان بوشهر راه اندازی شد.

عباسی فرد افزود: این طرح‌ها شامل ۶۲ طرح گلخانه‌ای، ۲۷۹ پرورش دام سبک و سنگین، ۸۸ پرورش قارچ خوراکی، ۳۳ پرورش آبزیان، ۱۴۳ پرورش مرغ بومی، ۴ طرح تولید کود ورمی کمپوست، ۲۷ پرورش زنبور عسل، ۵۰ صنایع تبدیلی و ۱۱ سایر ماکیان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز