خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

ضرورت ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۹۵۹

استاندار بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه استفاده از اینترنت تلفن همراه و خرید اینترنتی روستایی در کشور رتبه برتر را دارد، افزود: این امر نشان از استعداد و ظرفیت استان بوشهر در زمینه استفاده از فناوری است.

استاندار بوشهر بر ضرورت ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری در استان بوشهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مصطفی سالاری دوشنبه شب در کارگروه پژوهش استان بوشهر که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در عرصه نفت، گاز، شیلات، بندر و تجارت، اظهار داشت: با وجود ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی در استان بوشهر اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نکردیم که ضرورت دارد برای انجام این مهم از بنیان‌های علمی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه استفاده از اینترنت تلفن همراه و خرید اینترنتی روستایی در کشور رتبه برتر را دارد، افزود: این امر نشان از استعداد و ظرفیت استان بوشهر در زمینه استفاده از فناوری است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه با تقویت پژوهش، نقش خود در زمینه نفت، گاز، انرژی و شیلات را در استان بوشهر ارتقا خواهیم داد، گفت: سرعت صنعتی شدن موجب شده از میزان ایفای نقش خود در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز عقب بمانیم لذا پژوهش به ما کمک می‌کند عقب ماندگی را جبران کنیم.

سالاری با بیان اینکه هر حمایتی نیاز باشد از پروژه‌های دانش بنیان در استان بوشهر انجام خواهیم داد، گفت: منطقه ویژه علم و فناوری در بوشهر با وجود ظرفیت‌های مختلف در این استان، یک ضرورت است که امیدواریم با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور محقق شود.

وی با قدردانی از معاون رئیس جمهور برای ایجاد پارک علم و فناوری ویژه کودک و نوجوان در بوشهر افزود: انتظار داریم شرایط اعطای تسهیلات از سوی صندوق نوآوری برای محققان در استان بوشهر آسان شود چرا که بانک‌های عامل بوروکراسی خاصی دارند و روند طولانی را برای پرداخت تسهیلات در نظر می‌گیرند.

استاندار بوشهر بیان کرد: در این زمینه مقرراتی هست که جامعه علمی از عهده آن بر نمی‌آیند و انتظار داریم صندوق فناوری این روند را کوتاه کند.

سالاری گفت: از معاونت علمی ریاست جمهوری می‌خواهیم یک فضای اختصاصی در پردیس تهران به پارک علم و فناوری بوشهر اختصاص دهد تا زمینه فعالیت تجاری‌سازی و بازاریابی شرکت‌های دانش بنیان بوشهر در تهران فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز