خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهر سازی:

۵۵ هزار هکتار سکونتگاه‌های غیر رسمی موجود در بافت‌های تاریخی بهسازی می‌شوند

کد خبر : ۱۶۳۶۲۶

احیای بافت‌ها به این معنی نیست که آن را تملک کنیم بلکه باید با توجه به الزامات زندگی مدرن زندگی را به بافت قدیمی و تاریخی برگردانیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۴ هزار بافت تاریخی در بیش از ۴۰۰ شهر کشور وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این بافت‌ها به کاربری اصلی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری ایلنا، عباس آخوندی بعد از ظهر امروز در بازدید از بافت تاریخی بوشهر با بیان اینکه بازگشت زندگی به بافت‌ها از اهداف و سیاست‌های ما است، اظهار کرد: هم اکنون ۲۴ هزار بافت تاریخی در بیش از ۴۰۰ شهر کشور وجود دارد که در نظر داریم این بافت‌ها را به کاربری اصلی آن‌ها تبدیل کنیم و آن را ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به اینکه از این میزان بافت تاریخی ۷۷ هزار بافت فرسوده است تصریح کرد: در این بافت‌ها ۵۵ هزار هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی داریم که بهسازی می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زندگی را به بافت قدیمی برمی‌گردانیم، گفت: احیای بافت‌ها به این معنی نیست که آن را تملک کنیم بلکه باید با توجه به الزامات زندگی مدرن زندگی را به بافت قدیمی و تاریخی برگردانیم.

آخوندی دانشکده هنر و معماری بوشهر را نمونه خوبی از این بافت‌ها دانست و گفت: این دانشکده که با اصالت معماری قدیم سنخیت دارد ولی بدین معناست که وجود دانشکده معماری در این بافت به معنای رونق داشتن بافت تاریخی بوشهر است.

وی با بیان اینکه دانشکده معماری از ویژگی‌های مهم معماری گذشتگان است، تصریح کرد: این ویژگی باید در ساخت و سازهای بافت قدیم در کشور تسری یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز با بیان اینکه امسال ۳ میلیارد ریال برای دانشکده هنر و معماری بوشهر تخصیص یافته است، افزود: این میزان اعتبار برای اجرای این پروژه است که بتوانیم بخشی از مطالبات پیمانکارانی که در ساخت و ساز دانشکده هنر و معماری مشارکت داشتند پرداخت کنیم.

علیرضا صفایی از پیشرفت ۷۵ درصدی ساختمان دانشکده هنر و معماری بوشهر خبر داد و گفت: امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز بتوانیم ضمن پرداخت مطالبات پیمانکاران زمینه تصریح در اجرای این پروژه را فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز