خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

مدیران باید از روش‌های مالی نوین در اجرای طرح‌ها استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۳۵۸

با توجه به این که وجوه حاصل از اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها در بخش های سلامت و حمل ونقل هزینه می شود دستگاه های مربوط با اولویت بندی طرح ها سهم استان را از منابع این بخش جذب کنند.

استاندار بوشهر گفت: مدیران باید از روش‌های مالی نوین در اجرای طرح‌ها استفاده کنند استاندار بوشهر گفت: مدیران برای شتاب بخشی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای از سایر روش‌های تامین منابع مالی از جمله فاینانس که قابل استفاده برخی دستگاه‌های اجرایی است را بجد دنبال کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مصطفی سالاری در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان بوشهر با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی به معنای محدود کردن حوزه‌های مختلف نیست بلکه رونق گرفتن اقتصاد در بخش‌های مختلف و تحول در معیشت مردم است.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف مالی برای توسعه طرح‌های اجرا شده افزود: برای تامین منابع مالی طرح‌های عمرانی اجرا شده و بهره‌برداری از آن‌ها اعتبارات دولتی جوابگو نیست و لازم است از روش‌های جدید مالی استفاده شود.
استاندار بوشهر تصریح کرد: با توجه به حجم پروژه‌های دردست اجرا در استان بوشهر و محدودیت منابع مالی دولتی در کوتاه مدت امکان اجرای آن‌ها فراهم نیست.

سالاری افزود: در قالب روش مالی فاینانس تسهیلات در اخیتار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد و بازپرداخت آن نیز در تعهد دولت است که تحقق این مهم به نوعی پیش مصرف منابع ملی است.

وی با تاکید بر این نکته که باید نگاه مدیران به توسعه استان تغییر کند افزود: نگاه مدیران باید براساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها یک تحول ایجاد کند.

استاندار بوشهربه توجه دولت به بخش سلامت اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه وجوه حاصل از اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش‌های سلامت و حمل ونقل هزینه می‌شود دستگاه‌های مربوط با اولویت بندی طرح‌ها سهم استان را از منابع این بخش جذب کنند.
سالاری با بیان اینکه درانتخاب پیمانکار طرح‌های عمرانی باید دقت ویژه شود تصریح کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی این استان در مناقصه‌های انتخاب پیمانکار دقت لازم را ندارند، طوری که برخی از پیمانکاران عضو ثابت اجرای پروژه‌ها شده‌اند که این امر شائبه انحصاری شدن پروژه‌ها ایجاد کرده است.
وی بر نظارت مسئولان عمرانی فنی استانداری بوشهر بر انتخاب پیمانکاران طرح‌ها تاکید کرد وافزود: استانداری بوشهر این موراد را رصد می‌کند و ضروری است مدیران دستگاه‌های اجرایی پیش از ورود استانداری به موضوع در انتخاب پیمانکاران برای اجرای پروژه‌ها دقت لازم را به کار گیرند.

استاندار بوشهر اظهار کرد: با وجود گذشت حدود یک ماه از فروریختن ساختمان در دست احداثفرمانداری دیر تاکنون گزارشی در مورد این حادثه از سوی دستگاه مجری طرح برای استانداری ارسال نشده است.

سالاری با بیان اینکه سکوت ما درقبال فروریختن ساختمان فرمانداری دیر به معنی بی‌اطلاعی از عملکرد این دستگاه‌ها نیست خاطرنشان کرد: هر دستگاهی که در عملکرد زیر مجموعه آن اشکالی وجود دارد باید آن مشکل را گزارش تا با کار کار‌شناسی برطرف شود.

وی گفت: باتوجه به ایام باقیمانده سال مدیران باید سرعت کار و نظارت بر پروژه‌ها را بیشتر کنند تا اعتبارات باقیمانده نیز جذب و هزینه شود.

استانداربا تاکید بر تعیین تکلیف موافقتنامه‌ دستگاه‌ها تاکید کرد: دستگاههای اجرایی باید تا ۱۵ اسفند موافقت نامه‌های اصولی را تعیین تکلیف کنند و تخصیص اعتبارات بعدی نیز متناسب با روند پیشرفت فیزیکی طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

سالاری با تاکید بر اینکه خزانه باید اعتبار لازم کسری حقوق دستگاه‌های اجرایی را تامین کند افزود: نحوه جذب وجوه متمرکز توسط دستگاه‌های اجرایی باید جدی گرفته شود و مدیران با چانه زنی و پیگیری سهم بیشتری از منابع یادشده که در اختیار وزارتخانه هاست را برای استان بوشهر جذب کنند.

وی افزود: یکی از ملاک‌های ارزیابی عملکرد مدیران این استان سهم جذب اعتبارات وجوه متمرکز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز