خبرگزاری کار ایران

مصطفی سالاری در نشست با اعضای شورای اسلامی:

برای شکوفایی فرصت‌ها در شهر بوشهر اقدمات لازم انجام شود‌

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۲۰

برای ساماندهی اراضی حریم نیروگاه کارگروه مشترک تشکیل می‌شود. / ایجاد صنایع آلاینده در حریم شهرها به ویژه شهر بوشهر ممنوع است. / وضعیت مالی باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی استان بوشهر بسیار نامطلوب است.

استاندار بوشهر گفت: برای تسریع درامور سرمایه‌گذاری وکاهش بروکراسی اداری، شیوه‌نامه ارائه خدمات به سرمایه گذاران در استانداری بوشهر تدوین و به دستگاههای اجرای ابلاغ می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مصطفی سالاری در نشست با اعضای شورای اسلامی بوشهر با تبریک ایام‌الله دهه فجر و با بیان اینکه ترکیب اعضای شورای اسلامی شهربوشهر مناسب و با کیفیت است اظهار کرد: در انتخاب اعضای شورای اسلامی ازحیثعلمی، اجرایی و جنسیت رعایت لازم شده است.
وی با قدردانی از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر تصریح کرد: فرصت‌های فراوانی در شهربوشهر فراهم است که برای شکوفا شدن این فرصت‌ها باید اقدامات لازم را فراهم کرد.
استاندار بوشهر با بیان اینکه شوراهای اسلامی تمرین عدم تمرکز و حکمرانی محلی هستند گفت: ایجاد شوراهای اسلامی ضمن اینکه سبب حل مشکلات مردم در ابعاد گوناگون می‌شود ایجاد امیدواری در بیان مردم را فراهم کرده است.
دکترسالاری با بیان اینکه مسئولیت شوراهای اسلامی یک مسئولیت ملی است گفت: اعضای شوراهای اسلامی نقش ارزنده‌ای در اجتماع دارند و می‌توانند زمینه ساز اصلاح امور در بخش‌های مختلف باشند.
وی بر تعامل بیشتر دستگاههای اجرایی با شهرداران تاکید کرد و افزود: طرح مدون شهرداران برای تعامل بیشتر با دستگاههای اجرایی که سبب مخدوش نشدن اختیارات قانونی نشود مکتوب شود تا راهکارهای لازم اندیشده شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه نگاه شورا‌ها تنها نباید عمرانی باشد گفت: شوراهای اسلامی باید با نگاه فرهنگی اثر بخشی فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی را نشان دهند و زمینه سازی مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌ها و طرح‌ها را فراهم کنند.
سالاری بر شناخت بیشتر ظرفیت‌های شهر بوشهر تاکید کرد و افزود: شهر بوشهر ظرفیت‌های مهمی در ابعاد گوناگون دارد که باید با شناخت این ظرفیت‌ها و تدوین آن در بسته‌های سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنیم.
وی بر ساماندهی سواحل بوشهر تاکید کرد و گفت: ساحل بوشهر هر چند در بخش عمرانی آن تلاش‌های زیادی شده ولی مطلوب نیست وباید در ساماندهی آن بیشتر تلاش شود.
استانداربوشهر ساماندهی بروکراسی اداری سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: برای تسریع در امور سرمایه‌گذاری و کاهش بروکراسی اداری، شیوه‌نامه ارائه خدمات به سرمایه گذاران در استانداری بوشهر تدوین و به دستگاههای اجرای ابلاغ می‌شود.
سالاری با بیان اینکه برای ساماندهی اراضی حریم نیروگاه کارگروه مشترک تشکیل می‌شود خاطرنشان کرد: ساخت‌وسازهای غیر مجاز در حاشیه و حریم نیروگاه اتمی چهره شهر را نازیبا کرده و از این نظر باید از ساخت‌های غیرقانونی جلوگیری شود.
وی گفت: برای تصمیم‌گیری در واحدهای مسکونی حریم نیروگاه اتمی بوشهر کارگروه مشترکی با مسئولان نیروگاه اتمی تشکیل می‌شود.
استاندار بوشهر با بیان ایجاد صنایع آلاینده در حریم شهر‌ها به ویژه شهر بوشهرممنوع است خاطرنشان کرد: صنایع آلاینده از جمله صنایع پتروشیمی، فولاد و صنایع سنگین دیگر درحریم‌ شهر‌ها دربلند مدت صدمات جبران ناپذیری به ساکنین شهر‌ها می‌زند.
سالاری با بیان اینکه خدمات رسانی بدور از جریانات سیاسی انجام شود گفت: خوشبختانه دیدگاه دولت تدبیر و امید همین است که ارائه خدمات بدور از جریانات سیاسی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه مشکلات ورزشی استان باید ساماندهی شود افزود: وضعیت مالی باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی استان بوشهر بسیار نامطلوب است از این نظر تزریق اعتبارات دولتی به باشگاه‌ها مقطعی است ولازم است برای تامین درآمد پایدار راهکارهای لازم ارائه شود.
استاندار بوشهربه روز بوشهر اشاره کرد و با تاکید بر توجه ویژه به این روز گفت: روز بوشهر باید به بهترین نحو وبهترین شکل برگزار شود که شایسته نام بوشهر باشد.
سالاری بر تکمیل طرح جمع‌آوری فاضلاب بوشهر، گناوه و دیلم تاکید و خاطرنشان کرد: تکمیل این طرح‌ها به اعتبارات زیادی نیاز دارد که لازم است این طرح‌ها تدوین و در سفراستانی رئیس جمهورارائه شود.
وی با اشاره به الحاق بخشی از اراضی پایگاه هوایی بوشهر به شهرداری بوشهر گفت: این مهم برای باید مرحله به مرحله انجام شود بگونه‌ای که تا پایان امسال بخشی از اراضی پایگاه هوایی آزاد سازی می‌شود.
استانداربوشهربا تاکید بر این اینکه اختلافات و دعاوی حقوقی دستگاههای اجرایی در کمیته ویژه رسیدگی به مشکلات، حل و فصل می‌شود تصریح کرد: دستگاههای اجرایی برای ارائه دعاوی حقوقی خود به محاکم قضایی منع شده‌اند.
سالاری بر فعال‌ شدن بازاچه مرزی بوشهر تاکید کرد و گفت: بازارچه مرزی بوشهر با توسعه روابط و مناسبات اقتصادی با کشور قطر فعال می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز