خبرگزاری کار ایران

یک تحلیلگر بازار سرمایه:

عرضه شستا باعث معنادار شدن بازار سرمایه می شود/ بزرگ شدن بازار سرمایه با حضور شرکت‌های بزرگ ممکن است

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۵۴۳

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: عرضه اولیه شرکت‌های بزرگی مانند شستا موجب معنادار شدن بازار سرمایه و افزایش سایز آن می شود. همچنین باعث می شود بازار سرمایه، ظرفیت بالاتری برای جذب نقدینگی ایجاد کند و جلوی افزایش بی رویه و غیر منطقی قیمت‌ها به دلیل کسری عرضه، گرفته می شود. این موضوع برای حیات بلند مدت و منطقی بازار، قطعا اتفاق مثبتی است.

نوید قدوسی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با ایلنا با اشاره به عرضه اولیه سهام شستا در بورس در روزهای آتی، گفت: این رویداد قطعا اتفاق خوبی است. با توجه به گرایشی که در بازار سرمایه دیده می شود و با توجه به حجم نقدینگی موجود، لازم بازار سرمایه، بزرگ شود و بزرگ شدن بازار سرمایه با عرضه اولیه شرکت‌های بزرگ مانند شستا ممکن است. با عرضه اولیه شرکتهای کوچک، بزرگ شدن بازار سرمایه صورت نمی‌گیرد.

قدوسی تاکید کرد: عرضه اولیه شرکت‌های بزرگی مانند شستا موجب معنادار شدن بازار سرمایه و افزایش سایز آن می شود. همچنین باعث می شود بازار سرمایه، ظرفیت بالاتری برای جذب نقدینگی ایجاد کند و جلوی افزایش بی رویه و غیر منطقی قیمتها به دلیل کسری عرضه، گرفته می شود. این موضوع برای حیات بلند مدت و منطقی بازار، قطعا اتفاق مثبتی است.
 
این تحلیگر بازار سرمایه ادامه داد: وقتی یک شرکت غیربورسی وارد بورس شود تبدیل به شرکت کاملا شفاف می شود. صورتهای مالی و سایر اطلاعات آن شرکت، به صورت منظم بر روی کدال انتشار پیدا می کند که موجب شفافیت بیشتر است و اساسا بورس، انگیزه برای شفافیت را افزایش می دهد.
قدوسی افزود: البته توصیه من این است که عرضه اولیه شستا با قیمت اولیه مناسب و جذاب انجام شود. این مسئله قطعا موجب اعتمادسازی شده و اعتماد عمومی به سهم را افزایش می دهد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز