خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون:

دعوت نامه های جدید سهام عدالت برای کارگران فصلی و ساختمانی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۱۱۱

براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان خصوصی سازی تاکنون دو میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۰۰ فرم توزیع شده است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از صدور دعوت نامه های جدید سهام عدالت برای کارگران فصلی و ساختمانی خبر داد و گفت: براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان خصوصی سازی تاکنون دو میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۰۰ فرم توزیع شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، غلامرضا بستان منش، درباره طرح توزیع سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی در راستای سند چشم انداز بیست ساله، افزود: پس از آنکه فرم های اولیه از سوی سازمان خصوصی سازی تایید شد، شرکت های تعاونی سهام عدالت کارت های سهام عدالت را میان افرادی که شرایط شان احراز شده توزیع می کنند.

وی در تشریح فرآیند شناسایی و توزیع سهام عدالت بین کارگران فصلی و ساختمانی، اظهار داشت: طرح توزیع سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی در راستای اجرای سند چشم انداز بیست ساله، اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست های کلی اصل مذکور، فصل ششم قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ و ماده ۱۰۰قانون برنامه پنجم توسعه و با توجه به مصوبه شماره ۷۲۶۸۳ / ت۳۴۴۸۴ ه مورخ ۱۳۸۴.۱۱. ۱۷ هیأت وزیران با عنوان «آئین نامه افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون براساس توزیع سهام عدالت»، به مرحله اجرا درآمده است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس مصوبه فوق، با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم بین این اداره کل و سازمان خصوصی سازی ضمن تدوین نظام نامه و دستورالعمل های اجرایی مربوط و راه اندازی سامانه الکترونیکی و با همکاری ادارات کل اجرایی استانی، فرایند شناسایی، پالایش و تکمیل فرم اطلاعات خانوار انجام شده است.

وی ادامه داد: توزیع دعوتنامه و برگ سهام به کارگران فصلی و ساختمانی واجد شرایط با دو هدف عمده «توزیع متعادل تر ثروت و درآمد در جامعه و «کاهش تصدی گری» تصویب گردیده و در برخی از استان ها توزیع به پایان رسیده و برخی دیگر در حال تکمیل مراحل پایانی است.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون با اعلام اینکه از سال ۸۹ که ثبت نام سهام عدالت آغاز و آمارها ثبت شده است, گفت: براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان خصوصی سازی تعداد ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۳۰۰ فرم ثبت نام برای کارگران فصلی و ساختمانی در تمام استان ها ارسال گردیده که تعداد یک میلیون و ۹۶۸ هزار و ۱۶۹ فرم، تکمیل و تحویل شده که با توجه به فرم های تکمیل شده، تعداد ۶ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۹۸۲ دعوت نامه برای مشمولین صادر وتوزیع گردیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز