خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی خبر داد؛

راه اندازی رسمی سامانه جدید پس از معاملات در سال ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۰۴۸

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از راه اندازی رسمی سامانه جدید پس از معاملات در سال ۹۴ خبر داد.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از راه اندازی رسمی سامانه جدید پس از معاملات در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، حامد سلطانی نژاد در خصوص راه اندازی رسمی سامانه جدید پس از معاملات، گفت: فاز آزمایشی سامانه از اواخر مهرماه امسال آغاز و تاکنون ۱۸ جلسه آموزشی برای ذینفعان مختلف برگزار شده که امیدواریم این سامانه اوایل سال آینده به طور رسمی راه اندازی شود.

وی در خصوص مهم ترین دستاوردهای شرکت سپرده گذاری در طول یک سال اخیر، گفت: توسعه خدمات سپرده گذاری با رویکرد الکترونیک و غیرکاغذی شدن، اقدامات نهایی آماده سازی سامانه جدید پس از معاملات، مشارکت بانک ها در تسهیل تسویه کارگزاران از مهمترین برنامه های شرکت در طول سال ۹۳ بوده است.

وی در خصوص سایر اقدامات شرکت، افزود: توسعه سامانه توزیع گواهینامه آنلاینCertDistro، طراحی سامانه اعلام مطالبات سود سهامداران، توسعه دفاتر پیشخوان، سامانه IPS، مذاکره جهت گسترش زیرساخت های منطقی سامانه IR۲A و بیزینسی آن، سامانه پس از معاملات جدید و فیچرهای متمایز آن از منظر رفع محدودیت های کد سهامداری و یکپارچه سازی پرتفوی سهامدار از دیگر برنامه های این شرکت در سال ۹۳ بوده است.

به گفته وی، نهایی کردن قوانین و مقررات در حوزه عملیات مرتبط با مدل رجیستری هیبرید کامل، دریافت بازخورد از ذینفعان و نهایی سازی بسترهای فنی قانونی عملیاتی سامانه مطالبات سود سهامداران همراه با آموزش به ناشران و تعامل با سایر ذینفعان و بورس ها از جمله مهمترین برنامه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در سال ۹۴ است.

این مقام مسوول در خصوص تعداد سهامدارانی که از ابتدای سال به جمع سهامداران کشور اضافه شدند، گفت: تعداد کدهای صادر شده از ابتدی سال ۹۳ تا کنون ۴۸۳ هزار و ۵۰۱ نفر بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر