خبرگزاری کار ایران

کارنامه ۹ ماهه پذیرش شرکت ها در بورس اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۲۷۸

از ابتدای سال جاری، تعداد هشت جلسه پذیرش در شرکت بورس اوراق بهادار برگزار شد.

مدیر پذیرش شرکت بورس و اوراق بهادار کارنامه ۹ ماهه پذیرش شرکت ها را اعلام کرد وگفت: از ابتدای سال جاری، تعداد هشت جلسه پذیرش در شرکت بورس اوراق بهادار برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، اسماعیل درگاهی، افزود: این جلسات، نسبت به موضوعات مختلفی از جمله بررسی درخواست پذیرش و انتقال شرکت­ ها، طبقه بندی شرکت ­ها در بازارها و تابلوهای بورس، لغو اجباری و نیز لغو اختیاری شرکت­های پذیرفته شده و سایر موارد مرتبط با هیئت پذیرش اوراق بهادار، تصمیم گیری شده است.

وی افزود: مدیریت پذیرش اوراق بهادار در کنار عملیاتی کردن مصوبات مربوط به جلسات یاد شده هیئت پذیرش در سال جاری، نهایی سازی پروند­ه ­های پذیرش مربوط به سال­ های قبل را نیز دنبال کرده است.

درگاهی تصریح کرد: از ابتدای سال، تعداد سه اوراق بهادار پذیرش شده و ۶ اوراق بهادار هم درج شده است. به علاوه تعداد هفت اوراق بهادار برای اولین بار در بازار عرضه شد.

وی توضیح داد: طی مدت یادشده، با پذیرش سهام شرکت های توسعه سرمایه و صنعت غدیر، پتروشیمی مبین و بیمه ما موافقت شد. همچنین در این فاصله زمانی، اقدامات مربوط به درج نام شرکت های متعددی صورت گرفت.

مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار ابراز داشت: درج نماد دو شرکت تامین مواد اولیه فولاد صبانور و سرمایه گذاری مسکن شمال شرق پیرو پذیرش آنها در سال گذشته، در تاریخ ۱۵ اردیبهشت انجام و به دنبال آن بازگشایی نماد شرکت های یادشده به ترتیب در ۲۸ اردیبهشت و چهارم تیر ماه امسال انجام شد.

مدیر پذیرش شرکت بورس تصریح کرد: در تکمیل فرآیند پذیرش شرکت ها، درج نماد دو شرکت نفت جی و سرمایه گذاری توسعه معین ملت در خرداد ماه سال جاری صورت گرفت. به علاوه، درج نماد شرکت های فولاد کاوه جنوب کیش در شهریور ماه و توسعه سرمایه و صنعت غدیر در آبان ماه امسال صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه اوراق بهادار عرضه شده شامل عرضه­ های عمومی اولیه، بازگشایی نماد پس از انتقال و ابزارهای نوین مالی هستند، خاطرنشان کرد: تا آبان ماه امسال، اوراق سهام سرمایه گذاری مسکن شمال شرق، تامین مواد اولیه فولاد صبانور، نفت سپاهان، سرمایه­گذاری و توسعه صنایع سیمان(سیدکو)، گواهی سپرده لیزینگ رایان سایپا، صکوک فولاد کاوه جنوب کیش و اوراق مشارکت شهرداری شیراز به منظور تامین مالی قطار شهری، عرضه شده است.

درگاهی با بیان اینکه طی دوره یاد شده، علیرغم آماده­ سازی شرکت­ ها برای فاز عرضه، با رعایت شرایط بازار و وضعیت کلان، عرضه­ های اولیه به تعویق افتاد، تصریح کرد: برای مثال، انتشار صکوک و گواهی سپرده سرمایه­ گذاری برای اولین بار در بورس تهران، در شهریور ماه اتفاق افتاد. این در حالی است که با لحاظ شرکت­ های انتقالی از فرابورس، کل عرضه­ های انجام شده هفت مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون پرونده تعدادی از اوراق بهادار(شامل شرکت ها و ابزارها) مفتوح است، گفت: پذیرش این اوراق با توجه به مرحله ای از فرآیند پذیرش که در آن قرار دارند، پیگیری می شود.

مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار، شرکت های پتروشیمی مبین، سرمایه گذاری اعتضاد غدیر، سیمان ساوه، سرمایه گذاری توسعه معین ملت، نفت جی، فولاد کاوه جنوب کیش، سیمان خوزستان، توسعه سرمایه و صنعت غدیر، بیمه ما، لیزینگ ملت، سرمایه­گذاری اطلس ایرانیان را، ناشرانی عنوان کرد که پذیرش سهامشان در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص پذیرش سایر ابزارهای مالی هم، ابراز داشت: پذیرش صندوق شاخصی قابل معامله فیروزه آسیا و صندوق زمین و ساختمان آویشن نیز از سال قبل در جریان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز