خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بورس کالا در گفتگو با ایلنا:

ترکمنستان بازار جدید فولاد برای ایران / رونق به بازار فولاد بازگشت

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۶۶۳

هم اکنون صنایع کشور منتظر تاثیر بسته حمایتی برای خروج از رکود هستند زیرااین رکود هم در سمت عرضه و هم در سمت تقاضا وجود دارد اما دولت علاقه مند است از وضعیت رکود بدون تورم خارج شود.

یک کارشناس بورس کالا گفت: در کنار بازارهای عراق و افغانستان، ترکمنستان نیز به عنوان بازار جدید صادراتی فولاد فعال شد.

ابوذر مشایخی، کاشناس بورس کالا در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص سخنان امروز رییس جمهور در مورد گسترش طرح های فولادی در شهر کرد اظهار داشت: این منطقه بدلیل مزیت های نسبی در زمینه آب، نزدیکی به معادن سنگ آهن و دسترسی به بازارهای صادراتی دارای توجیه اقتصادی است.

وی افزود: این در حالی است که ۷ طرح فولادی در مرکز کشور بیشتر به دلایل سیاسی آغاز شدند و دارای توجیه اقتصادی نیز نیستند.

مشایخی در ادامه با اشاره به بازگشت رونق به بازار فولاد گفت: طی ۲ تا ۳ ماه گذشته بازار فولاد در رکود به سر می برد اما پس از ماه رمضان مجددا این بازار رونق گرفته است و حجم معاملات افزایشی شده و با تخصیص پروژه های عمرانی به پیمانکاران، خریداران نیز رشد داشته اند.

این کارشناس بورس کالا تصریح کرد: با ایجاد بحران های داخلی در دو کشور عراق و افغانستان صادرات فولاد به ابن دو کشور کاسته شده است اما ترکمنستان به عنوان بازاری جدید فعال شده که دارای مزیت های صادراتی است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون صنایع کشور منتظر تاثیر بسته حمایتی برای خروج از رکود هستند زیرااین رکود هم در سمت عرضه و هم در سمت تقاضا وجود دارد اما دولت علاقه مند است از وضعیت رکود بدون تورم خارج شود.

مشایخی گفت: ما امیدواریم کارخانه ها به سمت رشد تولید حرکت کنند.

وی در خاتمه با اشاره به میزان معاملات امروز افزود: در بازار امروز ۲۵ هزار تن شمش فولاد خوزستان بلوم به قیمت ۱۵۵۵تومان، ۱۴ هزار تن شمش بلوم ذوب آهن به بهای ۱۵۵۰ تومان، ۱۵۴۰ تن تیر آهن ۱۶ ذوب آهن به قیمت ۱۶۶۱ تومان، ۴۰ هزار تن تیر آهن ۱۶ به قیمت ۱۶۴۱ تومان و ۳۹۶۰ تن تیر آهن ۲۴ ذوب آهن به قیمت ۱۹۶۵ تومان و ۳۹۶۰ تن سبد میلگرد طول کوتاه به قیمت ۱۵۷۲ تومان معامله شد که نشانگر بازگشت رونق به این بازار نسبت به هفته های گذشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز