خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره نظارت بازار فرابورس خبر داد؛

آغاز پذیره‌نویسی واحدهای سومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۰۶

پذیره‌نویسی واحدهای سومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله آغاز می‌شود / نقل و انتقال واحدهای سرمایه‌گذاری انواع صندوق‌های قابل معامله و صدور و ابطال آنها معاف از مالیات است.

پذیره‌نویسی واحدهای سومین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله از روز سه‌شنبه(۱۲ آذر) آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، رئیس اداره نظارت بازار فرابورس با اعلام این خبر؛ گفت: آسمان آرمانی سهام سومین صندوق قابل معامله در فرابورس است که پذیره‌نویسی آن از روز سه شنبه ۱۲ آذرماه به مدت ۵ روز کاری آغاز خواهد شد.

افسانه اروجی با بیان اینکه صندوق سرمایه‌گذاری آسمان آرمانی سهام از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام است، افزود: مطابق با امیدنامه حداقل ۷۰ درصد از دارایی‌های این صندوق باید در سهام پذیرفته شده در بورس یا بازار اول فرابورس و در شرایطی بازار دوم سرمایه‌گذاری شود.

به گفته وی؛ شرکت سبدگردان آسمان، شرکت تامین سرمایه آرمان، فرهنگ قراگوزلو و حمزه کاظمی محسن آبادی از موسسان این صندوق قابل معامله هستند و موسسه حسابرسی و خدمات مالی فاطر نیز به‌عنوان متولی آن وظیفه نظارت مستمر بر ارکان اداره کننده صندوق در اجرای صحیح مقررات، اساسنامه، امیدنامه و رویه‌های صندوق به منظور حفظ منافع سرمایه‌گذاران و طرح موارد تخلف در مراجع رسیدگی و پیگیری را برعهده دارد.

رئیس اداره نظارت بازار فرابورس با اعلام اینکه مدت فعالیت صندوق‌های قابل معامله یا ETF نامحدود است، یادآور شد: یک میلیون از واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز صندوق آسمان آرمانی سهام پیش از این توسط موسسان آن خریداری شده و ۴۹ میلیون واحد آن به مبلغ اسمی هر واحد ۱۰ هزار ریال از روز سه‌شنبه از طریق شبکه کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران قابل پذیره‌نویسی خواهد بود.

اروجی در پایان با اشاره به اینکه معاملات ثانویه این صندوق پس از اتمام پذیره‌نویسی و ثبت صندوق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز خواهد شد، خاطر نشان کرد: نقل و انتقال واحدهای سرمایه‌گذاری انواع صندوق‌های قابل معامله و صدور و ابطال آنها معاف از مالیات است.

به گزارش ایلنا، صندوق‌های قابل معامله(ETF) نوعی از صندوق‌های جدید سرمایه‌گذاری هستند که امکان خرید و فروش واحد‌های آنها از طریق تابلوی بورس یا فرابورس وجود دارد.

تفاوت اصلی این صندوق‌ها نسبت به صندوق‌های رایج، این است که واحد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری معمولی قابلیت خرید و فروش از طریق تابلوی بورس را ندارد.

هدف از راه اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری، جذب سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای بازار سهام عنوان شده است و این صندوق‌ها گزینه مناسبی هستند برای گروهی از سرمایه‌گذاران که تمایل به حضور در بورس اوراق بهادار دارند، اما اطلاعات، فرصت و شناخت کافی نسبت به بورس ندارند.

صندوق‌های قابل معامله در بورس، یکی از مهم‌ترین و منعطف‌ترین ابزارهای مالی هستند که در ۳۰سال اخیر در دنیا معرفی شده‌اند. سهام این صندوق‌ها همانند سهام عادی در بورس معامله می‌شوند و اجازه دارند در سبد متنوعی، اعم از سهام، اوراق قرضه و حتی مستغلات سرمایه‌گذاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز