خبرگزاری کار ایران

کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس:

ارزش صندوق­‌های سرمایه‌گذاری به بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال رسید

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۰۷۲

در سال ۱۳۹۲ ارزش معاملات صندوق­های سرمایه­ گذاری در خرید و فروش سهام با افزایش ۴۰۱ درصدی نسبت به سال گذشته به ارزش ۵۴،۶۶۱ میلیارد ریال رسید که این رقم ۷.۸ درصد از ارزش معاملات نرمال بورس اوراق بهادار تهران را در سال۱۳۹۲ به خود اختصاص داد.

ارزش صندوق­‌های سرمایه‌گذاری از ۲۴ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۱ به بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۲ بالغ شد.

به گزارش ایلنا، در یک سال گذشته ۱۶ صندوق بازدهی بیشتر از ۱۰۴ درصد را کسب کردند.

محسن عرب زاده گفت: از نقطه نظر تعدادی، در حالی که در پایان سال ۱۳۹۱ تعداد صندوق­های سرمایه­ گذاری به ۹۲ صندوق می­ رسید، در پایان اسفند ماه گذشته تعداد صندوق­ های فعال به ۱۱۹ صندوق رسید.

همچنین از حیثارزش در سال ۱۳۹۲ تغییرات مثبت زیادی ایجاد شد به گونه­ ای که با افزایش بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریالی خالص ارزش صندوق­های سرمایه­ گذاری، ارزش صندوق­ های مذکور از ۲۴ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۱ به بیش از ۳۹ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۳۹۲ بالغ شد.

وی ادامه داد: در پایان سال ۱۳۹۲ متوسط بازده صندوق­های سرمایه­ گذاری در سهام و در اندازه کوچک بیش از ۹۱ درصد و متوسط بازده صندوق­های سرمایه­ گذاری در سهام و در اندازه بزرگ در مدت مشابه بیش از ۶۴ درصد بوده است. همچنین صندوق­های سرمایه گذاری مختلط با متوسط بازده ۵۲ درصدی در یکسال گذشته، بازده قابل توجهی را نصیب سرمایه­ گذاران خود کردند.

عرب زاده افزود: در یک سال گذشته ۱۶ صندوق بازدهی بیشتر از ۱۰۴ درصد را کسب کردند که از این بین صندوق‌ های سرمایه­‌گذاری آسمان یکم، سینا، حافظ، فارابی و عقیق به ترتیب با ۱۶۳،۱۵۳، ۱۵۲،۱۴۵ و ۱۴۴درصد بازدهی، بالاترین بازدهی را در بین صندوق های سرمایه­ گذاری نصیب سرمایه­ گذاران خود کردند.

وی با بیان اینکه صندوق­ های سرمایه­ گذاری از نظر تعداد سرمایه­ گذاران آمار موفقی را در سال ۱۳۹۲ از خود به جا گذاشتند، اظهار کرد: تعداد سرمایه­ گذاران صندوق­ های سرمایه­ گذاری در پایان سال ۱۳۹۱ نزدیک به ۷۱ هزار نفر بود که این رقم با رشد ۵۵ درصدی به حدود ۱۱۰ هزار سرمایه­ گذار حقیقی و حقوقی در پایان سال ۱۳۹۲ ارتقا یافته است.

عرب زاده خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۲ ارزش معاملات صندوق­های سرمایه­ گذاری در خرید و فروش سهام با افزایش ۴۰۱ درصدی نسبت به سال گذشته به ارزش ۵۴،۶۶۱ میلیارد ریال رسید که این رقم ۷.۸ درصد از ارزش معاملات نرمال بورس اوراق بهادار تهران را در سال۱۳۹۲ به خود اختصاص داد.

کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس خاطر نشان کرد: با راه­ اندازی صندوق ­های سرمایه­ گذاری قابل معامله در سال ۱۳۹۲، محدودیت سرمایه­ گذاری در صندوق­ ها از طریق صرفاَ مراجعه به مدیر صندوق یا مدیر ثبت صندوق برداشته شد و سرمایه­ گذاران صندوق­ های سرمایه­ گذاری قابل معامله می­ توانند همانند خرید و فروش سهام، نسبت به خرید و فروش واحدهای سرمایه­ گذاری خود از طریق هر یک از کارگزاران و یا از طریق سامانه معاملات برخط آن کارگزاران اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز