خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

موازی کاری سازمان‌ها با استاندارد پسندیده نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۴۶

متاسفانه برخی تصمیمات ما در سالهای گذشته مانند علامت گذاری کالا بجای تسهیل تجارت موجب کندی تجارت شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توسعه صادرات را نیازمند کسب بازارهای جهانی ماندگار و معتبر دانست و گفت: به این منظور ناگزیریم استانداردهای بین المللی را با استانداردهای ملی خود منطبق کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده در همایش روز جهانی استاندارد افزود: در شرایط جهانی شدن توجه به استانداردها ضروری است و کشورهایی موظفند که بتوانند سریع‌تر، با کیفیت‌تر و با تولیدات ارزان‌تر در این فضاها حضور داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش سازمان‌های استانداردسازی بین‌المللی در ارتقای کیفیت محصولات گفت: حرکت متوازن نهادهای استانداردسازی و اعتباردهی برای حصول توسعه پایدار ضروری است، کشور در پذیرش استانداردهای بین‌المللی گام‌های برجسته‌ای برداشته است.
نعمت زاده گفت: سازمان ملی استاندارد ایران علاوه بر تجهیز آزمایشگاه‌های خود موظف است که آزمایشگاه‌های معتبر سایر سازمان‌ها را ارتباط دهی کند، استانداردسازی برای کاهش هزینه مبادله و افزایش حجم تجارت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، برون سپاری در سازمان ملی استاندارد را امری پسندیده خواند و گفت: متاسفانه برخی تصمیمات ما در سالهای گذشته مانند علامت گذاری کالا بجای تسهیل تجارت موجب کندی تجارت شده است.
نعمت زاده از سازمان ملی استاندارد انتقاد کرد و افزود: برای حفظ شان و جایگاه نهادهای دولتی باید به گونه‌ای عمل شود که همه اقدامات با تولیت سازمان ملی استاندارد صورت گیرد و بقیه سازمان‌ها به نظارت بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز