خبرگزاری کار ایران

10 روش آسان برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۷۸۲

گذر زمان و بالا رفتن عمر ساختمان ها و لوله اتصالات به کار رفته در آنها به مرور باعث انباشته شدن حجم بالایی از پرز و مو، مواد شوینده صابونی و همچنین رسوب املاح موجود در آب در دیواره لوله ها می گردد.

میزان گرفتگی در لوله های فاضلاب گاهی اوقات جزئی بوده و با راهکارهای خانگی می توان مشکل را برطرف نمود و در مقابل، ممکن است تنها راه استفاده از تجهیزات حرفه ای و خدمات تیم های لوله بازکنی باشد. در ادامه نگاهی به چند راهکار آسان و مناسب برای رفع این مشکل در کمترین زمان و بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته خواهیم داشت.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با آب جوش

یکی از رایج ترین مشکلاتی که در لوله های فاضلاب موجود در آشپزخانه و همچنین چاهک حمام با آن روبرو هستیم، انباشته شدن ذرات چربی و روغن و مواد صابونی می باشند که به مرور بر روی دیواره های لوله ها انباشته شده و مسیر عبور فاضلاب را مسدود می کنند.

برای رفع این مشکل راه حل های متعددی وجود دارد که از بهترین و آسان ترین آنها می توان به استفاده از آب جوش اشاره نمود. در این روش به یک ظرف آب جوش نیاز دارید تا درون چاه فاضلاب بریزید و اجازه دهید تا چربی های موجود در مسیر را از بین ببرد. البته توجه داشته باشید که قبل از امتحان هر یک از راهکارهای ارائه شده در این مطلب، لازم است به کمک تجهیزات پیشرفته نسبت به تشخیص ترکیدگی لوله یا گرفتگی آن اقدام شود.

باز کردن چاه توالت با مواد شوینده

مانند سایر لوله های فاضلاب موجود در ساختمان، لوله های چاه توالت نیز ممکن است به مرور و با استفاده از آنها برای مدت زمان زیاد دچر گرفتگی شوند. این گرفتگی در بسیاری از مواقع به آسانی برطرف شده و نیاز به استفاده از خدمات تخلیه چاه نخواهد بود و یک گرفتگی ساده می باشد. برای این منظور می توانید کمی مایع ظرف شویی را درون چاه توالت بریزید و پس از چند دقیقه با یک ظرف آب داغ مسیر عبور فاضلاب را به طور کامل شستشو دهید. البته توجه کنید آبی که در چاه فاضلاب میریزید نباید درجه دمای خیلی بالایی داشته باشید، چون باعث ایجاد ترک در سنگ توالت خواهد شد.

باز کردن لوله فاضلاب با محلول سرکه و نمک

با توجه به خطراتی که ممکن است استفاده از محلول های شیمیایی برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب به همراه دارند، بهتر است از ترکیبات کم خطرتر مانند محلول نمک و سرکه استفاده کنید. استفاده از این ترکیب باعث میشود تا در حین واکنش نمک و سرکه و جوشش آنها با هم، مسیر مسدود شده لوله فاضلاب باز شود. حتما توجه داشته باشید که این محلول را در شرایطی استفاده کنید که تبادل هوا به آسانی در محیط انجام شود.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با محلول نمک و جوش شیرین

در صورت کارساز نبودن روش های بالا می توان از محلول نمک و جوش شیرین نیز برای این منظور استفاده نمود. این محلول قدرت پاک کنندگی و چربی زدایی بسیار بالایی داشته و می تواند حجم بالایی از مواد انباشته شده در مسیر عبور فاضلاب را از بین ببرد. پس از چند دقیقه بعد از ریختن این محلول در چاه فاضلاب، یک ظرف آب گرم برای شستشوی بیشتر لوله ها بریزید.

10 روش آسان برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب

لوله بازکنی با محلول سرکه و جوش شیرین

ترکیب سرکه و جوش شیرین از دیگر انتخاب های بسیار رایج برای چربی زدایی در لوله های فاضلاب می باشد که نسبت به دو محلول قبل قدرت بیشتری دارد. برای این کار کافیست محلول سرکه و جوش شیرین را در لوله های فاضلاب حمام و آشپزخانه و توالت ریخته و پس از یک ساعت مقدار زیادی آب داغ در لوله ها بریزید.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با جوهر نمک

انجام این کار نیاز به رعایت مسائل ایمنی داشته و حتما باید قبل از ریختن جوهر نمک در لوله های فاضلاب دستکش بپوشید و درب و پنجره ها را باز بگذارید. برای انجام این کار کافیست 3 پیمانه جوهر نمک را در 4 لیتر مخلوط نموده و در لوله های فاضلاب بریزید و فرصت دهید تا مسیر عبور فاضلاب کاملا تمیز شود. این محلول بسیار قدرتمند می باشد و در اغلب مواقع گرفتگی ها به طور کامل برطرف میشوند. علاوه براین، می توانید از محلول های شیمیایی نیز برای این منظور استفاده کنید که البته کمی خطرناک بوده و باید تجربه و مهارت کافی در این زمینه داشته باشید.

لوله بازکنی با تلمبه دستی

تیم های لوله بازکنی برای باز کردن لوله ها از پمپ های هوا استفاده میکنند و در مدت زمان کوتاه تمام گرفتگی ها برطرف میشود. در صورت عدم دسترسی به این تجهیزات می توان از تلمبه های دستی استفاده نمود. استفاده از این تلمبه ها نیاز به تخصص نداشته و با چند مرتبه تلمبه زدن در اغلب مواقع گرفتگی های ساده لوله های فاضلاب رفع خواهد شد. پس از انجام این کار اگر مسیر لوله ها باز شد، حتما یک سطل آب داغ در لوله ها بریزید تا کاملا شستشو داده شود. البته توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این تلمبه ها برای بازکردن لوله فاضلاب آشپزخانه، حتما سیفون زیر سینک را بررسی کنید. سیفون های آشپزخانه را باید به صورت مرتب باز نموده و داخل آن را به طور کامل با آب داغ شستشو دهید در غیر این صورت منجر به گرفتگی مسیر عبور آب خواهند شد.

10 روش آسان برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب

لوله بازکنی با قلاب

گرفتگی هایی که در فاصله کوتاه با دهانه چاه بوجود آمده اند را می توان به کمک وسایل مختلف از قبیل قلاب های فلزی برطرف کرد. وسایلی از قبیل چوب لباسی های فلزی را باز کنید یا اگر به میله های بسیار باریک فلزی دسترسی دارید، نوک آنها را کمی خم کنید تا شبیه به قلاب شوند. به آرامی میله را درون لوله ببرید و موانعی که در مسیر به آن برخورد می کنید را با نوک قلاب به بیرون بکشید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان به موانع ضربه نزنید و باعث حرکت آنها به جلو نشوید.

لوله بازکنی با فنر دستی

فنرهای دستی از جمله تجهیزات بسیار کاربردی می باشند که وجود آنها در هر خانه کاملا ضروری است. این فنرها را می توانید از ابزار فروشی ها تهیه کنید. برای استفاده از این فنرها ابتدا آنها را تا حد امکان فشرده کنید و سپس به درون لوله فاضلاب هدایت نمایید. در زمان حرکت فنر حتما آن را بچرخانید تا تمام مواد انباشته شده در مسیر به آن متصل شده و در نهایت فنر را بیرون بکشید.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با جارو برقی

جاروبرقی های مخصوص مکش و جمع آوری آب از دیگر تجهیزاتی می باشند که می توان برای باز کردن گرفتگی های لوله های فاضلاب از آنها استفاده نمود. برای این منظور لوله جاروبرقی را در دهانه چاه فاضلاب قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. با انجام این کار و تکرار آن در چند مرحله مواد انباشته شده که فاصله کمی با دهانه چاه دارند براحتی به بیرون منتقل خواهند شد. البته از این تجهیزات می توان در کنار فنر دستی و قلاب نیز استفاده نمود تا شانس بیرون آمدن مواد انباشته شده در لوله ها بیشتر شود.

موارد فوق همیشه نمی توانند راهکار مناسبی به شمار روند و حتی گرفتگی های زیاد لوله ها در نهایت باعث میشوند تا به خدماتی همچون لایروبی چاه نیاز داشته باشیم که توسط تیم های حرفه ای قابل انجام می باشند. علاوه براین، این تیم ها همچنین می توانند با کمک تجهیزاتی از قبیل فنر برقی و پمپ های هوا نسبت به بازکردن لوله های فاضلاب اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز