خبرگزاری کار ایران

راهنمای کامل خرید تخت بیمارستانی و تشک مواج (تشک زخم بستر) + تخفیف99

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۳۴۴

تخت بیمارستانی برقی برخلاف تخت بیمارستانی مکانیکی،از طریق کنترلی که در دسترس کاربر قرار میگیرد به موتورهای تعبیه شده در زیر تخت فرمان حرکت میدهد و زاویه قسمت های مختلف مانند سر ،وسط،انتها و یا ارتفاع تخت را تنظیم می کند.

در این روزها نام فروشگاه تجهیزات پزشکی و تجهیزات پزشکی مانند تخت بیمارستانی ،تشک مواج ، پالس اکسیمتر،دستگاه اکسیژن ساز ،دستگاه ساکشن،ویلچر و... را بیشتر از گذشته میشنویم و خیلی ها ممکن است به علت به وجود آمدن اپیدمی کرونا ویروس با این کالا های درمانی آشنایی پیدا کرده باشند.

خرید کالای پزشکی برای بستری بیمار در منزل،کاری نیست که به صورت روزمره انجام شود و معمولا این اتفاق زمانی رخ می دهد که برای ادامه درمان طبق دستور پزشک، بیمار با تمام تجهیزات مورد نیاز مراقبتی ترخیص می شود.برای نگهداری بیمار در منزل پیش از هرکاری فراهم نمودن بستری مناسب ضروری است.

حال سوالاتی از این قبیل به و جود می آید که لوازم پزشکی را از کجا بخریم؟بورس خرید و فرش تجهیزات پزشکی تهران کجاس؟خرید اینترنتی تجهیزات پزشکی چگونه است از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی تجهیزات پزشکی میتوان به فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو به آدرس اینترنتی tavanino.com اشاره کرد  که همیشه محصولاتی با کیفیت همراه با گارانتی و خدمات پس ار فروش را به مشتریان خود ارائه میکند.

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات و نکات مهم و مورد نیاز برای خرید دو محصول بسیار کاربردی برای بستری بیمار در منزل که برای اغلب بیماران ضروری است را بیان کنیم که شامل تخت بیمارستانی و تشک مواج (تشک زخم بستر) می باشد.

تخت بیمارستانی یا تخت بستری

تخت بیمارستانی انواع مختلفی دارند و برای کاربری های متنوعی ساخته میشوند، به طور کلی تخت های بیمارستانی به صورت مکانیکی،برقی و یا نیمه برقی طراحی و ساخته میشوند.استفاده از تخت بیمارستانی مناسب نه تنها برای بیمار آسایش بیشتری را فراهم میکند بلکه به افرادی که از بیمار مراقبت میکنند هم در جهت ارائه خدمات بهتر بسیار موثر و کاربردی می باشد. قیمت تخت بیمارستانی با توجه به نوع مکانیکی و یا برقی بودن، نوع موتورها ، تعداد شکن ها متفاوت است.

تخت بیمارستانی مکانیکی:

این مدل تخت های بیمارستانی از ساده ترین انواع تخت ها می باشند که برای تنظیم ارتفاع و زاویه قسمت های مختلف تخت مانند سر،وسط و یا انتهای تخت باید از طریق اهرم و یا دستگیره ای که در قسمت پایین و انتهایی تخت تعبیه شده استفاده نمود.

تخت بیمارستانی برقی:

تخت بیمارستانی برقی برخلاف تخت بیمارستانی مکانیکی،از طریق کنترلی که در دسترس کاربر قرار میگیرد به موتورهای تعبیه شده در زیر تخت فرمان حرکت میدهد و زاویه قسمت های مختلف مانند سر ،وسط،انتها و یا  ارتفاع تخت را تنظیم می کند.

تخت بیمارستانی نیمه برقی:

این نوع از تخت بیمارستانی به گونه‌ای است که فقط قسمتی از تخت با انرژی الکتریکی و قسمت دیگر به وسیله اهرم و به صورت مکانیکی تغییر زاویه و ارتفاع میکند.

راهنمای کامل خرید تخت بیمارستانی و تشک مواج (تشک زخم بستر) + تخفیف99

تقسیم بندی تخت های بیمارستانی از لحاظ کاربری

1-تخت بیمارستانی بستری: 

تخت بیمارستانی بستری همانگونه که که از نام آن پیداست برای بیمارانی که در بیمارستان و یا در منزل نیاز به مراقبت و نگهداری دارند مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به تعداد شکن های تخت، برقی و یا مکانیکی بودن، دارای قیمت های متفاوتی است.

2- تخت زایمان:

این تخت،حالت و پوزیشن هایی که در هنگام زایمان طبیعی مورد نیاز است را ایجاد میکند  و کمک می‌کند تا درد کمتری را بیمار در هنگام زایمان متحمل گردد. در هنگام خرید تخت زایمان به میزان درجه حفاظت در برابر اشتعال یا آتش گیری و نیز استاندارد بودن تخت توجه شود. دارا بودن گارانتی و خدمات پس از فروش و داشتن قیمت مناسب نیز مد نظر قرار گیرد.

3- تخت جراحی:

تخت های جراحی به علت راحتی در بالا و پایین رفتن قسمت های مختلف تخت معمولا به صورت سطوح متحرک ساخته می شوند. معمولاً تخت های جراحی قابلیت اتصال قطعات مختلفی را دارند که این مزیت باعث می شود تا برای انجام هر نوع عمل جراحی مناسب باشند. در زمان خرید تخت جراحی بیمارستان باید به نکاتی مانند: طراحی مناسب و استاندارد، ظاهر و زیبایی تخت، میزان خطر اشتعال، نوع چرخ ها و عایق بندی بودن قسمت های الکتریکی توجه نمود.

انواع دیگری از تخت ها وجود دارند که برای محیط ها مختلف مورد استفاده قرار میگیرند مانند: تخت معاینه،تخت بستری سی سی یو و آی سی یو(CCU&ICU)تخت احیا(CPR)،تخت ارتوپدی،تخت روانپزشکی،تخت دیالیز،تخت ماساژ،تخت بستری نوزادان و...

نکات مهم در زمان خرید تخت بیمارستانی خانگی

  • یکی از عوامل مهم در هنگام خرید تخت بیمارستانی برای منزل توجه به چرخ های آن می باشد. دارا بودن چرخ باعث راحتی در جابجایی تخت خط می گردد همچنین قابلیت قفل شدن چرخ ها نیز باید مد نظر قرار بگیرد.
  • برای بیمارانی که مدت طولانی نیاز به بستری دارند و یا دچار ضعف حرکتی شدیدی می باشند، بهتر است از تخت سه شکن برقی یا مکانیکی خریداری و استفاده نمایید تا امکان تغییر زاویه و ارتفاع در تمامی قسمت ها را در اختیارتان قرار دهد.
  • داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع کلی تخت ویژگی است که برای بیماران و سالمندانی که مرتبا از تخت خارج می شوند کاربردی و مناسب می باشد.
  • داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش از دیگر مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

قطعا بعد از خرید تخت بیمارستان خانگی مناسب نیاز به تهیه و خرید تشک روی تخت و تشک مواج مناسب می باشد که در ادامه به آن می پردازیم:

تشک مواج یا تشک زخم بستر

تشک مواج یا تشک زخم بستر وسیله ای بسیار مهم و حیاتی برای بیمارانی است که مدت زمان طولانی را بر روی تخت میگذرانند.تشک مواج باعث میشود تا گردش خون در تمامی نواحی بدن که در تماس با تشک میباشند به خوبی صورت گیرد و درنتیجه از ایجاد زخم بستر یا bed sore جلوگیری شود.  خرید تشک مواج بهتر است قبل از بروز زخم بستر در بیمار صورت بگیرد چراکه پیشگیری از ایجاد زخم بستر بسیار روند درمان را کوتاه تر میکند و نیز از لحاظ اقتصادی بصرفه تر می باشد.قیمت تشک مواج وابسته به نوع آن بسیار متفاوت بوده و به طور کلی دو نوع تشک مواج در بازار و فروشگاه تجهیزات پزشکیtavanino.com وجود دارد و به فروش میرسد که بنابر نیاز بیمار نوع آن مشخص میگردد.

راهنمای کامل خرید تخت بیمارستانی و تشک مواج (تشک زخم بستر) + تخفیف99

انواع تشک مواج و زخم بستر:

1-تشک مواج تخم مرغی یا زنبوری:

این مدل از تشک های مواج به علت شباهتی که با شانه های تخم مرغ دارند به این نام معروف هستند و  مناسب برای وزن های 80 تا 90 کیلوگرم می باشند.این نوع تشک مواج برای استفاده های کوتاه مدت مناسب بوده و برای بیمارانی که وابستگی به بستر دارند و یا دچار زخم بستر درجه دو شده اند توصیه نمیشود.قیمت تشک مواج تخم مرغی نسبت به مدل های دیگر ارزان تر می باشد.

2-تشک مواج سلولی:

تشک مواج سلولی متشکل شده از کیسه های هوایی که به صورت لوله ای و افقی در کنار هم قرار گرفته اند. این نوع از تشک مواج یا تشکزخم بستر برای افرادی که دارای زخم بستر های درجه دو  و سه هستند، بسیار مناسب است.میزان تحمل وزن این نوع تشک مواج معمولا در حدود 120 تا 140 کیلوگرم می باشد.قیمت تشک مواج سلولی نسب به تخم مرغی بیشتر است و طیف وسیعی از بیماران را پوشش میدهد.

3-تشک مواج سنسوری:

این مدل از تشک مواج کاملا شبیه تشک مواج سلولی است و مناسب برای بیمارانی می باشد که دچار زخم بسترهای درجه 2 و 3 شده اند.معمولا از این مدل در بخش مراقبت های ویژه مانند icu استفاده میگردد.تشک مواج سنسوری برای تمامی وزن ها مناسب بوده و به نسبت قیمت بسیار بالاتری دارد.

کلام آخر

بهترین راه برای خرید تجهیزات پزشکی با توجه به همه گیری ویروس کرونا خرید اینترنتی تجهیزات پزشکی از مراکز معتبر مانند فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو است.فروشگاه کالا پزشکی توانی نو به نشانی www.tavanino.com با ارائه انواع بهترین تخت بیمارستانی،انواع تشک مواج،دستگاه های کمک تنفسی ،اکسیژن ساز،انواع ویلچر و لوازم توانبخشی و... همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش و تحویل درب محل این امکان را به وجود آورده تا با خیالی آسوده انواع تجهیزات پزشکی مورد نیاز خود را به آسانی تهیه و خریداری نمایید.ضمنا برخورداری از مشاوره های درمانی و پرستاری که توسط کادر پرستاری و درمانی در این مرکز ارائه میشود از دیگر ویژگی های منحصر به فرد شدن این فروشگاه تجهیزات پزشکی می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز