خبرگزاری کار ایران

مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۰۴۵

دوربین کانن M50 و نیکون Z50 دو تا از میان رده‌های این دو برند مطرح دوربین می‌باشند که از دسته محصولات بدون آینه کراپ فریم به شمار می‌روند.

دوربین کانن M50 و نیکون Z50 دو تا از میان رده‌های این دو برند مطرح دوربین می‌باشند که از دسته محصولات بدون آینه کراپ فریم به شمار می‌روند. دوربین های بدون آینه از محصولاتی می باشد که در چند سال اخیر بسیار مورد توجه عکاسان قرار گرفته اند و به همین منظور نیز برند های معتبر مانند کانن و نیکون نیز به سمت تولید مدل های بیشتر از این نمونه ها سوق داده شده اند. دلیل محبوبیت دوربین های بدون آینه کراپ فریم را می توان قیمت مناسب تر آنها نسبت به نمونه های فول فریم این دوربین ها دانست که یکی از مشکلات تصویربرداران خرید آنها می باشد.

در صورتی که شما نیز به دنبال خرید یک دوربین میان رده با قیمت مناسب هستید بهتر است تا این مقاله را که در آن به مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50 می پردازیم مطالعه کنید تا بیشتر با این دو محصول آشنا شوید.

مقایسه بدنه و شکل ظاهری دوربین کانن M50 و نیکون Z50

نیکون Z50

این دوربین بدنه ای از جنس آلیاژ منیزیم دارد که دارای کیفیت ساخت بسیار بالایی می باشد و وزن آن به همراه باتری 397 گرم است. این محصول مقاومت بالایی در برابر شرایط نامساعد هوایی، غبار، رطوبت دارد و می توانید با خیال راحت z50 را در بسیاری از شریط همراه داشته باشید. این دوربین در برابر آب به صورت کامل مقاوم نیست و بهتر است تا در شرایط نامساعد با دقت از آن استفاده کنید.

کانن M50

این دوربین نیز به همراه باتری خود وزن 390 گرمی دارد که کمی پایین تر نمونه رقیب می باشد و جنس بدنه ای محصول از پلاستیک می باشد و در برابر شرایط نامساعد هیچ مقاومتی ندارد که یکی از معایب آن به شمار می رود. M50 برای تصویربرداری که به عکاسی در طبیعت فکر می کنند مناسب نمی باشد و می توان z50 را برنده این قسمت دانست.

به صورت کلی این دوربین ها از نظر اندازه و وزن بسیار به یکدیگر شبیه هستند و تنها تفاوتی که در این بخش دیده می شود آلیاژ منیزیم نیکون است که باعث شده تا دوربین در برابر بسیاری از عوامل خارجی مقاوم تر شود. البته باید بگوییم که این دوربین نیز به صورت کامل از منیزیم تشکیل نشده و تنها بخش هایی از Z50 تشکیل شده از آن می باشد. اما از نظر ارگونومی و طراحی می توان گفت M50 احساس بهتری را برای کاربران فراهم کرده است.

بررسی سنسور دوربین کانن M50 و نیکون Z50

سنسور Z50 

این دوربین از یک سنسور 20.9 مگاپیکسلی از نوع CMOS برخوردار است که قبلا در D500 آن را مشاهده کرده بودیم. همچنین این محصول از یک پردازنده تصویر Expeed 6 برخوردار می باشد و محدوده ایزو آن از 100 تا 51/200 در نظر گرفته شده است که عملکرد خوبی در مقادیر مختلف را از خود نشان داده است.

سنسور M50

این دوربین کانن دارای یک سنسور CMOS می باشد که رزولوشن آن 24 مگاپیکسل است.این دوربین از پردازنده تصویر Digic 8 برخوردار است که تصاویر را به خوبی پردازش می کند و محدوده ایزو آن از 100 تا 25/600 در نظر گرفته شده است.

هر دو این دوربین ها از سنسور CMOS APS-C استفاده می کنند و بسیار شبیه به یکدیگر می باشند. گرچه ایزو این محصولات قابلیت ارتقا دارد، اما نباید فراموش کنید که این دوربین ها کراپ سنسور می باشند و بالا بردن بیشتر ایزو باعث ایجاد نویز های فراوان در تصاویر می شود. دوربین کانن به علت داشتن رزولوشن بالاتر می تواند تصاویر با جزییات بهتری را ثبت کند و می توان گفت در این مرحله M50 گزینه بهتری برای انتخاب می باشد. با اینکه دوربین نیکون دارای ایزو بالاتری است اما این امر به تنهایی یک مزیت به شمار نمی آید زیرا دوربین کانن نیز می تواند تصاویر روشنی را حتی در شب ثبت کند.

نمایشگر دوربین Z50 در مقایسه با M50

نیکون برای دوربین خود یک نمایشگر 3.2 اینچی طراحی کرده است که به صورت لمسی قابل کنترل می باشد. این نمایشگر که از نوع LCD است و قابلیت چرخیدن در جهت های مختلف را دارد و به تصویربرداری شما به مقدار زیاد کمک می کند و کنترل شما بر روی تنظیمات را افزایش می دهد. در این میان کانن برای M50 یک نمایشگر 3 اینچی را در نظر گرفته است که قابلیت چرخاندن را دارد و از پنل LCD تشکیل شده است.

 می توان گفت نمایشگر های به کار رفته در این دو دوربین هر دو مناسب می باشند و کیفیت هایی تقریبا یکسان را دارند. کانن برای دوربین خود از نمایشگری استفاده کرده که قابلیت چرخش 360 درجه را دارد، اما نیکون در این بخش کم کاری کرده و نمایشگر آن از نوع تیلت می باشد که کمی محدودیت را برای کاربران به وجود آورده است. از طرف دیگر نیکون Z50 دارای یک نمایشگر بزرگتر از کانن M50 است.

بررسی فوکوس دوربین های کانن M50 و نیکون Z50

M50 کانن دارای یک فوکوس خودکار 143 نقطه ای می باشد و برای فیلمبرداری از سیستم Dual Pixel بهره می برد که یک سیستم بسیار قوی برای فیلمبرداری به شمار می رود. در دوربین نیکون فوکوس خودکار 209 نقطه ای وجود دارد و می توان تمرکز را به راحتی بر روی بسیاری از سوژه ها ببرید. با اینکه عملکرد هر دوی این سیستم ها را نمی توان بسیار عالی ذکر کرد اما می توان گفت هر دو دوربین سیستم فوکوس قابل قبولی را در اختیار دارند.

 در عملکرد کلی، تصویربرداری با استفاده از دوربین نیکون با اختلاف کم بهتر می باشد. البته این در حالی است که سیستم دوال پیکسل کانن را در نظر نگیریم و در صورتی که این سیستم  در نظر گرفته شود نتیجه کاملا عکس می باشد و همه چیز در M50 با اختلاف بهتر است.

فیلمبرداری در دوربین های نیکون Z50 و کانن M50

کانن M50

این دوربین دارای سیستم Dual Pixel می باشد که همیشه مورد توجه تصویربرداران بوده است. این سیستم کار را برای فیلمبرداری بسیار راحت تر می کند و می تواند کیفیت بسیار بالایی را برای فیلم سازی به وجود بیاورد. کانن M50 می تواند فیلمبرداری 4K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه ثبت کند و همچنین اسلوموشن های 720P در این دوربین با نرخ 120 فریم بر ثانیه به ثبت می رسد.

نیکون Z50

در این دوربین نیز فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام می گیرد و کیفیت و جزییات خوبی در این نمونه نیز ثبت می شود. البته نیکون زد 50 می تواند فیلم های فول اچ دی را با نرخ 120 فریم بر ثانیه ثبت کنید که در نمونه دیگر مشاهده نشده است.

می توان گفت هر دو دوربین در فیلمبرداری عملکرد خوبی را دارند و تصاویر ضبط شده توسط آنها بسیار بی عیب و نقص است. کنترل نور و رنگ نیز در هر دوی این دوربین های به خوبی انجام می گیرد و نمی توان از آنها ایرادی گرفت.

مقایسه باتری نیکون زد 50 و کانن ام 50

نیکون دارای یک باتری لیتیوم یونی از نوع EN-EL25 می باشد که می توان با یک بار شارژ کامل 320 شات را انجام دهید. در دوربین کانن نیز یک باتری لیتیوم یونی از نوع LP-E12 به چشم می خورد که با یک بار شارژ کامل می توان 235 شات را انجام دهید.

می توان گفت یکی از مشکلاتی که در دوربین های بدون آینه وجود دارد طول عمر باتری آنها است. با این که در هر دوی این دوربین ها عمر باتری کم می باشد اما در مقایسه دوربین کانن M50 و نیکون Z50 می توان گفت نیکون از عملکرد بهتری برخوردار شده است و کانن بسیار ضعیف بوده است. باید بگوییم که بهتر است تا هنگام خرید این دوربین ها حداقل یک باتری یدک نیز خریداری کنید تا هنگام تصویربرداری با مشکل مواجه نشوید.

جمع بندی

همانطور که مشاهده کردید هر یک از این دوربین های بدون آینه در یک بخش نسبت به دیگری برتری داشتند و به طور قطع نمی توان گفت کدام یک از این محصولات بهتر است. با توجه به اینکه کمپانی های نیکون و کانن هر دو از معروفترین تولید کننده های دوربین دیجیتال به شمار می روند، خرید هر یک از این محصولات با توجه به نیاز یک تصویربردار مبتدی و حتی یک تصویربردار حرفه ای با بودجه پایین انتخاب مناسبی می باشد. این مطلب توسط وب سایت دی جی 24 به آدرس digi24.ir تهیه شده است. برای بررسی و مشاهده مطالب بیشتر و یا مشاهده قیمت دوربین نیکون می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز