خبرگزاری کار ایران

مشاوره مالیاتی چیست و برای داشتن آن به کجا باید مراجعه کرد؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۵۴۸

اگر صاحب کسب‌وکاری باشید و یا در حال راه‌اندازی کسب‌وکار باشید، قطعاً متوجه اهمیت مقوله مالیات شده‌اید. مالیات بحث تازه‌ای نیست و از دیرباز تاکنون همواره در سطوح مختلف اعمال شده است. اما در دنیای پیشرفته کنونی، این مالیات رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است.

ایلنا؛ قوانین مالیاتی باعث شفاف‌تر شدن روابط اقتصادی شده‌اند. اما از سوی دیگر تعدد این قوانین، داشتن بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مختلف و از طرفی ابهام‌ها و تناقض‌های ظاهری که در آن‌ها مشاهده می‌شود، درک و فهم این قوانین را کمی دشوار کرده است. به همین جهت است که در خصوص بایدها و نبایدهای مالیاتی بهتر است با فردی متخصص در این زمینه مشورت شود. مشاوره مالیاتی در واقع خدمتی است که در صورت بهره‌گیری از آن می‌توانید مطمئن باشید که تخلف مالیاتی نداشته و نیز مبلغ اضافی برای مالیات پرداخت نخواهید کرد.

اما مالیات در ایران ممکن است در مواردی شامل تخفیف‌ها و استثناهایی شود. یک مشاوره مالیاتی خوب و کامل، به شما کمک می‌کند تا از تمامی معافیت‌های مالیاتی و یا تخفیف‌های دولت به‌واسطه شرایط مختلف  آگاه شده و از آن‌ها در جهت منفعت شرکت خود استفاده کنید.

در حالت کلی؛ فرآیندهای تشکیل پرونده مالیاتی و رسیدن به نتیجه ایده‌ال که همان حداقل‌سازی مالیات است، نیاز به تسلط کامل بر قوانین، ماده و تبصره‌های مختلف در این زمینه و نیز تجربه کافی در پرونده‌های مالیاتی دارد. لذا این امر از عهده افراد عادی خارج بوده و هر کسب‌وکار نیازمند یک مشاور مالیاتی می‌باشد.

همچنین مشاوران مالی در زمینه‌هایی چون محاسبه مبلغ تمام شده کالا یا محصول، تخصیص بودجه و ... نیز مشاوره‌هایی ارائه می‌دهند که می‌توانند بسیار مفید باشند

خدمات مشاوره مالیاتی را از کجا باید درخواست کرد؟

مشاوران مالیاتی را می‌توان در یک شرکت حسابداری پیدا کرد. لذا خدمات یک شرکت حسابداری، علاوه بر مسائل حسابداری، شامل خدمات مالی و مالیاتی نیز می‌شود. اما باید دقت کرد که مشاورهای مالیاتی نیز همگی در این زمینه متخصص نیستند.

مانند هر شغل دیگری در شغل مشاور مالیاتی نیز افرادی هستند که چندان مهارتی نداشته و قادر به راهنمایی کامل نیستند. حتی ممکن است در صورت داشتن اطلاعات ناکافی، راهنمایی غلط نیز صورت بگیرد. به همین دلیل مهم است که مشاوره مالیاتی از طریق مشاوران یک شرکت حسابداری معتبر صورت بگیرد. درست است که یافتن مشاوران مالیاتی خوب و کاربلد در شهرهای مختلف چندان هم کار ساده‌ای نیست، اما اتفاق خوبی که در حال حاضر توسط شرکت‌های معتبر انجام می‌گیرد، ارائه مشاوره مالیاتی به صورت آنلاین می‌باشد. به عنوان مثال یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین نام‌ها در این زمینه، موسسه تیوان، مدت‌هاست که علاوه بر ارائه خدمات حضوری، امکان مشاوره آنلاین را نیز فراهم کرده است. توصیه می‌شود که برای دریافت مشاوره مالیاتی حتماً از شرکت‌های معتبر کمک بگیرید. در صورتی‌که با چنین شرکت‌هایی آشنایی ندارید، از خدمات آنلاین شرکت‌های معتبر استفاده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز