خبرگزاری کار ایران

تجربه اولین سفر به استانبول

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۹۴۳

تنها شهر جهان که یک پایش در قاره آسیا و پای دیگرش در اروپاست، همیشه مقصد فوق العاده‌ای برای گردشگران به حساب می‌آید. از استانبول سخن می‌گوییم. به عبارت بهتر، از سفر به استانبول سخن می‌گوییم. تجربه شیرینی که هر بار تکرار می‌شود، بر جذابیت‌هایش نیز افزوده می‌شود.

اگر تاکنون تجربه خرید بلیط هواپیما استانبول را نداشته‌اید و از سفر به استانبول هیچ ایده و تصور خاصی در ذهن خود ندارید، اندک زمانی با ما باشید تا در این مطلب، جذابیت‌های تجربه اولین سفر به استانبول را برای شما نقل کنیم. فراموش نکنید که سفر و تهیه بلیط استانبول یکی از بهترین لحظاتی است که یک فرد می‌تواند در زندگی خودش تجربه کند. پس چمدان‌ها را ببندید و خودتان را برای قدم زدن در شهری وصف ناپذیر آماده کنید.

استانبول در یک نگاه

استانبول را به جرات می‌توان پایتخت اقتصادی و فرهنگی ترکیه دانست. بزرگترین شهر این کشور که جمعیتی بالغ بر 15 میلیون نفر را در خود جای داده و حتی به یکی از بزرگترین شهرهای جهان تبدیل شده است. این شهر از لحاظ تاریخی، جغرافیایی و معماری نیز اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. تمامی این عوامل باعث می‌شوند که سفر به استانبول اولویت اصلی اکثر گردشگران تبدیل شود. امروزه در تمامی کشورهای جهان فروش بلیط هواپیما استانبول رونق بسیار زیادی دارد و این موضوع باعث می‌شود که هنگام سفر به استانبول، گردشگران افرادی از تمامی نقاط جهان را در این شهر ملاقات کنند. آشنایی با هر یک از جنبه‌های این شهر، تجربه اولین سفر به استانبول را به سفرهای چندین باره به این شهر منجر می‌کند.

بهترین راه برای لمس استانبول

هیچ چیز نمی‌تواند مثل قدم زدن در خیابان‌های استانبول شما را با روح این شهر آشنا کند. بنابراین همیشه به کسانی که در پی تجربه اولین سفر به استانبول هستند، توصیه می‌شود که ساعاتی از سفر خودشان را با گردش در خیابان‌های این شهر پر کنند. در طول چنین گردشی شما می‌توانید موزه‌ها، مساجد و نقاط تاریخی این شهر آشنا شوید؛ دست فروش‌های استانبول را از نزدیک ببینید؛ در رستوران‌هایش غذاهای دلچسب و لذیذ سفارش دهید و در مجموع، تجربه اولین سفر به استانبول را با لمس فضای بی نظیر این شهر عجین کنید.

بهترین زمان سفر به استانبول

تجربه اولین سفر به استانبول

هر چند که در فصل تابستان سفر به استانبول رونق بسیار زیادی دارد اما کم نیست تعداد گردشگرانی که به خاطر گرمای هوا در این فصل، ترجیح می‌دهند بلیط هواپیما این شهر را را در بهار یا پاییز تهیه کنند. در این دو فصل، از میزان سفر به استانبول کاسته شده و شهر تا حدودی خلوت‌تر از تابستان می‌شود. ناگفته نماند که اگر بتوانید هوای سرد زمستان را تحمل کنید، این فصل بسیار مناسب سفر به استانبول است. زیرا قیمت هتل‌ها در زمستان کاهش چشم گیری دارد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که استانبول در زیر برف بسیار رمانتیک می‌شود. تصور میل کردن یک فنجان چای گرم در هوای سرد استانبول زیبا همراه با همسر یا نامزدتان مطمئنا می‌تواند برای شما بسیار دلنشین باشد.

غذاهای خوش طعم استانبول

تجربه اولین سفر به استانبول

غیر ممکن است کسی بلیط هواپیما استانبول بخرد و مسافر این شهر شود اما در طول سفر به استانبول از غذاهایی که در رستوران‌های مختلف برایش سرو می‌شود، ناراضی باشد. در حقیقت، غذاهای استانبول جزو جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. کافیست طعم لاهمعجون یا همان پیتزای ترکیه‌ای را بچشید تا تصمیم بگیرید که از این به بعد هر وقت هوس پیتزا داشتید به سراغ این غذا بروید. کوفته و کباب استانبول هم که همواره زبانزد خاص و عام بوده است. ضمنا، هنگام پیاده روی در خیابان‌های استانبول می‌توانید از خوردن محبوب‌ترین غذاهای خیابانی این شهر یعنی کوکورچ، دونر و سیمیت لذت ببرید. البته تمامی این غذاها فقط گوشه‌ای از هنر آشپزی در شهر استانبول محسوب می‌شوند.

تجربه عکاسی در استانبول

هنگام سفر به استانبول از تک تک لحظات خودتان عکس بگیرید. این تنها توصیه دوستانه‌ای است که می‌توانیم به شما ارائه دهیم. شک نکنید که تماشای هر یک از این عکس‌ها در ماه‌ها و سالیان آتی تجربه شیرین سفر به استانبول را دوباره در ذهن شما زنده کرده و لبخندی سرشار از رضایت و خوشحالی بر لبهایتان هدیه می‌دهد. پس وقتی به مسجد ایا صوفیه می‌رسید؛ از میدان تقسیم عبور می‌کنید؛ به بازار استانبول می‌روید، برج گالاتا را مورد بازدید قرار می‌دهید و در کل، در همه لحظاتی که نمی‌توان آنها را برشمرد عکس بگیرید و سفر به استانبول را به خاطره‌ای عظیم در زندگی خودتان تبدیل کنید.

این نکات را در سفر به استانبول به یاد داشته باشید!

چند نکته کلی در مورد سفر به استانبول وجود دارد که بهتر است قبل از آغاز اولین سفرتان به این شهر آنها را بدانید. برای مثال، با توجه به اینکه واحد پول کشور ترکیه لیر است، شما باید حتما همزمان با خرید بلیط هواپیما استانبول اقدامات لازم برای تبدیل ارزهای خودتان را انجام دهید. به محض رسیدن به استانبول حتما سراغ استانبول کارت بروید تا هزینه رفت و آمدتان با مترو و سایر وسایل نقلیه در طول سفر به استانبول کاهش یابد.

در صورتی که قصد سفر دارید ولی بدلیل کرونا پشیمون شده اید، مطلب راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفر را مطالعه کنید. از آنجایی که هتل‌های متعددی در شهر استانبول در حال فعالیت هستند، حتما هنگام خروج از محل اقامت خودتان آدرس آن مکان را جویا شوید تا برای برگشتن به آنجا با مشکل خاصی مواجه نشوید. لازم به ذکر است که شما در این شهر افراد بسیار زیادی را خواهید دید که در بین آنها احتمالا کلاهبردارانی هم وجود داشته باشد. بنابراین اگر امکانش هست اولین سفر به استانبول را با کسی تجربه کنید که پیشتر چندین بار به این شهر سفر کرده است. در غیر این صورت، بهتر است به هیچ کس در استانبول اعتماد نکنید و در صورت نیاز به کمک از مسئولان هتل یا از پلیس درخواست کمک داشته باشید.

شاید یکی از مواردی که در آن شانس به ما ایرانی‌ها رو کرده، نزدیک مسافتمان با شهر استانبول است. مطمئنا اگر مردم سایر نقاط جهان وضعیت ما را داشتند، سالانه چندین بار مزه سفر به استانبول را می‌چشیدند و دائما از زیبایی‌های این شهر لذت می‌بردند. ما در این مطلب مکان خاصی از استانبول را به شما معرفی نکردیم. زیرا زیبایی‌های استانبول به گونه‌ای نیستند که بتوان آنها را در قالب یک مطلب کوتاه گنجاند. تردیدی نیست که بهترین راه برای شناخت این شهر، خرید بلیط هواپیما استانبول است. پس از فرصت به دست آمده برای سفر به استانبول نهایت استفاده را ببرید.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز