خبرگزاری کار ایران

نحوه ثبت برند و علامت تجاری بین المللی یا مادرید

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۲۱۸

در مقاله امروز می خواهیم نحوه ثبت بین المللی علامت تجاری را با هم بررسی کنیم، همانطور که می دانید داشتن یک علامت تجاری برای متمایز کردن کالاها و یا خدمات یک فرد حقیقی و یا حقوقی یک نیاز تلقی می شود، مخصوصا اگر قرار باشد در سطح بین المللی فعالیت کنید باید یک علامت تجاری بین المللی که معرفی کننده شما به جهانیان است داشته باشید.

بنابراین امروز بررسی خواهیم کرد که سازمان های حمایت کننده علامت های تجاری بین المللی چگونه فعالیت می‌کنند، قوانین مربوط به ثبت بین المللی علامت تجاری چیست و نحوه ثبت علامت تجاری در این سازمان ها چگونه انجام می شود.

حمایت های قانونی از علامت های تجاری بین المللی چگونه است؟

طبق قوانین مربوط به ثبت علامت تجاری ، مالکیت انحصاری علامت تجاری بین المللی صرفا در اختیار ثبت کننده آن می باشد و کسانی که مجوز استفاده علامت تجاری را از مالک دریافت نمایند، می توانند جهت معرفی کالا یا خدمات خود از آن استفاده کنند، مدت زمان مالکیت علائم تجاری بین المللی ۱۰ سال است که در صورت پرداخت هزینه های مربوط به تمدید مالکیت می توان هر ده سال حق مالکیت علامت تجاری را تمدید نمود.

در اکثر کشورها قوانین مربوط به ثبت بین المللی علامت تجاری جهت حمایت از علائم تجاری بین المللی وضع شده است و با توجه به این قوانین دادگاه ها می توانند از انجام تخلفات در این زمینه جلوگیری نموده و جرائم مربوطه را برای متخلف در نظر بگیرند.

حمایت های انجام شده از علائم تجاری بین المللی سبب می شود جعل علائم تجاری، ارائه کالاها و خدمات نامرغوب به نام یک برند مرغوب قابل انجام نباشد و همچنین سبب رقابت سالم برای بهبود کیفیت در ارائه خدمات خواهد شد.

آیا در هر کشور باید علامت تجاری را بصورت جداگانه به ثبت رساند؟

اگر شما علامت تجاری خود را برای کالا، خدمات و یا اختراع بصورت منطقه ای ثبت کنید، محدوده مورد حمایت آن فقط در آن منطقه است و اگر بخواهید در منطقه ای دیگر آن را ارائه دهید باید مجددا ثبت علامت تجاری خود را انجام دهید، به عنوان مثال در ایران فقط از علامت های تجاری که در ایران به ثبت رسیده است حمایت خواهد شد درنتیجه علامت های تجاری که در سایر کشورها ثبت شده باشند پشتیبانی نمی شوند.

با توجه به اینکه این کار اصلا مقرون به صرفه نیست راه حل آن ثبت علامت تجاری بین المللی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

چه زمانی نیاز به ثبت علامت تجاری بین المللی داریم؟

اگر تمام مشتریان شما در یک منطقه مشخصی قرار دارند دیگر نیازی به ثبت علامت تجاری بین المللی ندارید، اما اگر کالاها و خدمات شما خارج از منطقه ای که اقدام به ثبت علامت تجاری نموده اید به فروش می رسد، جهت عدم سوءاستفاده از کالاها و خدمات شما، پیشنهاد می شود ثبت علامت تجاری بین المللی را انجام دهید.

مراحل ثبت علامت بین المللی تجاری چیست؟

۱-علامت خود را طراحی کرده و در منطقه خود ثبت کنید. بخاطر داشته باشید که قبل از ثبت برند باید نسبت به استعلام برند قبل از ثبت اقدام کنید تا بعدا مجبور به تغییر طراحی نگردید و اطلاع پیدا کنید که آیا قادر به ثبت آن هستید یا خیر.

۲-فرم های اظهارنامه مربوط به علائم تجاری را پرکنید و پس از تکمیل به همراه مدارک مورد نیاز تحویل اداره مالکیت صنعتی دهید.

توجه داشته باشید که ۱-پروتکل مادرید ثبت علامت تجاری بین المللی را مستلزم ارائه اظهارنامه به مرجع ثبت دانسته است، پس از تحویل اظهار نامه می توانید درخواست ثبت علامت تجاری بین المللی را ثبت کنید. ۲-براساس ماده ۱۵۲ قوانین مربوط به ثبت بین المللی علامت تجاری باید اظهارنامه مربوط به ثبت بین المللی در سه نسخه و با توجه به نیاز به زبان های مختلف ترجمه شده و به مرجع ثبت تحویل داده شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت علامت تجاری بین المللی چیست؟

۱-تکمیل درخواست جهت ثبت علامت تجاری بین المللی و مشخص نمودن کشور های مقصد، برای اداره ثبت علائم تجاری

۲-کپی مدارک شناسایی(شناسنامه + کارت ملی) مدیران و دارندگان حق امضا برای افراد حقوقی به همراه آخرین ثبت تغییرات شرکت و روزنامه تاسیس

۳-برای افراد حقیقی شناسنامه و کارت ملی

۴-اشخاص حقوقی باید یک معرفی نامه با سربرگ شرکت تنظیم کنند که در آن مهر و امضای مدیران و دارندگان حق امضا باشد ۵-همچنین مهر شرکت نیز باید در معرفی نامه موجود باشد.

۶-پرکردن فرم انگلیسی مربوطه

۷-فیش پرداختی جهت بررسی اظهارنامه بین المللی

۸-تهیه یک نسخه کپی از گواهی ثبت علامت تجاری منطقه ای (اگر در ایران باشد گواهی ثبت علامت تجاری در ایران) جهت درج در پرونده به همراه اصل آن جهت رویت

مدارک پیوست اظهارنامه به شرح زیر است:

الف) مدارک احراز هویت

ب) گواهی ثبت علامت در منطقه و اگر در ایران ثبت شده است گواهی ثبت علامت در ایران

ج)در صورت انجام امور توسط وکیل، وکالتنامه باید پیوست باشد.

د) فیش پرداختی جهت انجام بررسی های اولیه

نحوه ثبت برند و علامت تجاری بین المللی یا مادرید

از کجا شروع کنیم؟

شرکت تهران ثبت رتبه ۱ شرکت های ثبتی، با ارائه خدمات گوناگون ثبتی مانند ثبت شرکت ، ثبت برند، تغییرات، خرید و فروش برند آماده و… آماده همکاری می باشد. در این مقاله سعی بر این داشتیم تا همه موارد را برای شما یادآوری کرده و به شما آگاهی کامل بدهیم. شما در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال در هر زمینه ثبتی، می‌توانید با وکلای ما در این زمینه با شماره 02143902000 تماس بگیرید تا با ارائه بهترین خدمات و مشاوره به انجام کارتان سرعت بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز