خبرگزاری کار ایران

شرایط ویژه خرید ملک در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۲۳۷

چنان چه قصد مهاجرت به ترکیه را دارید و قرار است که اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه را انتخاب کنید. لازم است که شرایط ویژه خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان و اتباع خارجی را بدانید. بدین علت که بر اساس قوانین جدید خرید ملک در ترکیه شهروندان برخی از کشورها اجازه خرید و فروش ملک در ترکیه را ندارند. البته لازم به ذکر است که ایرانیان می توانند به راحتی اقدام به خرید و فروش ملک در ترکیه نمایند.

مهاجرت به ترکیه

جالب است بدانید که در گذشته  از سال 1960 تا 1970 تعداد زیادی از ترکان به اروپای غربی مهاجرت کردند و این سنت مهاجرت از وطن در ترکیه ادامه داشت ولی هم اکنون ترکیه خود سرزمینی برای مهاجران است و دروازه ورود به اروپا است. کشور ترکیه دروازه ورود به اروپا است و عضو بیست کشور ثروتمند جهان (G20) است.

 افراد درصورت داشتن Kimlik یا همان شهروندی کشور ترکیه می‌توانند به راحتی و بدون ویزا به بسیاری از کشورهای جهان سفر کنند. اقتصاد ترکیه بسیار پویا است و همین امر باعث رشد اقتصادی روزافزون این کشور شده است. پس مهاجران می‌توانند امیدوار به یافتن شغل مناسب در این کشور باشند.

یکی از دلایل مهاجرت از سرزمین خود را زندگی سالمتر در آب و هوای پاکیزه تر بیان میکنند ترکیه میتواند مقصد ایده آلی برای آنها باشد. سرزمینی تاریخی با آن خیابانهای دوست داشتنی و سنگ فرشهای دیدنی، کافه‌ها و بوی قهوه ترک که فضا را پر کرده است و گلهای صورتی که از دیوارها آویزان است و طبیعت را در بافت شهری خود جای داده است.

شرایط ویژه خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

یکی از قوانین جدید که نزدیک به 4 سال می باشد وضع شده است: شهروندان کشورهای دیگر می توانند با خرید ملک در ترکیه موفق به گرفتن اقامت این کشور شوند. همچنین برای اخذ اقامت بلند مدت ترکیه خرید خانه الزامی می باشد اما در حالتی که فرد موفق به اخذ اقامت یکساله ترکیه شود و بعد از حداقل پنج سال اقامت ممتد در ترکیه برای دریافت اقامت دایم اقدام کند.

اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

همان طور که ممکن است مطلع باشید اخذ شهروندی از طریق خرید خانه در ترکیه برای خارجی هایی ممکن است که املاک و مستغلاتی را در ترکیه به حداقل مبلغ 250 هزار دلار خریداری کرده باشند. که این افراد می توانند برای خود و خانواده شان در مدت شش ماه حق تابعیت ترکیه را دریافت کنند.

به عبارت دیگر ، شما می توانید با خرید ملک در ترکیه ، یک سرمایه گذاری سودآور داشته باشید و شهروند ترکیه شوید. علاوه بر این ، شما می توانید با خرید ملک به مبلغ 650 هزار لیر ترکیه و یا بیشتر ، 3 سال اجازه اقامت برای خود و خانواده خود دریافت کنید و در صورتی که به مدت 5 سال در ترکیه به طور بی وقفه در ملک خود زندگی کنید ، می توانید حق تقاضای تابعیت ترکیه را داشته باشید.

شرایط ویژه خرید ملک در ترکیه

شرایط اخذ شهروندی ترکیه

باید بدانید که در مدت 5 سال شما می توانید تنها یکسال در خارج از ترکیه بمانید. نکته مهم در این قانون ساکن بودن اتباع خارجی در ترکیه و در ملک خود در مدت زمانی اعلام شده از طریق اداره مهاجرت ترکیه می باشد. در نظر داشته باشید که در حال حاضر به دست آوردن اجازه اقامت برای اشخاص خارجی که از طریق خرید خانه در ترکیه اقدام کرده اند، آسان است.

افراد خارجی که در ترکیه ملک خریداری می کنند می توانند مجوز اقامت کشور ترکیه را دریافت کنند به شرط آن که در دوره های معینی تمدید شود آنها همچنین حق دریافت اجازه اقامت برای خانواده های خود را دارند. با استفاده از این اجازه اقامت کودکان خارجی می توانند در ترکیه تحصیل کنند. پیدا کردن شغل برای اتباع خارجی که دارای اجازه اقامت در ترکیه هستند به مراتب راحت تر می باشد گرفتن مجوز کار از طریق شرکت های قانونی در ترکیه نیز برای این افراد آسان می باشد.

قوانین خرید ملک در ترکیه

بر اساس تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی ترکیه به شماره تصویب ۲۶۴۴ در ۱۸ می سال ۲۰۱۲ اتباع کشورهای خارجی(مگر کشورهایی که اتباع آن ها از خرید و فروش منع شده اند) می توانند با در نظر گرفتن و رعایت قوانین مربوطه نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام نمایند. در خصوص این که کدام کشورها در لیست ممنوعه قرار دارند می توانید به سایت سازمان ثبت و نقشه برداری اراضی ترکیه مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که اتباع کشورهای خارجی می توانند اقدام به خرید انواع ملک با استعلام از مراجع مربوطه متشکل  از تجاری، اداری، اراضی، مسکونی و … با هر مبلغی نمایند. و در این مورد هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. البته در صورتی که اتباع خارجی زمینی خریداری نمایند و خواستار ساخت و ساز در آن باشند می بایستی طی دو سال اقدام به شروع ساخت پروژه نمایند.

هم چنین در زمینه قوانین خرید ملک در ترکیه باید بدانید که  انتقال سند مالکیت تنها از طریق اوراق رسمی و ثبتی که توسط وکلای رسمی و یا خود شخص در دفاتر رسمی ثبت اسناد ملکی به امضاء رسیده باشد ممکن می گردد. پس باید توجه داشته باشید که عقد قولنامه رسمی بین طرفین در دفتر مشاورین رسمی مقدور می باشد اما قبل از این که در دفتر اسناد رسمی، سازمان ثبت اسناد و املاک، ثبت گردد شما نمی توانید مالک ۱۰۰٪ ملک خریداری شده باشید. لذا به شما توصیه می شود در این خصوص دقت لازم را داشته باشید.

محدودیت های خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی

  • هر یک از اتباع خارجی در ترکیه می توانند تنها تا مرز ۳۰ هکتار از اراضی جمهوری ترکیه را خریداری نمایند.
  • هیچ کدام از اتباع خارجی نمی توانند اراضی که در مناطق نظامی و امنیتی در جمهوری ترکیه واقع شده است را خریداری نمایند.
  • اتباع خارجی فقط می توانند تا ۱۰٪ از ارضی و املاک هر ناحیه و یا شهر را خریداری کنند.
  • اتباع خارجی نیز می توانند برای خرید خانه در ترکیه درخواست خرید اعتباری از موسسات مالی و یا بانک ها را داشته باشند و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وچود ندارند.

شرایط ویژه خرید ملک در ترکیه

یکی از شرایط ویژه ای که برای مهاجران در نظر گرفته شده است که قصد خرید خانه در ترکیه را دارند دریافت وام می باشد. در صورتی که قصد دارید که با استفاده از وام اقدام به خرید ملک در ترکیه بنمایید می بایستی با شرایط این کار آشنا باشید. به دلیل این که اعطای وام بانکی برای خرید خانه در کشور ترکیه شرایط خاص خود را دارد. زیرا که سیاست های کشور ترکیه برای اعطای وام جهت خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی از طریق بانک های عامل متفاوت می باشد.

به طور مثال میزان وام بسته به گردش مالی، ارزش ملک خریداری شده، نوع کسب و کار، میزان حقوق دریافتی و …  دارد. به همین دلیل بانک عامل پس از بررسی شرایط شما ۷۵٪ از ارزش ملک شما را می تواند تسهیلات ارایه نماید. بازپرداخت این تسهیلات متفاوت است و تا حداکثر ۱۰ سال هم قابل پرداخت است.

همچنین بر اساس قوانین ترکیه زمانی که شما اقدام به خرید ملک در ترکیه با استفاده از وام می نمایید لازم است که سن شما ما بین ۲۵ الی ۷۰ سال باشد. اگر به صورت مشارکتی اقدام به خرید ملک با استفاده از وام در ترکیه می نمایید می بایستی در هنگام پر کردن فرم های بانکی هر دو نفر نسبت به ثبت آن ها اقدام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز