خبرگزاری کار ایران

بررسی 3 شامپوهای ضد ریزش موی خوب ایرانی

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۱۰۶

برای جلوگیری از ریزش مو چه کاری باید انجام داد؟

بهترین دارو برای درمان ریزش مو چیست؟

برای درمان ریزش موهایم چه شامپوئی بزنم؟

بهترین راه های درمان ریزش مو کدامند؟

". اینها سوالاتی هستند که هر روز تعداد زیادی از مراجعین به داروخانه، از ما می پرسند. واقعیت این است که اول باید علت ریزش مو را تشخیص دهیم و درمان قطعی برای ریزش مو، به خصوص ریزش موی ارثی هنوز پیدا نشده است. اما با استفاده از داروهای ضد ریزش مو (مثل فین پرشیا)، محلول های ضد ریزش مو (مثل محلول ماینوکسیدیل) و شامپوهای ضد ریزش و تقویت کننده مو می توان تا اندازه زیادی ریزش مو را کنترل کرده و جلوی آن را گرفت. علاوه بر این استفاده از این محصولات، ممکن است در بعضی افراد باعث رشد موهای جدید هم بشود.

در این مقاله می خواهیم بهترین شامپوهای ضد ریزش موی ایرانی را بر اساس بازخوردی که از مشتریان داروخانه مان گرفته ایم به شما بگوئیم. طبیعی است برای تشخیص صحیح علت ریزش مو و درمان آن باید به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه نمائید و در صورتی که در انتخاب محصولات درمان ریزش مو سوالی داشتید، می توانید به صورت شبانه روزی با مراجعه به مجله مهتاطب یا از طریق تماس با شماره 53867-021 با دکتران داروساز ما مشورت نمائید.

شامپوهائی که در این مقاله می خواهیم برای شما مقایسه کنیم: شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو دئودراگ، شامپو پالمنیکس اویدرم، شامپو پرومین سریتا

بررسی 3 شامپوهای ضد ریزش موی خوب ایرانی

  1. شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو دئودراگ:

در بین تمام شامپوهای ضد ریزش موی ایرانی، شامپوی ضد ریزش موی دئودراگ را می توان بهترین و قوی ترین شامپوی ضد ریزش مو به حساب آورد و بسیاری از کسانی که از این شامپو استفاده کرده اند، از مصرف آن راضی هستند. علت این موضوع استفاده از ماینوکسیدیل در ترکیبات این شامپو است. در کنار ماینوکسیدیل 1%، از کافئین، ساوپالمتو و رزماری هم استفاده شده است. با اینکه بهترین غلظت ماینوکسیدیل برای درمان ریزش موی زنان 2% و برای مردان غلظت 5% است اما غلظت 1% هم می تواند باعث گشادش دن عروق خونی و افزایش خون رسانی به فولیکول های مو شده و در نتیجه باعث رشد مجدد موها می شود. کافئین هم جریان خون را افزایش می دهد اما به اندازه ماینوکسیدیل موثر نیست.

در کنار این دو ماده، استفاده از ساو پالمتو و رزماری در شامپو ضد ریزش مو دئودراگ می توانند تا اندازه جلوی هرمون های دی-هیدرو تستوسترون (DHT) را بگیرند. افزایش این هرمون عامل اصلی ریزش مو به خصوص در مردان است. البته میران موثر بودن این مواد در کاهش سطح تستوسترون روی سر به طور کامل اثبات نشده اما ساو پالمتو در بعضی تحقیقات نتایج خوبی داشته است.

در مجموع، ترکیبات به کار رفته در شامپو ضد ریزش مو دئودراگ بسیار خوب بوده و به بسیاری از مراجعین ما از استفاده از این شامپو رضایت داشته اند.

  1. شامپو پالمنیکس اویدرم:

در بین برندهای ایرانی، اویدرم به طور تخصصی شامپوها و محصولات موی بسیار خوبی تولید می کند. شامپو پالمنیکس اویدرم هم یکی از بهترین شامپوهای تقویت کننده و ضد ریزش موی ایرانی است. در ترکیبات شامپو پالمنیکس، آمینکسیل، ساوپالمتو، و کافئین است. آمینکسیل یک ترکیب شیمیائی است که توسط شرکت لورآل کشف شد. آمینکسیل تا اندازه ای باعث تقویت مو و ریشه مو می شود و باعث می شود، ضخامت موها کمی افزایش یابد. اما در درمان ریزش مو به اندازه ماینوکسیدیل موثر نیست. با این حال، استفاده همزمان آن با ساوپالمتو و کافئین باعث شده است، تا شامپو پالمنیکس یکی از بهترین و پرطرفدارترین شامپوهای ضد ریزش موی ایرانی باشد و بسیاری از مراجعین داروخانه ما از مصرف آن رضایت زیادی دارند.

2. شامپو پرومین سریتا:

شامپو پرومین سریتا هم حاوی آمینکسیل، ترکیبات بیوتین (بیوتینول GHK)، اولئانیک اسید، و عصاره رزماری است. هر کدام از این مواد به خصوص بیوتین می توانند تا اندازه ای در درمان ریزش مو و کاهش سطح هرمون دی-هیدرو تستوسترون در کف سر موثر بوده و به تقویت موها کمک می کنند. هر چند هیچ یک از این مواد نمی توانند به طور کامل ریزش مو را متوقف کنند، با این حال استفاده از این ترکیبات در شامپو پرومین سریتا باعث شده است تا شامپو پرومین یکی از شامپوهای خوب ضد ریزش موی ایرانی به حساب بیاید.

جمع بندی

اگر بخواهیم جمع بندی کنیم، در صورتی که ریزش موی محسوسی دارید، شامپو ضد ریزش مو دئودراگ قوی ترین و بهترین انتخاب برای شما است. به دلیل وجود ماینوکسیدیل در ترکیبات شامپو ضد ریزش مو دئودراگ قوی تر از دو شامپوی ضد ریزش موی دیگر بوده و تاثیر بیشتری در درمان ریزش مو دارد اما ممکن است پس از استفاده از آن کمی پوست سرتان احساس سوزش کنید و باید بسیار مراقب باشید که این شامپو به چشم مان تان نرود.

اگر ریزش مو زیادی ندارید، هر دو شامپو پالمنیکس اویدرم و پرومین سریتا می توانند انتخاب های خوبی برای شما باشند به این دلیل که ترکیبات آن ها تا حد زیادی مشابه یکدیگر است و باید هر دو را امتحان کنید تا ببینید از کدام یک نتیجه بهتری می گیرد. در کل، تجربه ما و بازخوردی که از مشتریان داروخانه مان گرفته ایم، این است که شامپو پالمنیکس اویدرم تاثیر بیشتری از شامپو پرومین سریتا در تقویت موها داشته و مشتریان احساس رضایت بیشتری از آن دارند. هر دو این محصولات در مقایسه با شامپو ضد ریزش مو دئودراگ عوارض جانبی کمتری داشته و باعث سوزش سر نمی شوند.

در انتها توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که در صورتی که ریزش مو خیلی شدیدی دارید، هیچ کدام از شامپوها نمی توانند جلوی آن را بگیرند و باید در اسرع وقت به یک متخصص پوست و مو مراجعه کرده تا پس از آزمایش علت ریزش موی شما مشخص شود و پزشک متخصص با توجه به آن، روشی برای درمان ریزش موی شما انتخاب کند. به طور کلی، انتظار نداشته باشید این شامپوها بتوانند هر نوع ریزش موئی را درمان کرده یا به طور کامل قطع کنند. در صورتی که در مورد این محصولات یا دیگر محصولات تقویت مو و درمان ریزش مو سوالی دارید، می توانید به صورت شبانه روزی با دکتران داروساز ما در داروخانه آنلاین مهتاطب تماس گرفته و در این حصوص با آن ها مشورت نمائید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز