خبرگزاری کار ایران

کرونا: کمکی که راحت دارو به سالمندان و افراد با بیماری زمینه‌ای در قرنطینه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۱۳۹

کرونا ویروس چیزی که این روزها بسیار گریبان گیر همه عموم مردم شده است و تنها راه پیشگیری از آن قرنطینه کردن خود و رعایت بهداشت فردی می‌باشد.

 کرونا ویروس گروه‌های خاصی را بیشتر مورد تهدید قرار می‌دهد از جمله سالمندان، بیماران قلبی، بیماران دیابتی و افراد تحت شیمی درمانی افرادی هستند که در این گروه از افراد قرار می‌گیرند.

اگر  افراد سالمند و دارای بیماران زمینه ای در خانه داریم باید مسئولیت خود را در نگهداری و مراقبت از آنها دوچندان کنیم. قرنطینه کردن این گروه از افراد مشکلاتی هم در پی دارد که باید راه‌حلی جایگزین شود تا بتوان هموارتر این روزها را گذراند.

با اقداماتی مانند توصیه آنها به ورزش کردن، تغذیه مناسب و رعایت بهداشت فردی باید به آنها کمک کرد. همچنین در طول مدت اپیدمی ویروس، باید تا میتوان کمتر به عزیزان سالمند و یا دارای بیماری زمینه ای نزدیک شویم تا ابتلای آنها را به ویروس کرونا کاهش دهیم.

فراموش نکنید که از لمس، بغل کردن و بوسیدن مادربزرگ و پدربزرگ کاملاً خودداری کنیم.

به هنگام مراقبت از این گروه از افراد دست‌ها را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه شسته و در کنار آن استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های حاوی الکل را فراموش نکنیم. از بردن آنها به مکان‌های عمومی و شلوغ خودداری کنیم.

مراقب علائم مانند سرفه، عطسه و تب در افراد با بیماری مزمن در منزل باشید و در صورت مشاهده فوراً با پزشک تماس بگیرید و به دیگر اعضا خانواده اطلاع دهید.

اگر شما هم علائمی مثل سرفه و عطسه و تب دارید حتماً خود را قرنطینه کرده و از سر زدن به این افراد خودداری کنید.

باز هم تاکید می‌شود که سعی کنید رفت‌وآمد به خانه فرد سالمند و افراد دارای بیماری مزمن را در دوره بیماری ویروس کرونا محدود کنید.

فرزند ما نباید به سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای نزدیک شود!

با آموزش به فرزندان خود باید به آنها بگوییم که برای ارتباط گرفتن با مادربزرگ یا پدربزرگ خود با فاصله یک متری این کار را انجام دهیم تا بتوانیم از ابتلای آنها به این ویروس پیشگیری کنیم. مطالعات ثابت کرده‌اند که کودکان شاید ناقلان بدون علامت باشند زیرا اغلب کودکان با دچار شدن به ویروس کرونا علائمی از خود بروز نمی‌دهند.

به سلامت روان افراد پرخطر در برابر کرونا اهمیت دهید!

با فراهم کردن شرایط استراحت و خواب افراد سالمند در منزل آرامش را برای آنها برقرار کنید. داشتن روانی آرام از مهم‌ترین نکات در این دوران است. این را بدایند که عدم ایجاد نگرانی بیش‌ازحد برای افراد سالمند و افراد دارای بیماری توسط اطرافیان و نزدیکان در مورد بیماری کرونا ضروری است. اطرافیان افراد مسن با آموزش رعایت نکات بهداشتی باید بدون ایجاد هیچ‌گونه اضطراب و نگرانی، این موارد را به آنان تذکر دهند. اضطراب و افسردگی غیرطبیعی موجب تضعیف سیستم ایمنی این افراد شده و آنان را مستعد ابتلا به بیماری‌های جسمی می‌کند. همچنین افسردگی و اضطراب بر روابط بین فردی را مورد تأثیر قرار داده و حتی فرد را از نظر جسمی دچار اختلال می‌کند.

اختصاص دادن سجاده، چادر نماز، مهر و تسبیح شخصی برای افراد سالمند را مدنظر قرار دهید.

در صورت سابقه ابتلا فرد به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری‌های قلبی - عروقی، تنفسی و نقص ایمنی از خروج ایشان از منزل جلوگیری کنید.

کرونا: کمکی که راحت دارو به سالمندان و افراد با بیماری زمینه‌ای در قرنطینه می‌کند

مصرف به موقع داروهای سالمندان و افراد با بیماری زمینه‌ای نباید فراموش شود!

از مهم‌ترین مواردی که باید در مورد این موضوع رعایت کنیم مصرف به وقت داروها برای این گونه افراد دارای بیمارهای زمینه‌ای است.

حال ما میخواهیم در این مطلب به شما نرم‌افزاری را معرفی کنیم تا به شما یادآوری کند که اگر مصرف داروی پدر و مادرها به تعویق افتاده است آنگاه برای شما هشدار را فرستاده تا شما سریع مطلع شوید و بتوانید به آنها مصرف داروهایشان را یادآوری کنید. این نرم افزار که به اسم راحت‌دارو است به راحتی قابل دانلود بوده و در دسترس همگان است. شما می‌توانید این اپلیکیشن را از برنامه کافه بازار دانلود کنید. برای این کار تنها باید به قسمت دوست راحت دارویی در اپ مراجعه کرده و نام خود را (شما حتما باید عضو راحت دارو باشید) در لیست وارد کنید تا در صورت مصرف نکردن داروی آنها از این اتفاق با خبر شوید. همچنین نرم افزار در زمان مصرف به بیمار هم مصرف دارو را یادآوری می‌کند.

برخی از بیماری‌ها در شرایط بحرانی ممکن است برای مدت کوتاهی شدید شوند، ما از طریق این اپلیکیشن به شما کمک خواهیم کرد تا جلوی بسیاری از اتفاقات بد گرفته شود. این را می‎دانید که مصرف این داروها چقدر برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای حکم حیاتی دارد پس تنها با نصب اپلیکیشن راحت دارو خانواده خود را از هرگونه اتفاق ناگوار در امان قرار دهید، به خصوص در این دوران از وجود ویروس کرونا که کمتر میتوانیم به آنها سر بزنیم. این اپلیکیشن راه حلی درست و کمک‌دهنده عالی در این زمینه به شما و افراد سالمندتان است.

حال به شما این اطمینان خاطر را خواهیم داد که چگونه با استفاده از این نرم افزار آرامش به سمت شما بر می‎گردد.

نصب این نرم افزار را به تمامی افرادی که نیاز به ارائه چنین برنامه یاد‌آوری دارند پیشنهاد می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز