خبرگزاری کار ایران

آیا کودکان به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند؟

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۳۴۹

در این مقاله آنچه باید در مورد کرونا ویروس و رابطه آن با کودکان را بدانید، به شما خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

کرونا ویروس یا COVID-19 نزدیک به 90،000 نفر را آلوده کرده و تاکنون بیش از 3000 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس، کشته شده‌اند.

والدین این را شنیده‌اند که تعداد کمی از کودکان در سراسر جهان به این ویروس دچار شده‌اند و جواب آزمایش آنها مثبت اعلام شده است و مرگ و میر در کودکان بسیار نادر می‌باشد ولی همچنان در این باره نگرانند و ما در این مقاله سعی در ارائه آمار به والدین هستیم تا خیالشان تا حدودی در این باره آسوده گردد.

 کرونا ویروس یا COVID-19 چیست؟

 COVID-19 یا Coronaviruses نام خود را از "تاج" یا پروتئین‌های قندی موجود در اطراف ویروس هنگامی‌ که در زیر میکروسکوپ‌های بسیار قدرتمند دیده می‌شود، دریافت می‌کند.

کرونا در بدن شروع به گردش می‌کند و معمولاً باعث بیماری خفیف همراه با سرفه و آبریزش بینی می‌شود.

در سال ۲۰۰۲_۲۰۰۳، SARS-CoV  (سندرم شدید تنفسی حاد  Coronavirus) در چین ظاهر شد که در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اروپا گسترش پیدا کرد. بیش از ۸۰۰۰ مورد شناسایی شدند و حدود ۱۰ درصد از افراد آلوده کشته شدند.

MERS-CoV (سندرم تنفسی کرونا ویروس خاورمیانه)، در سال ۲۰۱۲ از شترها در عربستان سعودی پدید آمد. در سال ۲۰۱۵ در کره جنوبی به طرز بسیار وحشتناکی شیوع پیدا کرد. نزدیک به ۲۵۰۰ مورد مبتلا شدند و ۳۴ درصد از این افراد جان باختند.

عفونت ناشی از سارس و‌ مرس در کودکان کمتر از آنچه انتظار می‌رود گزارش شده است.

‌به عنوان مثال ۳ یا ۴ درصد از موارد MERS coronavirus در عربستان سعودی در کودکان گزارش شد، جایی که حدود ۱۵ درصد از جمعیت آنها زیر ۱۹ سال سن داشتند.

یک نمونه مشابه در SARS هم در عربستان مشاهده شد که میزان آلودگی گزارش شده در کودکان زیر 14 سال، بسیار پایین‌تر از گروه‌های سنی بالاتر بود.

کرونا ویروس جدید برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین کشف شد و نسبت به SARS-CoV  و  MERS-CoV تلفات بیشتری داده است.

تعداد موارد گزارش شده ابتلا به کرونا در بین کودکان

تعداد موارد گزارش شده کرونا در کودکان کم می‌باشد: از بیش از 44000 مورد تایید شده در چین ، تنها 416 مورد (کمتر از یک درصد) در سن نه سال یا کمتر آن بودند که هیچ مرگ و میر در این گروه سنی گزارش نشده است.

در استرالیا ، تاکنون فقط یک کودک مبتلا به COVID-19 کرونا گزارش شده است و تعداد کمی از کودکان در معرض این ویروس قرار دارند.

البته برای این که کودک شما جزو این موارد معدود نباشد حتما به تغذیه کودک و تقویت سیستم ایمنی کودک اهمیت دهید. قرص‌های مولتی ویتامین یکی از این روش هاست که متاسفانه کودکان و والدین آنها مصرف منظم آن را فراموش می‌کنند. راحت دارو اپلیکیشنی برای مدیریت دارو و درمان است. شما می‌توانید به کمک آن زمان مصرف داروهای تقویتی فرزند خود را هیچ وقت فراموش نکنید!

اگر تعداد زیادی از کودکان به این ویروس مبتلا نمی‌شوند، پس چرا این موضوع اهمیت دارد؟

زیرا علائم مبتلا شدن در کودکان بسیار خفیف می‌باشد و اگر کودکی به این ویروس آلوده شود می‌تواند نقش مهمی در انتقال کرونا ویروس بازی کند. تحرک در کودکان بسیار زیاد می‌باشد و  می‌توانند حجم زیادی از ویروس را انتقال دهند. آنها به‌صورت گروهی گرد هم جمع می‌شوند و در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار می‌گیرند، بنابراین اغلب فعالیت‌های روزانه آنها می‌تواند خطرناک باشد.

تجربه ثابت کرده است که برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا در کودکان به‌خصوص در سنین مدرسه، باید آنها را از اجتماعات دور نگه داشت. 

به همین دلیل است که بخاطر عدم وجود واکسن کرونا COVID_19 و برای جلوگیری از شیوع این ویروس تعطیلی مدارس مورد توجه قرار گرفته است.

کودکان مبتلا به کرونا چه علائمی دارند؟

پزشکان چینی گزارش می‌دهند که کودکان آلوده اغلب دچار سرفه، احتقان بینی، آبریزش بینی، اسهال و سردرد می‌شوند. کمتر از نیمی از کودکان تب دارند و بسیاری از آنها هیچ علامتی دیگری ندارند.

اکثر کودکان و نوجوانان مبتلابه COVID-19 کرونا در چین دارای عفونت خفیف بوده و طی یک تا دو هفته بهبود می‌یابند .البته که مصرف صحیح داروها در این روند درمان اهمیت بالایی دارد و نباید فرزند شما داروها را یکی در میان و نا منظم مصرف کند. در این زمینه اپلیکیشن راحت دارو به شما برای یادآوری زمان مصرف دارو کمک می‌کند.

حتی نوزادان، که به‌طور سنتی بیشتر مستعد ابتلا به عفونت‌های شدید تنفسی هستند، دارای عفونت‌های نسبتاً خفیفی بودند .

آیا کودکانی که علائم کرونا   COVID-19را دارند نیاز به دارو دارند؟

بیشتر کودکان مبتلا به  COVID-19کرونا دارای علائم تنفسی و یا سرفه می‌باشند که از سایر ویروس‌های رایج از جمله آنفولانزا و رینو ویروس قابل تشخیص نمی‌باشند .

اما تاکنون‌، همه کودکانی که COVID-19  آنها تأیید شده است اعضای خانواده یا نزدیکان آنها به کرونا مبتلا شده بودند.

در این مرحله‌ که علائم خفیف است، مشخص نیست که آیا روش‌های ضد ویروسی در درمان COVID-19 مفید هستند یا خیر. بسیاری از داروهای مسکن، مانند لوپیناویر که برای درمان HIV استفاده می‌شود‌، برای معالجه برخی موارد با علائم شدید مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال، از آنجا که کودکان دارای علائم خفیفی هستند‌، توجیه قرار گرفتن آنها در برابر عوارض جانبی احتمالی داروهای ضد ویروسی مانند تهوع، استفراغ و واکنش های آلرژیک، برای فواید کمی که دارد قابل توجیه نیست.

برای اطلاع از عوارض داروها کافیست با نصب اپلیکیشن راحت دارو به قسمت اطلاعات دارویی مراجعه کرده و عوارض داروها را مشاهده کنید. دقت کنید که هیچ دارویی را قبل از تجویز پزشک و اطلاع از عوارض آن به فرزند خود ندهید تا خدایی نکرده به مصمومیت دارویی دچار نشود.

چگونه می توانم از انتقال ویروس کرونا از کودکان به خانواده‌ جلوگیری کنیم؟

کرونا ویروس توسط قطرات پرتاپ شده از طریق سرفه یا عطسه فرد آلوده شده منتشر می‌شود. اگر شخصی اشیاء یا سطحی را که فرد آلوده مبتلا به کرونا به سمت آن سرفه و عطسه کرده است لمس کند و سپس دهان، بینی یا صورت خود را لمس کند این ویروس سریعا منتقل می شود.

بهترین راه برای جلوگیری از عفونت کرونا ویروس (و عفونت با هر ویروس تنفسی دیگر) شستن دست‌ها با آب و صابون‌، استفاده از یک دستمال یا گرفتن آرنج برای پوشاندن دهان در هنگام سرفه یا عطسه و جلوگیری از نزدیکی با افراد است.

ماسک‌های موجود تنها در جلوگیری از شیوع دیگران از ابتلا به بیماری COVID-19 مفید است و بچه های نیز عموما استفاده از این ماسک برایشان دشوار است. لذا بهترین شیوه برای جلوگیری دور کردن کودکان از افراد مسن است که خطر ابتلا برای آنان بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز