خبرگزاری کار ایران

چرا در زمستان خانه‌ها نیاز بیشتری به نظافت دارند

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۱۸

زمستان فصل باران و برف، فصل دورهمی‌های گرم است. فصلی است که در عکس‌ها و خاطرات با سفیدی برف شناخته می‌شود. اما چه می‌شود که در زمستان، نظافت و تمیزی در خانه‌های گرم ایرانی کم رنگ می‌شود؟ کرختی و سرمای هوای بیرون و گرمای دلپذیر درون خانه باعث می‌شود که تنبل شویم. شاید با خودمان می‌گوییم، چند وقت دیگر عید می‌شود. آن وقت مجبوریم خانه تکانی کنیم. البته این منطقی است که نزدیک عید نوروز خانه تکانی کنیم. اما تمیز نکردن خانه در زمستان به بهانه آمدن عید، دلیل درستی نیست.

آلودگی هوا و دوده در زمستان

اگر در شهری بزرگ مثل تهران و یا شهرهای صنعتی زندگی می‌کنید، با آلودگی هوا بیگانه نیستید. آلودگی هوایی که ناشی از دود و گازهای گلخانه‌ای باشد، در زمستان نمود بیشتری دارد. دلیل این امر وارونگی دما یا غلظت وارونگی هوا است. دودآلود بودن هوای شهرهای بزرگ در زمستان باعث می‌شود که محیط خانه نیز آلوده شود. در شهری چون تهران به راحتی می‌توانید تغییر رنگ قالی، موکت، مبلمان و پرده‌ها را ببینید.

در زمستان دوده‌ی موجود در هوا به صورت لایه‌ای سیاه بر روی تمام وسایل خانه می‌نشیند. سیاه شدن کف پای کودکان به علت راه رفتن بدون پاپوش بر روی قالی و فرش دوده گرفته است. دوده‌ی درون هوا حتی بر روی تختخواب‌ و ملحفه و پتو نیز می‌نشیند و در زمان خواب و استراحت هم شما را رها نمی‌کند. شما می‌توانید برای تمیزی محیط خانه خود از سرویس قالیشویی و مبلشویی و پرده شویی پالسین استفاده کنید.

شاید تصور شود که چون در زمستان هوا سرد است و انسان عرق کمتری می‌کند پس لباس‌های تنش دیرتر کثیف می‌شوند. اما اینگونه نیست و در زمستان عوامل بسیاری وجود دارد که باعث کثیف و چرک شدن سریعتر لباس تن می‌شود. دوده و آلودگی هوا در زمستان باعث آلوده و چرک شدن لباس‌ها می‌شود. باریدن باران و برف باعث ایجاد لک بر روی لباس می‌شود. در زمستان پوشیدن لباس‌های ضخیم مرسوم است. لباس‌های ضخیم دمای بدن را بالاتر از دمای محیط نگه می‌دارد. کافی است که کمی تحرکتان بالا رود. آن وقت است که به سرعت احساس گرما کرده و بدن شروع به عرق کردن می‌کند.

لباس‌های پشمی به سرعت بوی تن را به خود می‌گیرند. علاوه بر این میزان لباسی که در زمستان می‌پوشید نیز بیشتر است. تمام این دلایل باعث می‌شود که میزان لباس‌های کثیف در زمستان بیشترباشد. جمع کردن لباس‌های بهاری نازک و شستن لباس‌های سنگین و چرک شده زمستانی کاری سخت و کسل کننده است. درخواست کارگر برای نظافت منزل (نظافتچی) از طریق سرویس آنلاین پالسین راه کار ساده و مطمئنی است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر در خانه از شومینه یا بخاری گازی استفاده می‌کنید، نظافت دودکش واجب است. نظافت دودکش‌ها در زمستان الزامی است چرا که مسدود شدن راه خروج دود خطرناک است. اتفاق ناگواری که بارها در زمستان افتاده و جان هموطنان ما را گرفته است. نظافت دودکش‌ها و پاک کردن دوده‌ها را جدی بگیرید. برای انجام این قبیل کارها، شما می‌توانید از سرویس تأسیسات گرمایشی پالسین استفاده کنید. 

نظافت منازل به دلیل بارش برف و باران

باریدن باران و برف باعث روان شدن آب‌های سطحی و گل آلود شدن زمین در خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌شود. گلی و کثیف شدن کفش‌ها، چرخ و لاستیک خودروها، اتفاقی است که همه ما تجربه‌اش را داشته‌ایم. رد چرخ ماشین در حیاط و یا پارکینگ خانه و حتی رد کفش و جای پای افراد به خصوص کودکان در راه پله، لابی، کف آسانسور و در ورودی خانه، صحنه‌ای است که در زمستان بسیار دیده شده است. از گل خشک شده و خاک کف کفش‌ها درون جاکفشی نیز نمی‌توان گذشت. نظافت جاکفشی‌ها را در زمستان از یاد نبرید.

چرا در زمستان خانه‌ها نیاز بیشتری به نظافت دارند

تماشای باران و برف از پشت پنجره‌ی تمیز لذت بخش است. حتی ممکن است بعد از چند لحظه دیدن بارش برف و باران از پشت پنجره، دلتان بخواهد زیر برف و باران بروید و قدمی بزنید. اما پنجره‌ها در زمستان همیشه تمیز نیستند. شاید تصور اشتباه این باشد که باران می‌آید و غبار را از پنجره‌ها می‌شوید و می‌برد. اما واقعیت این است که قطرات آب خودشان بر روی شیشه‌ی پنجره می‌ماند و لکه‌هایی ایجاد می‌کنند. حتی در بعضی موارد دیده شده که قطرات آب با گرد و خاک روی شیشه ترکیب شده و پنجره را بیشتر از قبل کثیف کرده است. ماندن آب بر روی شیشه و یخ زدن آن در شب‌های سرد نیز مشکل دیگری است که در زمستان با آن مواجه‌ایم. شستن پنجره‌ها را به متخصصین این کار بسپارید. استفاده از سرویس نماشویی و سرویس نظافت منزل پالسین می‌تواند کمکی برای شما باشد.

دورهمی‌ها و مهمانی‌های زمستانی دلیلی بر نظافت خانه‌ها

دورهمی‌ها و شب نشینی‌های زمستانی یکی از آداب و رسوم زیبای ما ایرانی‌هاست. این رسم با آخرین شب پاییز (شب یلدا) شروع می‌شود و تا عید ادامه می‌یابد. بلندی شب‌های زمستان و گرمی ایجاد شده از حضور دوستان و آشنایان دلیل اصلی رواج شب نشینی در فصل سرماست. خوردن آجیل و تخمه و شیرینی و چای گرم با دوستان و فامیل صفایی دارد. اما حضور افراد و خوردن شام دورهمی و تنقلات باعث ریخت و پاش و کثیف شدن سالن پذیرایی و جمع شدن ظروف نشسته در آشپزخانه نیز می‌شود.

پالسین در زمستان همیار شما

تمام نکات بیان شده در بالا دلیلی بر انجام نظافت منزل در زمستان است. اگر به نظافت و تمیزی خانه‌ی خود اهمیت می‌دهید اما وقت کافی برای انجام آن ندارید، ما به شما سرویس نظافت پالسین را پیشنهاد می‌کنیم. در پالسین بیش از پنجاه خدمت متنوع وجود دارد. سرویس نظافت منزل و محیط کار، قالیشویی، مبلشویی، کارواش و بسیاری سرویس‌های دیگر. کافی است به وب سایت یا اپلیکیشن پالسین سری بزنید. سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید و منتظر پیشنهاد متخصصین پالسین باشید. در زمستان، راحتی و آسایش را با پالسین تجربه کنید.  ‌  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز