خبرگزاری کار ایران

شناخت جاذبه‌های ایران باعث بهبود صنعت گردشگری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۴۲۳

سفر از آن واژه‌هایی‌ست که در ذهن هرکس تصویر خاص خود را دارد؛ بعضی‌ها سفر را با کوله و چادر کمپ در طبیعت می‌شناسند، بعضی‌ها با شنیدن کلمه سفر، تصویر هواپیما و هتل در ذهن‌شان رنگ می‌گیرد. سفر هر تصویری که داشته باشد، مقوله شیرینی‌ست که وعده استراحت و هیجانی حسابی را به آدم می‌دهد. البته هر سفری چالش‌های خودش را دارد و اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، ممکن است قبل و یا حین سفر، با چالش‌های متعددی روبه‌رو شویم. دغدغه مشترکی که خیلی از مسافرها موقع سفر به شهر جدیدی دارند این است که وقتی رسیدیم کجا را ببینیم؟! و از کدام جاذبه بازدید کنیم؟ اساس این سردرگمی و سوال، ریشه در این دارد که جاذبه‌های شهرهای ایران به اندازه کافی شناخته شده نیستند و گاهی حتی اسم‌شان را نیز نشنیده‌ایم.

تاریخچه شکل‌گیری ایرانزون

سفرزون در نمایشگاه شهر گردشگر سال ۱۳۹۷

سال ۱۳۹۷ در نمایشگاه شهر گردشگر، سفرزون برای پاسخ به سوال مشترک بسیاری از گردشگرها و مردم، به فکر ایجاد راهی جدید افتاد. سفرزون با راه‌اندازی کمپین ایرانزون که تمرکز اصلی‌اش بر معرفی جاذبه‌های ایران و ایجاد بانک اطلاعاتی گسترده از این جاذبه‌ها است، تصمیم گرفت فرصتی ایجاد کند تا همه بتوانند تجربه خودشان از جاذبه‌های گردشگری شهرهای ایران را به اشتراک بگذارند. این اشتراک‌گذاری به گسترش بیشتر بانک اطلاعاتی جاذبه‌ها، بیشتر شناخته شدن جاذبه‌های ایران و فرهنگ بومی منطقه کمک شایان توجهی کرد. ایرانزون فعالیت خود را بعد از آن سال به صورت جدی‌تر شروع کرد و با برنامه‌ریزی سفرهای چند روزه به نقاط مختلف گردشگری ایران، راهی برای معرفی جاذبه‌های ناشناخته ایجاد کرد و بانک اطلاعاتی گردشگری خود را گسترش داد.

راهی جدید در صنعت گردشگری ایران

ایرانزون در قالب سفرهایی کوتاه به نقاط گردشگری ایران شروع به معرفی جاذبه‌های مختلف کرده‌است و در پس این سفرها، مردم را با صنعت و فرهنگ مردم بومی و نقاط عطف هر جاذبه آشنا می‌کند. با شناخته شدن هر جاذبه، معرفی گسترده آن و ارائه تصاویری از فضای آنجا، اشتیاقِ سفر به آن منطقه نیز بیشتر و همین امر، منجر به رونق وضعیت اقتصادی مناطق گردشگری کشورمان می‌شود. علاوه بر آن، یکی از اساسی‌ترین چالش‌های گردشگران برای مدیرت زمان‌شان نیز حل می‌شود؛ زیرا هر گردشگر می‌خواهد در زمانی محدود بیشترین استفاده را از سفرش ببرد و جاذبه‌های گوناگونی را ببیند که تلاش برای معرفی جاذبه‌ها در یک پلتفرم هوشمند، به گردشگران در این راستا کمک می‌کند.

ایجاد دغدغه در مردم برای کمک به شناخته شدن جاذبه‌های ایران، قدم مهمی بوده که ایرانزون برداشته است و قصد دارد تصویر واضحی از جاذبه‌های کشور به‌وجودآورد و از این طریق، باعث بهبود صنعت گردشگری نیز شود. طبق گزارش‌های اخیر، صنعت گردشگری توانسته خود را در رده چهارم جدول پردرآمدترین صنایع دنیا بعد از سوخت، دارو، تجهیزات پزشکی و وسایل نقلیه موتوری برساند .همین موضوع نشان می‌دهد تلاش در راستای بهبود این صنعت، موضوع بسیار مهمی‌ست که نباید آن را نادیده گرفت.

همه می‌توانند عضوی از ایرانزون باشند

شناخت جاذبه‌های ایران باعث بهبود صنعت گردشگری می‌شود

ایرانزون کمپینی برای همه مردم ایران است

هدف ایرانزون برگزاری تورهای سفری نیست و این کمپین، یک فضای جدید در صنعت گردشگری برای عضویت همه افراد به‌وجود آورده است؛ به این معنا که هرکسی می‌تواند در روند معرفی جاذبه‌های ایران سهیم باشد و تجربه خودش را با دیگران نیز به اشتراک بگذارد. برای مشارکت در این راه، هرکسی می‌تواند با گذاشتن هشتگ #ایرانزون زیر عکس‌های جاذبه‌های ایران در صفحه شخصی اینستاگرامش، یا مراجعه به قسمت «افزودن جاذبه» در سایت یا اپلیکیشن سفرزون و اضافه کردن جاذبه‌، عضوی از این کمپین باشد.

جنوب ایران، مقصد اول ایرانزون

شناخت جاذبه‌های ایران باعث بهبود صنعت گردشگری می‌شود

کمپین ایرانزون اولین سفرش را با جنوب ایران شروع کرد و در قالب سفری یک هفته‌ای به شهرهای قشم، بندر خمیر و بندرعباس، جاذبه‌های متعددی را معرفی کرد. این سفر قدمی بود برای آشنا کردن مردم با آداب و فرهنگ بومی مناطق و افزایش بازدید از آنها. در این سفر ایرانزون از جاذبه‌هایی مانند دره ستارگان، دره چاکاویر، جزیره هنگام، جنگل‌های حرا، دره تندیس‌ها و ... بازدید کرد و با انتشار عکس‌ها و فیلم‌هایی از صنایع دستی، جاذبه‌های هر منطقه، نوع پوشش و موسیقی مردم محلی، باعث افزایش اشتیاق بازدید به این مناطق شد. در همین راستا بسیاری توانستند به پاسخ این سوال خود دست پیدا یابند که بعد از سفر به جنوب، به کجا بروند و از چه جاذبه‌هایی بازدید کنند.

سفر بعدی ایرانزون

سفر بعدی ایرانزون ۱۹ام تا ۲۱ام به گلستان ایران است. این‌بار قرار است ایرانزون طی سفری دو و نیم روزه به گلستان، جاذبه‌های این منطقه از ایران را معرفی کند و باعث شناخته شدن جاذبه‌های ناشناخته آنجا شود. همه می‌توانند با اضافه کردن جاذبه‌های گردشگری این منطقه در سفرزون، عضوی از ایرانزون باشند.

چشم‌انداز ایرانزون

ایرانزون در نظر دارد با انتخاب مقاصد گردشگری متفاوت و معرفی کامل آنها، بانک اطلاعاتی گسترده‌ای از جاذبه‌ها به‌وجودآورد و به‌واسطه آن، به شناخته شدن جاذبه‌های ایران و فرهنگ، آداب، صنایع دستی و نقاط عطف گردشگری هر منطقه کمک کند.

تاکید این کمپین بر ایجاد دغدغه جمعی و درگیر شدن همه مردم در آن است تا این بانک اطلاعاتی با کیفیت و سرعت بیشتری گسترش پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز