خبرگزاری کار ایران

مراقبت‌های پس از کاشت مو – بایدها و نبایدهای پس از عمل پیوند موی طبیعی

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۷۰۷

مراقبت‌های پس از عمل جراحی کاشت مو برای حصول اطمینان از بهترین نتایج بسیار ضروری است. انجام مراحل مراقبت‌های بعد از عمل، به‌صورت صحیح، همچنین به شما کمک می‌کند که زودتر دوران نقاهت بعد از عمل را پشت سر بگذ ارید و به فعالیت‌های روزانه خود برگردید. علاوه بر این، انجام مو به مو و دقیق مراقبت‌های پس از کاشت مو نرخ موفقیت پیوند موی طبیعی را افزایش می‌دهد.

در ادامه به برخی از کارهایی که باید پس از انجام عمل کاشت مو انجام دهید اشاره می‌کنیم:

  • راهنمایی‌های جراح خود را به‌طور کامل دنبال کنید. به راهنمایی‌های جراح خود به‌دقت گوش دهید. اگرچه دستورالعمل‌هایی عمومی برای مراقبت‌های پس از عمل کاشت مو وجود دارند که باید آن‌ها را دنبال کنید، اما، راهنمایی‌های فردی که جراحی شما را انجام داده است از بیشترین درجه‌ی اهمیت برخوردار است.
  • در روز عمل و روز بعد از آن، پوست سر خود را مرتب مرطوب نگه دارید تا به پوست اجازه دهید که خود را ترمیم کند.
  • تا زمان بهبودی، تا جایی که ممکن است، منطقه اطراف پوست سر را تمیز نگه دارید. ممکن است احساس درد و بی‌حسی در منطقه بافت‌های برداشتی داشته باشید اما هیچ‌چیزی را بر روی سر خود قرار ندهید مگر اینکه توسط جراحتان تأیید شده باشد.
  • اگر در چند ساعت پس از جراحی، احساس درد و ناراحتی می‌کنید از مسکن استفاده کنید. داروهای بی‌حسی موضعی که قبل از عمل به شما تزریق شده است، اثر خود را تا آن زمان از دست خواهد داد و ممکن است کمی درد و ورم داشته باشید. درصورتی‌که درد و ورم ادامه یافت با جراح خود تماس حاصل کنید، اما، این علائم از عوارض جانبی طبیعی بعد از جراحی‌اند.
  • یک یا دو روز بعد از جراحی، موهای خود را با شامپو بشویید تا اثر زخم اطراف موهای برداشته شده را تمیز کنید. این کار از آسیب رسیدن به فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کند و همچنین مانع می‌شود که زخم‌ها جلوی رشد مو را بگیرند. بااین‌حال، برای شستن سر خود زیر دوش آب، چهار یا پنج روز بعد از عمل صبر کنید؛ در عوض، تا چند روز بعد از جراحی، با آب پاش  سر خودرا بشویید. حتماً از جراح خود در مورد شامپوهایی که می‌توانید با خیال راحت استفاده کنید سؤال کنید.
  • می‌توانید از کیسه یخ برای کاهش درد و ورم، در سه روز اول پس از عمل استفاده کنید اما کیسه را مستقیماً در محلی که بافت‌ها برداشته شده‌اند قرار ندهید.
  • کسی را در دسترس داشته باشید تا بعد از عمل، شما را با ماشین به خانه برساند زیرا ممکن است هنوز اثرات بی‌حسی قبل از عمل جراحی را احساس کنید.

مراقبت‌های پس از کاشت مو – بایدها و نبایدهای پس از عمل پیوند موی طبیعی

بعضی از مواردی که پس از کاشت مو باید از انجام آن‌ها اجتناب کنید:

  • به مدت چند روز سر و منطقه‌ی کاشت را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید. اگر ضرورت دارد تا در معرض نور آفتاب باشید، حتماً از کلاه استفاده کنید.
  • به زخم‌های ایجاد شده روی پوست سر دست نزنید زیرا این کار می‌تواند موجب ریزش بافت‌های پیوندی شود.
  • حداقل برای چند روز بعد از عمل از سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید. الکل و سیگار بر جریان خون تأثیر می‌گذارند و جریان خون سالم برای ترمیم محل پیوند لازم است.
  • تا تقریباً ده روز بعد از عمل کاشت مو از ورزش کردن خودداری کنید. سعی کنید در هیچ فعالیتی که باعث عرق کردن بیش‌ازحد می‌شود شرکت نکنید زیرا این کار می‌تواند خطر عفونت را افزایش دهد. از ورزش‌های تماسی و سنگین مانند فوتبال و بسکتبال و شنا تا یک ماه پس از جراحی خودداری کنید، اگرچه، پیاده‌روی روزانه یا دویدن آهسته، معمولاً، اشکالی ندارد.

همواره مراقبت‌های پس از کاشت مو را جدی بگیرید. این موارد هنگام کاشت ابرو نیز صادق هستند. عمل کاشت مو یک جراحی بسیار پیچیده و علمی است که به سال‌ها تجربه و تخصص جراح کاشت مو دارد. بنابراین، در انتخاب کلینیک کاشت مو و جراح خود نهایت دقت و وسواس را به‌خرج دهید تا از تبعات جبران ناپذیر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی خارج از چارچوب تخصصی در امان باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز