خبرگزاری کار ایران

کرکره پلی کربنات یا شفاف چیست؟

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۳۹۹

کرکره‌ از قدیم‌الایام همواره یکی از دغدغه‌های افراد برای امنیت منزل، یا کسب‌وکار خود بوده است. امروزه از کرکره‌ها نه‌تنها در مغازه‌ها و بازار، بلکه برای منازل، پارکینگ‌ها و مراکز مهم اداری و تجاری نیز استفاده می‌کنند. بنابراین اهمیت آن علی‌الخصوص از جنبه امنیتی بیشتر شده است. چرا که به نوعی امنیت آن معادل با امنیت منزل، پارکینگ یا کسب‌وکار افراد است.

کرکره‌ها در گذشته در انواع مختلف چوبی، آلومینیومی و سایر انواع دیگر بودند. امنیت پایین، امکان حریق و استهلاک بالا از جمله معایب این کرکره‌ها بودند. با این حال امروزه با ورود کرکره برقی این مشکلات کاملاً برطرف شده است. کرکره پلی کربنات یکی از انواع مختلف کرکره برقی است که امروزه جای خود را در دل بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها مانند مراکز اداری و تجاری، بانک‌ها، صرافی‌ها، پارکینگ‌ها، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و همچنین صاحبان منازل باز کرده است.

ماده اصلی به کار رفته در ساخت این نوع کرکره‌ها همان مواد پلی‌کربنات است و استحکام این مواد تا حدی است که در صنعت از آن تحت عنوان فولاد پلاستیکی نیز یاد می‌شود. کرکره پلی کربنات به علت شفافیت خاصی که دارد، معمولاً به کرکره شفاف نیز معروف است.

این کرکره به لحاظ کاربرد معمولاً به دو نوع زواری و لوله‌ای تقسیم‌بندی می‌شود. در کرکره شفاف از نوع زواری که به آن غضروفی نیز می‌گویند، معمولاً در فرودگاه‌ها، مراکز خرید یا در منازل مسکونی استفاده می‌کنند. غضروف آلومینیوم به کار رفته در این نوع از کرکره‌ها از آلومینیوم اکسترود ساخته می‌شود.

در مقابل نوع دیگر کرکره شفاف، لوله‌ای بوده که در آن بین تیغه‌های پلی‌کربنات لوله قرار می‌دهند. جنس این لوله‌ها معمولاً از جنس استیل یا آلومینیوم است. لازم به ذکر است که این نوع کرکره شفاف از زیبایی بیشتری نسبت به نوع دیگر آن برخوردار است. شفافیت یکی از خصوصیات اصلی کرکره پلی کربنات یا کرکره شفاف بوده که در کرکره‌های بدون رنگ میزان شفافیت به بیشترین درجه خود می‌رسد. به علت شفافیت خاصی که این نوع کرکره‌ها دارند به آن‌ها کرکره شیشه‌ای نیز می‎گویند. در حالی که همان‌طور گفته شد جنس آن‌ها از شیشه نیست.

مزایای کرکره شفاف

کرکره پلی کربنات یا شفاف مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. امنیت یکی از برجسته‌ترین فاکتورهای کرکره شفاف و یکی از دلایل اصلی برای توجه مخاطبان به این کرکره‌ها بوده است. کرکره پلی کربنات به علت شفافیتی که دارد و همچنین مشخص بودن فضای داخل آن، بسیاری از مراکز مهم مانند بانک‌ها و صرافی‌ها به استفاده از آن ترغیب شده‌اند.

مواد به کار رفته در کرکره شفاف بسیار مستحکم و مقاوم بوده و هیچ‌گونه درز یا شیاری بر روی آن قرار ندارد.

 زیبایی یکی دیگر از مزیت‌های غیرقابل انکار این نوع کرکره‌ها نسبت به کرکره‌های قدیمی است. چرا که به راحتی می‌توان رنگ و طرح این نوع کرکره‌ها را با رنگ و نمای ساختمان تنظیم و به محیط جلوه ویژه‌ای بخشید. علاوه بر آن می‌توان بر روی این نوع کرکره‌‌ها انواع تبلیغات محیطی را نصب و سپس پاک کرد.

همچنین مقاومت در برابر حریق، از جمله مزایای کرکره شفاف بوده که ناشی از جنس پلی‌کربنات به کار رفته در این نوع کرکره‌ها است. کرکره‌های قدیمی و حتی بسیاری از کرکره‌های برقی از سر و صدای زیادی برخوردار بوده و به نوعی باعث ایجاد آلودگی صوتی می‌شوند.

این در حالی است که کرکره شفاف فاقد هرگونه سروصدا و آلودگی صوتی است. این مزیت خصوصاً برای منازل مسکونی و پارکینگ‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. کرکره شفاف همچنین امکان شستشو و نگهداری آسان را دارد. به نحوی که هر زمان خواست می‌توان این کرکره‌ها را تمیز کرد. تنوعی که این کرکره‌ها دارند باعث شده تا به‌وفور مورد استفاده قرار گیرند. این تنوع در دو بخش تنوع در رنگ و تولید دیده می‌شود. کرکره شفاف معمولاً در سه رنگ برنزی، دودی و شفاف تولید می‌شود و نوع شفاف آن روش‌ترین نوع است.

 کرکره پلی کربنات به علت ویژگی‌هایی که دارد در برابر تغییرات آب‌وهوایی مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل دیگر نیاز نیست نگران زنگ زدن یا رنگ‌رفتگی آن بود. موضوعی که در کرکره‌های قدیمی کاملاً مشهود و یکی از معایب اصلی آن‌ها است. این کرکره‌ها همچنین در برابر اشعه ماورا بنفش و اشعه خورشیدی مقاوم هستند. ضمن آنکه از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری می‌کنند. از جمله مزایای دیگر کرکره شفاف می‌توان به عمل شاتر بدون صدا اشاره کرد.

تیغه کرکره ای شفاف

تیغه پلی‌کربنات نام دیگر تیغه شفاف بوده که جنس آن از پلی‌کربنات است. این تیغه‌ها قسمت اصلی و تشکیل‌دهنده کرکره برقی شفاف را تشکیل می‌دهند.

بنابراین جنس و کیفیت مواد اولیه آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. البته درب‌های اتوماتیک از تیغه‌های دیگری مانند تیغه رول‌ گیتر یا تیغه اکسترود نیز استفاده می‌کنند. اما کرکره برقی پلی‌کربنات یا شفاف از تیغه پلی‌کربنات استفاده می‌کند. این تیغه‌ها معمولاً از پلیمرهایی ساخته می‌شوند ضد حریق، ضدگلوله و ضدضربه هستند. زیبایی منحصربه‌فرد نیز یکی دیگر از ویژگی این تیغه‌ها است.

در میان تیغه کرکره ای شفاف معمولاً از لوله‌ها از جنس آلومینیوم یا استیل استفاده می‌کنند که مقاومت این تیغه‌ها را دو چندان می‌کند. تیغه کرکره ای شفاف به لحاظ رنگ‌بندی به انواع مختلفی مانند یاقوتی، برنزی، مسی، مات و سایر رنگ‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند.

با این حال بیشتر افراد تمایل دارند تا از رنگ شفاف این تیغه‌ها استفاده کنند. چرا که می‌توانند از بیرون فضای داخل را ببینند. این موضوع خصوصاً برای صاحبان کسب‌وکارها مانند بانک‌ها و صرافی‌ها اهمیت دارد. تیغه کرکره ای شفاف معمولاً وزن قابل‌توجهی داشته و از استحکام زیادی برخوردار است. به نحوی که این نوع تیغه‌ها با ضربه زدن و چکش نیز شکسته نمی‎شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز