خبرگزاری کار ایران

آشنایی با روغن موتورهای بهران سوپر رانا و بهران سوپر پیشتاز

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۸۷۴

شرکت آرمان تجارت نیاک تحت نام تجاری روغندان با ارائه ی مقاله ی زیر به شما کمک می کند تا مناسب ترین روغن موتور را برای خودرو خود انتخاب کنید.

روغندان در مطلب پیش رو، بخشی از خصوصیات و قیمت مربوط به روغن موتور های سوپر رانا و سوپر پیشتاز را شرح می‌دهد.

همانطور که می دانید یکی از مرسوم ترین روش های دسته بندی روغن های موتور ، استفاده از API می‌باشد. به کمک این روش متوجه می شویم که روغن های موتور ، از سطح کیفی SA شروع شده و تا به امروز تا سطح کیفی SN تولید شده اند. جالب است بدانید هر چقدر از حرف الفبای A به حرف N نزدیک تر می شویم ، کیفیت روغن تولیدی بالاتر رفته و البته قیمت آن نیز به مراتب افزایش می یابد.

تفاوت بهران سوپر پیشتاز و بهران سوپر رانا در چیست؟

برای آن دسته از افرادی که قصد خرید روغن موتور بهران سوپر پیشتاز را دارند ، دانستن این نکته ضروری ست که این روغن از سطح کیفی SL برخوردار بوده و تقریبا در بین روغن های سطح بالای تولید شده در کشور محسوب می شود. اما کسانی که به دنبال روغن موتور با بالاترین کیفیت ممکن هستند باید به سراغ روغن های موتور بهران سوپر رانا بروند. این روغن از سطح کیفی SN برخوردار بوده و تا به امروز با کیفیت ترین روغن موتور تولید شده در کشور محسوب می شود.

آشنایی با روغن موتورهای بهران سوپر رانا و بهران سوپر پیشتاز

گرید روغن موتور چیست و چطور باید انتخاب شود؟

روغن های موتوری گرید های مختلفی دارند اما چون مورد بحث این مقاله روغن موتورهای سوپر رانا و سوپر پیشتاز هستند ، تنها به بررسی گریدهای این دو روغن می پردازیم. روغن موتور بهران سوپر پیشتاز در دو گرید 10W40 و 20W50 تولید می شود. برای انتخاب یکی از این دو گرید ، مهم ترین عامل منطقه جغرافیایی و موقعیت آب و هوایی می باشد. اگر در شهری زندگی می کنید که عموما هوا گرم است یا در فصل گرم سال هستید به دلیل سفتی بیشتر روغن ، انتخاب گرید 20W50 توصیه می شود. اما در صورتی که در فصل سرد سال هستید و یا در مناطقی زندگی می کنید که آب و هوای غالبا معتدل دارد باید از روغن سوپر پیشتاز 10W40 استفاده کنید.

اما در مورد روغن موتور بهران سوپر رانا این داستان مفصل تر است چرا که این روغن گریدهای مختلفی دارد. پیش از آن که به معرفی گریدهای مختلف این محصول بپردازیم این نکته را متذکر می شویم که استفاده از روغن موتورهای با سطح کیفی SN تنها برای خودروهایی توصیه می شود که تکنولوژی ساخت موتور آنها سال 2011 میلادی یا جدیدتر باشد.

روغن موتور بهران سوپر رانا 10W40 برای مناطق معتدل

روغن موتور بهران سوپر رانا 5W30 و 5W40 برای مناطق سردسیر

روغن موتور بهران سوپر رانا 0W20 برای خودروهای هیبریدی که باید وزن روغن کم باشد.

جدا از تمامی مطالب گفته شده ، طلایی ترین نکته در مورد انتخاب روغن موتور این است که حتما به دفترچه خودرو مراجعه کنیم و از سطح کیفی و گرید روغن ماشین خود مطلع شویم.

آشنایی با روغن موتورهای بهران سوپر رانا و بهران سوپر پیشتاز

 

قیمت روغن بهران سوپر پیشتاز و سوپر رانا در چه محدوده ای است؟

در زمان نگارش این مقاله که حدودا در نیمه ی سال 98 هستیم قیمت روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 20W50 عددی بین 80 الی 100 هزار تومان می باشد و قیمت روغن موتور بهران سوپر پیشتاز 10W40 نیز عددی ما بین 115 الی 130 هزار تومان می باشد. اما برای آن دسته از عزیزانی که قصد خرید روغن موتور بهران سوپر رانا را دارند باید عرض کنیم که قیمت روغن موتور بهران سوپر رانا 10W40 عددی بین 160 الی 180 هزار تومان بوده و قیمت بهران سوپر رانا 5W30  در حدود 200  هزار تومان  و همچنین بهران سوپر رانا 5W40 قیمتی در حدود 210 هزار تومان  دارد و بهران سوپر رانا 0W20 با عددی ما بین 260 الی 280 هزار تومان قیمت گذاری شده اند.

امیدواریم این مطلب نیز مورد رضایت شما بوده باشد. برای ارتباط با ما به آدرس وبسایت شرکت به نشانی roghandan.com مراجعه نموده و یا با تلفن های شرکت در تماس باشید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز