خبرگزاری کار ایران

همه چیز درباره سنگ رودخانه یا قلوه سنگ رنگی

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۸۲۵

برخلاف تصور بسیاری از مردم،سنگ رودخانه از بستر رودخانه ها جمع آوری نمی شود و جمع آوری و فروش سنگ رودخانه از بستر رودخانه های ایران جرم است و پیگرد قانونی دارد.

ایلنا؛ با خواندن این مقاله درباره موضوعات زیر،اطلاعات بسیار مفیدی کسب خواهید کرد.

  • سنگ رودخانه یا قلوه سنگ رنگی چیست و چگونه تولید می شود؟
  • موارد استفاده سنگ رودخانه در محوطه سازی شهری،روستایی،تفریحی،گردشگری و مسکونی
  • موارد کاربرد سنگ رودخانه یا قلوه سنگ رنگی
  • استفاده از سنگ رودخانه ای در تولید واش بتن
  • مزیت استفاده از سنگ رودخانه در محوطه سازی یا زری اسکیپ مناطق خشک و کم آب
  • مزیت صادراتی سنگ رودخانه و واش بتن پروفسور به کشور های همسایه به خصوص حاشیه خلیج فارس 
  • فرصت مناسب برای صادرکنندگان به قطر به مناسبت جام جهانی 2022
  • صادر کنندگان عزیز،بازسازی عراق و سوریه را جدی بگیرید

سنگ رودخانه چیست؟

سنگ رودخانه ای یا قلوه سنگ های رنگی را در طبیعت بسیار دیده ایم.اما سنگ های صیقلی و یکدست از لحاظ اندازه و رنگ،سنگ های رودخانه ای طبیعی نیستند.این قلوه سنگ های تزئینی از سنگ های معادن مرغوب در کشور طی فرآیند خاصی فرآوری شده و به بازار مصرف داخلی و خارجی عرضه می گردد.شرکت پروفسور یکی از تولید کنندگان سنگ های رودخانه در ایران می باشد که این عملیات فرآوری و تولید را به نحو بسیار مطلوبی اجرا می نماید.

سنگ رودخانه چگونه تولید می شود؟

برخلاف تصور بسیاری از مردم،سنگ رودخانه از بستر رودخانه ها جمع آوری نمی شود و جمع آوری و فروش سنگ رودخانه از بستر رودخانه های ایران جرم است و پیگرد قانونی دارد.

همان طور که در قبل هم به طور مختصر اشاره شد،امروزه  سنگ های رودخانه به صورت لاشه سنگ از معادن مرغوب سنگ تهیه می شود و طی یک فرآیند مهندسی شده به قطعات ریز تا 15 سانتی متر تبدیل می گردند و سطح آن ها نیز کاملا صاف و صیقلی می شود.کیفیت رنگ و دوام این سنگ ها در مقابل ضربه و … به معدن اصلی آن ها و همچنین نوع فرآیند فرآوری محصول بستگی دارد.به طوری که سنگ های تولیدی در شرکت های تراز اول ایران مانند شرکت پروفسور دارای کیفیت رنگ ثابت و یکدست می باشند و در اثر ضربه و جا به جایی شکسته نخواهند شد و رنگ آن در طول زمان ثابت می ماند.

بیشترین کاربرد سنگ های رودخانه در کجاست؟

  • در باغ ها،تالار ها،رستوران های سنتی و … به صورت قرار گرفتن در لابه لای درختان،مسیر آب،کنار استخر،آتشدان،شومینه،آلاچیق و…، استفاده از سنگ رودخانه ای  در فضای سبز و پای درختان،تبخیر آب را کاهش می دهد و در کاهش رشد علف های هرز و آفات بسیار موثر است و جلوه طبیعی و بسیار دلنشینی ایجاد می کند.
  • محوطه سازی با سنگ رودخانه در شهر ها،پارک ها،فضای سبز تحت پوشش شهرداری ها از مصرف بی رویه آب جلوگیری می کند.
  • در محوطه سازی،لنداسکیپ و زری اسکیپ برج های مسکونی،هتل ها،مجتمع های تجاری،آب نما ها و رودخانه های مصنوعی سنگ رودخانه محیطی طبیعی و جذاب به وجود می آورد
  • شومینه،روف گاردن،آتشگاه،...
  • کنار استخر ها و آب راه ها،آکواریوم های بزرگ و کوچک و...
  • معماری داخلی منازل و ویلا ها به عنوان مثال در شومینه،حمام،محل نگهداری گل ها،آکواریوم و ….
  • کاربرد سنگ رودخانه در ساخت صنایع دستی مانند تولید جاشمعی،جا لیوانی،تزئین کیف های کوچک 
  • و بسیاری موارد دیگر در پروژه های ساختمانی و غیر ساختمانی

همه چیز درباره سنگ رودخانه یا قلوه سنگ رنگی

پروژه های معروفی که توسط سنگ رودخانه و واش بتن پروفسور اجرا شده اند

  • پروژه بزرگ ایران مال در غرب تهران متعلق به آقای علی انصاری مالک بانک آینده،بانک تات،بازار مبل ایران
  • مجموعه تفریحی و گردشگری نمک آبرود چالوس در شمال ایران
  • هتل بین المللی اسپینانس پالاس،لوکس ترین هتل  واقع در شمال غربی تهران در منطقه سعادت آباد که محل اسکان سران سیاسی،تاجران،هنرمندان خارجی در سفر به ایران می باشد.
  • پروژه پارک ساحلی کشتی یونانی در جزیره زیبای کیش که هر ساله تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی از این منطقه بازدید می کنند.
  • بسیاری از پروژه های لوکس ساختمانی در تهران و شهرستان ها
  • بسیاری از پارک ها و مناطق گردشگری در سراسر ایران اسلامی

دلیل استقبال بسیار زیاد سازندگان بزرگ و مطرح، برای استفاده از سنگ رودخانه در چند سال اخیر چیست؟

ایران کشوری با اقلیم خشک و نیمه خشک می باشد.با قرار گرفتن شهر های بزرگ و پرجمعیت ایران در مناطق خشک و نیمه خشک قسمت زیادی از منابع آبی اطراف این شهر ها،برای نگهداری و توسعه فضای سبز استفاده می شود.متاسفانه چمن که گیاهی آب بر و پرهزینه از لحاظ نگهداری و مصرف آب است،درصد زیادی از فضای سبز شهری را در برگرفته است.

به طور مثال در شهری مانند تهران سالانه حدود دویست میلیون متر مکعب آب خام برای نگهداری چمن و فضای سبز تهران مصرف میشود که با احتساب مصرف آب در فضای سبز سایر کلانشهرها مانند مشهد ، تبریز ، اصفهان ، شیراز و ... میلیاردها مترمکعب آب در کشور صرف نگهداری چمن می شود و این در حالی است که مصرف آب شرب تهران سالانه حدود یک میلیارد متر مکعب میباشد.

معماران و طراحان بزرگ با بهره گیری از سنگ رودخانه ای علاوه بر خلق زیبایی و طراحی محیط به سبک طبیعی در بسیاری از هزینه های اجرا و نگهداری فضاهای سبز که اغلب با چمن ایجاد می شوند،در هزینه خود و مصرف آب صرفه جویی می کنند.

با سنگ رودخانه چگونه از بحران آب عبور کنیم؟

برخی از مردم و مسئولان به علت بارش های سال گذشته براین باورند که وارد دوره ترسالی شده ایم و صرفه جویی در مصرف آب دیگر ضرورتی ندارد.در این جا باید خاطر نشان کرد که هیچ منبع علمی ورود به دوره ترسالی را تایید نکرده است.همچنین با فرض ورود به دوره ترسالی،چندین سال برای جبران کمبود ذخایر آب های زیرزمینی زمان لازم است.

برای سازگاری با کم آبی در کشور و تاثیرات محیطی آتی باید طراحی منظر،لنداسکیپ،محوطه سازی و فضای سبز با نگاه به شرایط و محدودیت های جدید صورت پذیرد و منظر سازی خشک (زری اسکیپ ) که راهکاری متدوال در دنیا در مواجهه با شرایط و اقلیم های گرم و خشک و رویکردی جهت مقابله با خشکسالی مطرح می گردد جایگزین چمن کاری در برخی از فضاهای شهری مانند حاشیه اتوبان ها و رمپ و لوپ پل ها گردد .

با حفظ زیبایی در محوطه سازی و فضای سبز شهری،در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

منظرسازی خشک یا اصطلاحا زری اسکیپ  شامل چند موضوع اساسی و اصلی است که هدف همگی این محورها بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف آب و در عین حال ایجاد منظر ، فضای سبز و محوطه ای زیبا و چشم نواز میباشد ، از انتخاب بهینه گیاهان گرفته تا طراحی و استفاده منطقی و محدود از سطوح چمن کاری شده و استفاده از زمین پوش مناسب جهت جایگزینی چمن و استفاده از قلوه سنگ ، سنگ رودخانه ، شن رنگی ، سنگ تزئینی و یا حتی چمن مصنوعی که کاهش بیش از هفتاد درصدی را در مصرف آب جهت نگهداری فضای سبز ، لنداسکیپ ، محوطه و منظر را بدنبال دارد. 

کاهش هزینه نگهداری و ایجاد فضای سبز

کاشت چمن در محوطه های شهری،پارک ها،فضای سبز منازل مسکونی و… مستلزم صرف هزینه های زیادی است.از جمله هزینه زیرسازی،خرید تخم چمن،کاشت،آبیاری و…. اما با جایگزین کردن چمن با سنگ رودخانه می توان بدون کاسته شدن از زیبایی بصری در تمامی این هزینه ها صرفه جویی کرد.

صادرات سنگ رودخانه  یک فرصت عالی!

در این جا به دلایل سودآوری خوب صادرات سنگ رودخانه  می پردازیم.

  • افزایش قیمت ارزهای جهانی نسبت به ریال در سال های گذشته
  • ساخت و ساز ها در کشور عراق و سوریه بعد از ویرانی های به بار آمده در جنگ های داخلی
  • جام جهانی 2022 قطر و ساخت و سازهایی که برای برگزاری این بازی ها و اسکان تماشاگران و تیم های کشور های مختلف صورت می پذیرد
  • ساختمان سازی های دبی که هر ساله باعث جذب گردشگران کشورهای مختلف می شود.
  • ورود ایران به بازار کشور هایی مانند ارمنستان و گرجستان
  • تحریم های نفتی که باعث پایین آمدن درآمد دولت از صادرات نفت شده است،می تواند با محصولات غیر نفتی از جمله سنگ رودخانه یا همان قلوه سنگ،واش بتن و دیگر محصولات بتنی جایگزین شود.
  • بالا رفتن قیمت سنگ های رودخانه چینی و کرایه حمل بالا از کشور چین تا کشور های همسایه ایران
  •  کیفیت بالای سنگ رودخانه و واش بتن ایران

خام فروشی فقط در صادرات نفت ایران وجود ندارد.بسیاری از مواد معدنی و غیر معدنی ایران،به صورت خام فروشی به کشور های دیگر صادر می گردد و گهگاهی پس از فرآوری با چند برابر قیمت به کشور وارد می شود.از محصولات صادراتی ایران در سال های اخیر به سایر کشورها میتوان از سنگ خام،سیمان و… نام برد که می توانست فرآوری این محصولات در کشور و سپس صادرات آنها به سایر کشورها علاوه بر افزایش بهره وری و سود حاصله برای اقتصاد کشور،سبب افزایش اشتغال بسیاری از جوانان شود و ارز بیشتری را در این بحران تحریم ها و دشواری های فروش نفت،به ایران بازگرداند.

 مجموعه پروفسور با هدف گسترش بازار صادراتی در سال های اخیر اقدام به تحقیقات گسترده بازار در کشورهای هدف نمود وبا توجه به آنکه محصولات تولیدی این مجموعه دارای نقاط قوت بسیاری نسبت به محصولات سایر کشورها در بازارهای هدف صادراتی بود اما چندین مانع جهت این اقدام شناسایی و تحلیل شد که برخی از این نقاط ضعف به عوامل درونی مانند دقت بیشتر در کیفیت محصولات تولیدی و دیگری بسته بندی محصولات بود . 

نشان تجاری پروفسور ضمن تغییر در بسته بندی محصولات سنگ رودخانه وهم چنین قطعات بتنی خود همگام با سلیقه های جهانی و کنترل کیفی مستمر محصولات واش بتن و قلوه سنگ رودخانه ای و همچنین درجه بندی کیفی محصولات توانست در مدت کوتاهی این نقاط ضعف را برطرف نموده و وارد بازارهای جهانی  شود.محصولات سنگ رودخانه و واش بتن پروفسور در چند سال اخیر به کشور های ارمنستان،استرالیا،کشور های همسایه و کشور های خلیج فارس صادر شده است و دارای مشتریان وفادار به محصول ایرانی در این کشور هاست.

همه چیز درباره سنگ رودخانه یا قلوه سنگ رنگی

محصولات قلوه سنگ رودخانه ای تزئینی پروفسور در کشورهای مختلف دارای  کاربردهای وسیعی میباشد که برخی از آنها به شرح ذیل میباشد :

1- لنداسکیپ یا همان  محوطه سازی 

2-زری اسکیپ و منظرپردازی خشک 

3-روف گاردن و بام باغ

4- معماری داخلی 

5- گابیون های تزئینی و مبلمان شهری

6- شهرسازی و شهرک سازی

7- فایرپیت و آتشدان 

8- آبنما و فضای کنار استخرها 

9-فضای سبز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز