خبرگزاری کار ایران

فعالیتهای روزمره یک کارآفرین جوان

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۶۸۸

احتمالا برای بسیاری از ما این سوال پیش آمده است که واقعا زندگی کارآفرینان و افراد موفق چگونه است؟ آنها در طول روز و هفته چه فعالیتهایی را انجام می­دهند و در یک کلام چیزی که متمایز کننده آنها و رمز موفقیتشان در مسیر زندگی است واقعا چیست.

ایلنا؛ کارآفرینان آدمهایی از جنس خود ما هستند، همین مایی که الان در حال خواندن این مطلب هستیم. با این حال افراد کارآفرین و موفق یک تمایز عمده با سایرین دارند. «کارآفرین ها باورهای بازدارنده منفی را در خود کشته ­اند» محتوای همین جمله ساده است که نوع نگاه و نگرش این افراد را به زندگی با دیگران متفاوت میکند و همین نوع نگاه متفاوت، فعالیت­ها و رفتارهای روزمره آنها را جهت می­دهد.

باورهای بازدارنده همان تفکرات و انگاره­ های ذهنی انباشته شده در وجود ما هستند که به تکرار «نمی­توانم»­ها و «نمی­شود»­ها در ذهن ما دامن می­زنند و مثل سدی سنگین برای حرکت ما مانع ایجاد میکنند. یک کارآفرین موفق علاوه بر آنکه ایده و برنامه ریزی مناسبی برای کسب و کار خود دارد دائما باورهای منفی و بازدارنده را از خود دور می­کند.

وحید قاسمی از همان دست کارآفرینان جوانی است که فعل «توانستن» را خوب صرف کرده است. او که تنها بیست و هفت سال دارد، کارشناس ارشد کسب و کار الکترونیک است، مخترع است و بسیار خلاق و آرمان­گرا و اکنون مدیر عامل شرکت VQS است که حوزه فعالیتش تجارت الکترونیک، تبلیغات اینترنتی و آموزش آنلاین است.

او در طی حدود پنج سال فعالیت به صورت غیر رسمی و یک سال فعالیت به صورت رسمی و شرکتی توانسته است علاوه بر کسب درآمد و موفقیت، در جهت توانمندسازی، تقویت سواد تجارت الکترونیک و از همه مهمتر اشتغالزایی و کارآفرینی واقعی صدها نفر، از طریق کسب درآمد حلال اینترنتی گام­های مثبتی بردارد.

اما وحید قاسمی علاوه بر اینها چه فعالیتهای را هم به عنوان یک فرد عادی و هم به عنوان یک کارآفرین و مالک یک کسب و کار موفق دارد؟ خودش می­گوید چیزی که زندگی و فعالیتهای روزانه­اش را جهت می­دهد، هدفهای بزرگی است که دائما در سر می­پروراند.

او می­گوید« من در  حال حاضر در زندگی ام احساس موفقیت میکنم، اما ایده ­ها و آرمانهای من خیلی بزرگتر از چیزهایی است که الان به آنها رسیده­ام. من معتقدم آدم دائما باید در حال حرکت و پیشرفت باشد و روزی که احساس کند و بگوید دیگر بس است، روز مرگ او و کسب و کارش است. همین است که باعث می­شود من دائما در حال تکاپو و فعالیت باشم.»

صبح تا شب یک روز وحید قاسمی هر چند با بسیاری از افراد شباهت دارد اما ویژگیهای خاص خودش را هم دارد. وحید قاسمی برای آموزش و ارتقای خودش بسیار اهمیت قائل است. به همین خاطر بخشی از روز خود را به طور مستمر به توانمندسازی فردی اختصاص میدهد. توسعه مهارت­های انگلیسی، مطالعه و پژوهش مستمر در زمینه­ های جدید کسب و کار بخش جدایی ناپذیر برنامه روزانه اوست. به گفته خودش این مطالعات برای آنکه بتواند خدمات مشاوره و آموزش در حوزه کسب و کار را با کیفیت به روزتر و مناسب تری به مشتریان عرضه کند، ضروری است.

علاوه بر اینها بخش دیگری از فعالیهای روزمره قاسمی را ارتباط مجازی با افرادی تشکیل میدهد که از خدمات کسب و کار و یا آموزشهای او استفاده کرده اند. خودش میگوید «وقت گذاشتن و ارتباط با این افراد علاوه بر اینکه برای من یک وظیفه انسانی است، حال مخاطبان را هم خوب و اعتماد بین ما را زیاد میکند. در واقع میتوانم بگویم خروجی این کار یک معادله برد- برد برای من به عنوان مالک کسب و کار و مشتریان و مخاطبان است.»

بخش جدایی ناپذیر و اصلی دیگر فعالیتهای قاسمی را رصد دائمی وضعیت کسب و کارش، جلسه با نیروهای ستادی و همچنین برگزاری جلسات با سایر کسب و کارها برای توسعه و مشارکت تشکیل میدهد.

وحید قاسمی با آنکه از نظر درآمدی و ثروت آن قدر موفق شده است که بتواند به قول معروف یک زندگی متمولانه و ویژه داشته باشد، اما خودش معتقد است سرمایه گذاری باید هدفمند و هوشمندانه باشد. از همین روست که بخش دیگری از فعالیتهای او را بررسی فرصت های جدید و بکر سرمایه گذاری در بازار با استفاده از آمار و اطلاعات و مشورت با متخصصین تشکیل میدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز