خبرگزاری کار ایران

شاهکارهای معماری دبی

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۳۳۹

دبی به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در جهان تبدیل شده است. مسلما شاهکارهای معماری دبی، در این اتفاق نقشی تعیین‌کننده داشته‌اند.

ایلنا؛ امروزه دبی به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در جهان تبدیل شده است. مسلما شاهکارهای معماری دبی، در این اتفاق نقشی تعیین‌کننده داشته‌اند. اگر هنوز از این سازه‌های معماری باشکوه، دیدن نکرده‌اید، به احتمال زیاد، اگر این مطلب را تا پایان دنبال کنید، به فکر رزرو تور دبی خواهید افتاد.

برج خلیفه، معروف‌ترین شاهکار معماری دبی

برج خلیفه Burj Khalifa بزرگترین سازه دست بشر در سال 2010 در دبی افتتاح شد.بلندترین آسمان‌خراش جهان، نیازی به معرفی ندارد. برج خلیفه (Burj Khalifa)، با 828 متر ارتفاع و 163 طبقه، طویل‌ترین برج جهان است و به نمادی برای دبی تبدیل شده است. زیبایی این بنا، تنها به خاطر نمای بیرونی و فواره‌های اطراف آن نیست. اگر به داخل این برج بروید، می‌توانید مجموعه‌ای از بلندترین‌ها در جهان را تجربه کنید. برای مثال، بلندترین رستوران جهان که در طبقه‌ی 122 این شاهکار معماری دبی قرار گرفته است. همچنین مرتفع‌ترین استخر جهان هم در طبقه‌ی 76 این سازه‌ی سترگ، جای گرفته است. وقتی بدانید که نمای این برج، شیشه‌ای است، لذت رستوران و استخر آن را درک می‌کنید. اگر برای تور دبی برنامه‌ریزی می‌کنید، زمانی را برای تماشای این برج اختصاص دهید.

برج العرب، هتلی لوکس در دبی

برج العرب یک آسمان‌خراش دیگر در دبی است که به عنوان هتلی مجلل و لوکس طراحی شده است. تجربه زندگی سلطنتی در نماد برجسته دبی "برج العرب" دبی که اغلب در میان پنج هتل برتر جهان قرار دارد.ارتفاع این هتل، 321 متر است و در جزیره‌ای مصنوعی واقع شده است. طراحی ظاهری برج العرب، به شکل حرف V انجام شده است. این شاهکار معماری دبی نیز، برخی از بلندترین‌ها را به خود اختصاص داده است، از جمله بلندترین لابی در جهان. همچنین رستورانی نیز در ارتفاع 200 متری دارد که منظره‌ای خارق‌العاده را ایجاد کرده است. از نکات جالب توجه در برج العرب، ساخت هفت طبقه در زیر دریا است که معماری آن به شکل آکواریوم است. هزینه‌ی اقامت در هتل برج العرب، بسیار گزاف است و سرو غذا در آن هم هزینه‌های بالایی دارد. اگر مشکلی از بابت هزینه ندارید، یک روز از تور ارزان دبی خود را در این برج سپری کنید.

شاهکارهای معماری دبی

برج‌های دریایی الفتان در دبی

برج‌های دریایی الفتان (Al Fattan Marine Towers)، از دو جفت برج به نام‌های الفتان و اوسیس تشکیل شده است. این برج‌ها، کاربری مسکونی و تجاری دارند و 50 طبقه نیز به عنوان هتل استفاده می‌شود. این مجموعه جزء سازه‌های لوکس دبی به شمار می‌رود و طرفداران بسیاری دارد. تقریبا همه‌ی نیازهای ساکنان این برج‌ها در این مجموعه، تأمین شده است. چشم‌اندازی دریایی با لابی‌هایی مجلل، چیزی است که این برج را خاص و ویژه می‌کند. اگر برای خرید هم بخواهید به این برج‌ها سر بزنید، مسلما دست خالی برنمی‌گردید.

برج قرن 21 در دبی

برج قرن 21 (21st Century Tower) یکی دیگر از شاهکارهای معماری دبی است که کاربری مسکونی دارد. این برج 240 متر ارتفاع (بدون احتساب آنتن) دارد و حدود 16 سال از ساخت آن می‌گذرد. در ساخت نمای بیرونی از آلومینیوم و شیشه کمک گرفته شده و همین موضوع، جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است. سیستم آسانسورها در برج قرن 21، بسیار قابل توجه است و به شکلی هوشمند و با سرعتی زیاد کار می‌کند.

هتل آتلانتیس در دبی

هتل آتلانتیس (Atlantis The Palm)، یک هتل 5 ستاره در دبی است که بیش از 10 سال از ساخت آن می‌گذرد. این هتل 5 ستاره، امکانات مختلف تفریحی و اقامتی را ارائه می‌کند و به خاطر همین خدمات، خود را به یکی از هتل‌های اصلی دوبی تبدیل کرده است. معماری هتل آتلانتیس نیز جزء فاکتورهایی محسوب می‌شود که این هتل مجلل را زبانزد خاص و عام کرده است. معماری این بنا به گونه‌ای است که در دو قسمت شرقی و غربی ساخته شده و به وسیله‌ی پلی به نام رویال بریج به یکدیگر متصل می‌شوند. یکی از امکانات مشهور این هتل، پارک آبی آتلانتیس است که تجهیزات بی‌نظیری را در اختیار گردشگران می‌گذارد. منظره‌ی ساحلی و آکواریومی کم‌نظیر، از دیگر جذابیت‌های این هتل زیبا و باشکوه است. هنگام رفت و آمد در این هتل، می‌توانید صدای موج‌های دریا را بشنوید.

اگر علاقه‌ی چندانی به هتل‌های مرتفع ندارید، می‌توانید این هتل به یادماندنی را در تور دبی رزرو کنید.

شاهکارهای معماری دبی

برج‌های امارات

برج‌های امارات، از دو برج تشکیل شده که برج اداری امارات و برج هتل جمیرا را شامل می‌شود. این برج‌ها ارتفاعی معادل 355 (برج اداری) و 309 دارند و ساخت آن‌ها در سال 2000 میلادی، تکمیل شده است. این دو برج با ساختاری پیچیده و با مهندسی بسیار دقیق، به هم متصل شده‌اند که همین موضوع باعث می‌شود که از شاهکارهای معماری دبی به حساب آیند.

سخن نهایی: وب سایت توریاب که متخصص جمع آوری تور لحظه آخری میباشد سعی نموده گلچینی از تورهای دبی و همچنین تور لحظه آخری دبی را در وب سایت و شبکه های اجتمایی به شما عزیزان معرفی نماید.

برج العالم

این برج یکی از بلندترین سازه‌های زیبا در دبی با ارتفاع 510 متر می‌باشد که ساخت آن هنوز تکمیل نشده است. این آسمان خراش 108 طبقه دارد و به شکل یک گل کریستال طراحی شده است. این برج شامل بخش‌های مختلفی می‌شود و 74 طبقه برای دفاتر اداری، 27 طبقه بالایی برای یک هتل 5 ستاره، مراکز خرید، حمام ترکی، پارک آسمانی و … را در خود گنجانده است. این برج دارای 30 آسانسور است. در تور دبی از این برج زیبا و شاهکار معماری حتما دیدن کنید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز