خبرگزاری کار ایران

لوکس‌ترین و زیباترین فرودگاه‌های دنیا + عکس

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۴۶۹

شاید زیبا بودن فرودگاه ها برای خیلی از ما جلوه ای از مقصدی که تازه وارد آن شده این را پیش رویمان قرار می دهد و چشم انداز اولیه ای از جذابیت های یک کشور را دروازه ای به سوی آن به ما نشان می دهد.

ایلنا؛ در دنیا فرودگاه های زیاد با معماری و طرح های خاص و منحصر به فرد وجود دارد. برخی از فرودگاه ها تنها به عنوان مکانی برای ورود و خروج هواپیما با ساختمانی ساده و البته حساب شده طراحی شده اند، در برخی از فرودگاه ها هم اوج فرهنگ و اعتقادات مردم آن سرزمین نقش بسته اند و تعداد زیادی از فرودگاه ها هم با طراحی هوشمندانه به طور قابل توجهی مدرن و شیک هستند. شاید زیبا بودن فرودگاه ها برای خیلی از ما جلوه ای از مقصدی که تازه وارد آن شده این را پیش رویمان قرار می دهد و چشم انداز اولیه ای از جذابیت های یک کشور را دروازه ای به سوی آن به ما نشان می دهد. درست است که زیبایی معیاری نسبی است و ممکن است از سوی افراد و در نظر سنجی های مختلف متفاوت ارزیابی شود اما همیشه برخی از ساختمان ها به طور چشمگیر تری نسبت به سایرین به نظر می رسند و جلوه ای ویژه و منحصر به فرد تری دارند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با هم با زیبا ترین فرودگاه های دنیا بیشتر آشنا شویم.

  1. فرودگاه بین المللی Wellington

موقعیت مکانی: نیوزلند، Wellington

بازگشایی: ۱۹۵۹

شاید اگر هیچ دلیلی برای سفر به نیوزلند نداشته باشید، بازدید از یکی از بزرگ ترین فرودگاه های دنیا که با طراحی منحصر به فردی از موزائیک و چوب ساخته شده است دلیل موجهی برای سفرتان باشد. وجود مجسمه های هیجان انگیز و طراحی خاص این فرودگاه باعث شده تا ما آن را در ابتدای لیست زیباترین فرودگاه های دنیا قرار دهیم. این فرودگاه یکی از منحصر به فرد ترین طرح های دنیا را دارد و با ایجاد طرح هایی فوق العاده هنرمندانه و البته گاهی هم ترسناک حسی شبیه به وارد شدن به دنیای عجایب را به مسافران القا می کند.

  1. فرودگاه بین المللی Kansai

موقعیت مکانی: ژاپن، Osaka

بازگشایی: ۱۹۹۴

فرودگاهی زیبا در ژاپن که از ابتدا تا انتهای آن مایل های فاصله است و طولانی ترین ترمینال دنیا را از آن خود ساخته است. اولین فرودگاه دنیا که درست وسط آب و بر روی یک جزیره مصنوعی واقع شده است. روزانه بیشتر از ۱۰۰۰۰۰ مسافر را به نقاط مختلف دنیا جابجا می کند. به علاوه باید بدانید که این فرودگاه طوری طراحی شده که از زلزله های گاه و بیگاه ژاپن جان سالم به در ببرد و جالب است که درست ۴ ماه بعد از ساخت آن زلزله ای ۶٫۹ ریشتری در این منطقه اتفاق افتاد و کمترین خسارت به این فرودگاه وارد شد.

  1. فرودگاه Adolfo Suárez Madrid–Barajas

موقیعت مکانیاسپانیا، مادرید

بازگشایی۱۹۲۸

درست ۷۵ سال بعد از ساخت فرودگاه اصلی مادرید دو طراح مشهور به نام ها ریچارد روگرز و آنتونیو لاملا تصمیم گرفتند تا حس آرامش را به ساختمان ترمینال چهارم فرودگاه اضافه کنند و با استفاده از بامبو در طراحی داخلی این فرودگاه حس نزدیک شدن به مقصد آمریکای لاتین را در آن به وجود آورند.

لوکس‌ترین و زیباترین فرودگاه‌های دنیا + عکس

  1. فرودگاه بین المللی Denver

موقعیت مکانیآمریکا

بازگشایی۱۹۹۳

یکی از شلوغ ترین و زیبا ترین فرودگاه های آمریکا که طراحی آن واقعا منحصر به فرد و جذاب است. معماری ساختمان این فرودگاه به رنگ آبی آسمانی و با الهام از طرحی شبیه به کوه هایی که قله های آن با برف پوشیده شده طراحی شده اند ه با نور ملایمی که روی قسمت قله ها ایجاد می شود درخششی شبیه به نور خورشید را روی کوله باری از برف ها تداعی می کند.  به تازگی هتل این فرودگاه نیز به آن اضافه شده که مسافران می توانند به راحتی با یک قطار خودشان را به هتل فرودگاه برسانند.

  1. فرودگاه بین المللی Shenzhen Bao’an

موقیعیت مکانیچین، Shenzhen

بازگشایی۱۹۹۱

طراحی سقف و دیواره های این فرودگاه به صورت شبکه هایی کوچک و نور پردازی جذاب این شبکه ها یکی از مهم ترین علت های قرار گرفتن این فرودگاه چینی به عنوان یکی از زیباترین فرودگاه های دنیاست. طراح این فرودگاه با الهام از نوعی ماهی پرطرفدار در چین آن را به این شکل درست کرده و بودن در آن به مسافران حسی عجیب از سفر به دنیای درون آب را می دهد و طرح های لانه زنبوری و پیچیده آن پرتو خارق العاده ای نور را به داخل سالن منعکس می کند. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ جذابیت های بیشتری به ساختمان باشکوه این فرودگاه اضافه شود و زیبایی های آن دو چندان بیشتر شود.

لوکس‌ترین و زیباترین فرودگاه‌های دنیا + عکس

  1. فرودگاه Changi

موقعیت مکانیسنگاپور

بازگشایی۱۹۸۱

این فرودگاه که اکثرا به عنوان بهترین فرودگاه دنیا شناخته می شود یکی از بزرگ ترین مراکز حمل و نقل در جنوب شرقی آسیا محسوب می شود. در ابتدا طراحی این فرودگاه بر مبنای استفاده راحت و در دسترس بودن انجام می شد و در سال ۲۰۰۸ ترمینال ۳ این فرودگاه با طرحی خاص و منحصر به فرد برای بالا بردن ترافیک با ساختاری از شیشه و استیل بنا شد و با مساحتی حدود ۹ هکتار سقف فرودگاه سنگاپور نیز لیست یکی از زیباترین فرودگاه های دنیا نیز قرار گرفت. ایجاد نور اضافی ابا استفاده ای پنجره های شیشه ای و هزاران طرح آلومینیومی و کار گذاری سنسور های محدود سازی نور خورشید برای تامین نور یکنواخت نور در همه جای ترمینال و همچنین به کار بردن باغچه ای سبز و استفاده از گیاهان طبیعی و دکوراسیون جذاب و خاص و همچنین باغ پروانه ای در این فرودگاه باعث شده که مسافران برای مدتی محو زیبایی های این فرودگاه شوند و از بودن در آن بی نهایت لذت ببرند.

در آخر بهتر است بدانید:

دروازه ورود به هر کشوری در هر کجای دنیا، فرودگاه ها هستند و اولین جلوه ای که ما بعد از وارد شدن به یک مقصد و پیاده شدن از هواپیما تجربه می کنیم روبرو شدن با فرودگاه آن است. فرودگاه هایی که در بالا مشاهده کردید تنها بخشی از زیباترین فرودگاه های دنیا بودند که هرکدام با دکور بندی و طراحی خاص خود سعی در القای خوش آمد گویی و نشان دادن جلوه ای بهتر را به مسافران دارند و تجربه سفر به هر کدام از این کشور ها می تواند شما را با دنیایی جدید از فرهنگ ها و عقاید و جذابیت های دیدنی و متفاوت دنیا آشنا کند و برای دیدن هم این دیدنی های تمام نشدنی تنها باید تصمیم بگیرید و گام بردارید… اما تنها چیزی که باید قبل از سفرتان به هر مقصد در نظر بگیرید انتخاب یک سامانه کامل و مورد اطمینان همانند AirplaneTicket.ir برای خرید بلیط هواپیما و تجربه یک سفر بی دغدغه به سوی کشف سرزمینی جدید است. برای خرید بلیط هواپیما در این وب سایت تنها کافیست مبدا و مقصد مورد نظرتان را جستجو کنید و بعد با مشاهده لیست کاملی از همه ایرلاین های و خارجی و داخلی موجود در کشور و مشاهده قیمت ها از کمترین به بالاترین قیمت های موجود، اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید. علاوه بر آن باید بدانید که ایرپلین تیکت با ارائه بیمه کنسلی تا ۲۰۰۰۰ تومان بیشتر برای خرید بلیط هواپیمای مجدد برای شما پرداخت می کند و این می تواند سفری مطمئن تر و قابل اعتماد تر از همیشه را با پشتیبانی ۲۴ ساعته برایتان رقم بزند؛ تا هم تجربه بهتری را در همان ابتدای گام برداشتن به این سفر به دست آورید و هم از خدمات و پشتیبانی های بی وقفه این سامانه بهره مند شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز