خبرگزاری کار ایران

درباره کفپوش اپوکسی بیشتر بدانید

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۰۹۳

اولین ویژگی کفپوش اپوکسی حفاظت آن از سطح زیر خود در برابر سایش و فرسایش است. این ماده یک سطح تمیز، یکدست و بدون درز ارائه می دهد. جالب است بدانید اپوکسی هرگز گرد و غباری از خود ایجاد نمی کند.

ایلنا؛ اپوکسی Epoxy یا پولی پوکساید از لحاظ شیمیایی یک بسپار ترموست است که از واکنش رزین اپوکساید با سخت کننده پولی آمین یا پلی آمید بدست می آید. اپوکسی دامنه کاربرد گسترده ای دارد، از جمله در مواد رنگ اپوکسی، کفپوش اپوکسی، اپوکسی گرانیتی ، اف آرپی و چسب ها استفاده میشود.

درباره کفپوش اپوکسی بیشتر بدانید

کفپوش اپوکسی یک محصول دو جزئی میباشد که دارای خواص مقاومتی عالی از جمله مقاومت مکانیکی بالا ،  مقاومت سایشی بالا ، مقاومت شیمیایی عالی در برابر مواد قلیایی و اسیدها روغنی هاو چربی ها و همچنین ایجاد سطحی صاف و صیقلی مورد استفاده وسیعی در سالن های تولیدی مراکز صنعتی ، شیمیایی ، بیمارستانی ، نیروگاهی ، فرودگاهی میباشد و در ادامه بیشتر با این محصول از جمله قیمت ، کاربرد ، مزایا و معایب آن صحبت خواهیم کرد.

کاربردهای کفپوش اپوکسی در کجاست ؟

از انواع کفپوش های اپوکسی میتوان در صنایع زیر استفاده کرد :

دارو سازی - نفت گاز و پتروشیمی - صنایع آب فاظلاب - صنعت مواد شوینده - انبارداری - صنایع خودرو سازی -  تولید قطعات کامپیوتر و آی تی  - صنایع حمل و نقل ریلی - کارخانه های مواد شیمیایی و رنگزری  - بیمارستان ها و مراکز بهداشتی - سالن های ورزشی  - پارکینگ ها  - تولید مواد غدایی  - صنایع تولید مواد آرایشی - صنایع بسته بندی - تصفیه آب و تصفیه خانه ها  - اتاقهای ابزار دقیق  - اتاق های سرور  - صنایع فولاد

مزایای اصلی کفپوش های اپوکسی

اولین ویژگی کفپوش اپوکسی حفاظت آن از سطح زیر خود در برابر سایش و فرسایش است. این ماده یک سطح تمیز، یکدست و بدون درز ارائه می دهد. جالب است بدانید اپوکسی هرگز گرد و غباری از خود ایجاد نمی کند.

کفپوش اپوکسی مطلقاً جذب آب ندارد و از نفوذ آب، روغن و سایر مایعات به جسم بتن جلوگیری می‌کند.

افزایش مقاومت بتن در برابر فرسایش، تخریب و اکثر مواد شیمیایی را دارا میباشد.

سبک و کم حجم بوده و از ایجاد هرگونه گرد و غبار جلوگیری می‌نماید.

به صورت یکپارچه و در رنگ‌های متنوع اجرا می‌گردد.

با ضخامت ۴ میلیمتر، افزایش مقاومت فشاری بتون را تا 1100 kg/cm2 را دربردارد.

سهولت در شستشو، حداقل ۲۰ سال عمر مفید و سرعت در ترمیم آن، از سایر امتیازات این پوشش می‌باشد.

آیا کفپوش اپوکسی معایب دارد ؟

کفپوش اپوکسی دارای معایب اساسی و جدی نمی باشد و به همین جهت است که استفاده از آن در سال‌ های اخیر افزایش چشمگیر داشته ولی از ضعف های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- با توجه به اینکه هزینه کفپوش اپوکسی در مقایسه با رنگ های معمولی بالاتر است چون از مواد اولیه گرانتری استفاده می شود و نسبت به رنگ خیلی مقاوم تر است هزینه آن به ازای هر متر مربع بیشتر از رنگ معمولی میباشد

- در بعضی از کاربرد ها که انعطاف پذیری کفپوش برای ما اهمیت دارد ممکن است اپوکسی شکننده محسوب می شود.

-اپوکسی در صورتی که در معرض نور آفتاب قرار گیرد تمایل به زرد شدن و افت براقیت خواهد داشت و بعد از گذشت زمان دچار پدیده گچی شدن خواهد شد.

کاربرد و مصارف پرایمر و مواد اپوکسی

1- پرایمر بتن اپوکسی جهت پوشش سطوح بتنی

2- پرایمر فلزی اپوکسی برای لوله ها و مخازن و لوله های آب آشامیدنی فلزی

3- پرایمر اپوکسی برای سر جوشها و اتصالات

4- پرایمر فلزی، اپوکسی برای مخازن سکوهای نفتی ، کشتی ها، پل ها، خطوط ارتباطی لوله های نفت

5- پرایمر فلزی اپوکسی برای مخازن و لوله های زیر زمینی.

6- لاک اپوکسی برای مدارهای چاپی و سیم.

7- بتونه اپوکسی (درزگیر)

8- ملات اپوکسی.

9- رنگ اپوکسی با حلال ( براق یا مات با فام های دلخواه )

10- رنگ اپوکسی بدون حلال ( براق یا مات با فام های دلخواه)

11- روکش خود تراز اپوکسی برای بتن کف ( سطح صاف یا زبر)

انواع کفپوش اپوکسی

با توجه به نیاز هر کار و فعالیت و نسبت به محیط اطراف اپوکسی کف به روش های مختلفی ساخته و اجرا میگردد در حدود بیش از 12 نوع کفپوش اپوکسی وجود دارد که در زیر به برخی از اساسی و کاربردی ترین آنها اشاره میکنیم.

کفپوش اپوکسی صنعتی

همانطور که از اسمش پیداست این نوع اپوکسی در محیط های صنعتی و با ترافیک بالا کاربرد دارد و مخصوص فضاهایی طراحی شده است که در آن از ماشین آلات و وسایل سنگین استفاده خواهد شد کفپوش اپوکسی صنعتی با توجه به میزان بار و اصطکاک ماشین آلات میتواند بیش از حد معمول خود یعنی ضخامت 3 میلیمتر نیز اجرا شود.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

آنتی استاتیک در لغت به معنی ضد الکتریسیته ساکن یعنی این نوع کفپوش از تجمع الکتریسیته ساکن روی سطح جلوگیری میکند و همچنین دارای خاصیت رسانایی میباشد از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک عموما در اتاق های سرور ، اتاق های جراحی که به الکتریسیته ساکن حساس هستند استفاده میگردد.

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

این کفپوش نیز همان طور که از اسمش پیداست ضد باکتری میباشد و کمترین میزان باکتری را جذب کرده کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال در برخی از موارد با ذرات نانو نقره ساخته می شود تا بتواند خاصیت از بین بردن میکروب ها را داشته باشد این کفپوش عموما در بیمارستان ها استفاده می گردد.

درباره کفپوش اپوکسی بیشتر بدانید

کفپوش اپوکسی پارکینگ

کفپوش اپوکسی پارکینگ کفپوشی است  با مقاومت مکانیکی بسیار بالا درکنار زیبایی ویژه  وخیره کننده آن آن پیشنهادی بسیار ارزشمند برای استفاده  در پارکینگ های  ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی می باشد. کفپوش اپوکسی پارکینگ می تواند بر روی کیله سطوح بتنی ، موزاییک ، سنگ شده و غیره استفاده شود تا به کارایی بالا و جذابیت بیشتر سطوح بیافزاید.

درباره کفپوش اپوکسی بیشتر بدانید

 

ضخامت لایه های کفپوش اپوکسی

به طور کلی کفپوش اپوکسی از سه لایه تشکیل شده است : لایه اول پرایمر که بر روی سطح ریخته خواهد شد لایه دوم یا میانی که ضخامت 1.8 تا 2 میلیمتر دارد و لایه نهایی که 1 تا 1.2 میلیمتر ضخامت دارد البته با توجه به خواسته مشتری و نوع فعالیت این ضخامت ها متغییر میباشند.

درباره کفپوش اپوکسی بیشتر بدانید

 

اجرای کفپوش اپوکسی چگونه است ؟

کفپوش اپوکسی از رنگ اپوکسی تشکیل شده که این پوشش با هاردنر ترکیب میگردد نحوه اجرا یکسان است اما با توجه به ضخامت مقدار رنگ و رزین تعیین می گردد.

آماده سازی سطح بتن جهت اجرای کفپوش اپوکسی

تمیزکاری و چربی زدایی سطح بتن، سنگ یا موزاییک

در صورتی که سطح زیرین بتن باشد باید شیرابه آن زدوده شود

باز کردن ترک ها و درز های احتمالی و پرکردن آن با گروت اپوکسی

مضرس و زبر نمودن سطح جهت افزایش چسبندگی، جهت این کار از ساب استفاده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز