خبرگزاری کار ایران

6 محله شگفت انگیز استانبول برای اقامت و تفریح

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۰۷۷

استانبول شهر رنگ است و معماری، اگر شما هم فکر خرید تور استانبول را در سر دارید، چند لحظه‌ای درنگ کرده و تا پایان این مطلب همراهمان باشید، می‌خواهیم یکبار برای همیشه بهترین و پرطرفدارترین محله‌های این شهر را به شما عزیزان معرفی کنیم و از خوبی‌ها و بدی‌هایشان برایتان بگوییم.

ایلنا، استانبول شهر رنگ است و معماری، اگر شما هم فکر خرید تور استانبول را در سر دارید، چند لحظه‌ای درنگ کرده و تا پایان این مطلب همراهمان باشید، می‌خواهیم یکبار برای همیشه بهترین و پرطرفدارترین محله‌های این شهر را به شما عزیزان معرفی کنیم و از خوبی‌ها و بدی‌هایشان برایتان بگوییم. به هر گوشه‌ای از این شهر شلوغ که قدم بگذارید با مردمی خوشرو و کوچه‌هایی سنگفرش شده روبه‌رو خواهید شد، مردمی که گذشته‌ی سختی را پشت سر گذاشته‌اند و حالا چند سالی‌ست که با بهتر شدن وضعیت صنعت توریسم، امیدوارند که آینده‌ای روشن‌تر در انتظارشان باشد.

اغلب ایرانیانی که تور ترکیه را خریداری می‌کنند، سری به استانبول می‌زنند تا در این شهر باشکوه و دیدنی دمی تازه کرده و از زیبایی‌هایش لذت ببرند؛ اما به راستی کدام محله‌ی استانبول برای اقامت مناسب‌تر است؟ محله‌های معروف استانبول کجا هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

1-خیابان استقلال کجاست؟

خیابان استقلال که به میدان تکسیم یا تقسیم منتهی می‌شود به قدری مشهور است که حتی اگر تا به حال به استانبول سفر نکرده باشید، بازهم شاید نام آن برای گوشتان آشنا باشد. استقلال خیابانی است پر از مراکز خرید و فروشگاه‌های گوناگون که گردشگران و بومیان با خیالی آسوده در آن قدم زده و خرید می‌کنند. از میان این مسیر تراموا نیز می‌گذرد که چهره‌اش را جذابتر می‌نماید. گردشگران خارجی بسیاری میدان تکسیم و نواحی اطراف آن را برای اقامت انتخاب می‌کنند زیرا دسترسی از این محله به سایر مکان‌های استانبول بسیار آسان است.

2-چرا محله سلطان احمد معروف است؟

اگر با هدف گشت و گذار و لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری و تماشای معماری بناها به استانبول سفر کنید، حتما گذرتان به محله‌ی سلطان احمد خواهد افتاد. نکته‌ای که سبب شده تا محله‌ی سلطان احمد مورد علاقه‌ی توریست‌ها باشد، وجود بناهایی چون ایاصوفیه در آن است. ایاصوفیه معروفترین مسجد استانبول به شمار می‌آید و به نوعی نماد شهر است. به دلیل هجوم گردشگران به این محله، در آن هتل‌ها و رستوران‌ها و فروشگاه‌های گوناگونی هم ساخته‌اند که همین موضوع نیز بر محبوبیت آن افزوده است.

6 محله شگفت انگیز استانبول برای اقامت و تفریح

3-اقامت در محله بشیکتاش

بشیکتاش نیز یکی از بهترین و معروفترین محله‌های استانبول برای اقامت گردشگران می‌باشد. می‌توان گفت که اصلی‌ترین دلیلی که گردشگران این مکان را برای اقامت انتخاب می‌کنند، دسترسی خوب آن به سایر مناطق شهر می‌باشد. البته ناگفته نماند که اقامتگاه‌های گوناگونی نیز در بشیکتاش وجود دارد که توجه مسافران را به خود جلب کرده‌اند. اگر اهل گشت و گذار در شهر با استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی هستید، بشیکتاش می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

4-آیا در شیشلی اقامت کنیم؟

محله‌ی شیشلی در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده است و برای گردشگرانی که اصرار دارند در قسمت اروپایی استانبول اقامت کنند، انتخاب خوبی می‌باشد. در این محله نیز دیدنی‌های متعددی وجود دارند اما شهرت جاذبه‌های گردشگری شیشلی به نسبت مکانی مانند محله‌ی سلطان احمد کمتر است. اقامت در این محله را به کسانی توصیه می‌کنیم که شهرت بناها برایشان اهمیتی ندارد و فقط دوست دارند از معماری و شکوه بناهای استانبول لذت ببرند.

6 محله شگفت انگیز استانبول برای اقامت و تفریح

5-آیا اقامت در محله فاتح خوب است؟

فاتح یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر استانبول است که امروزه اغلب ساکنان آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند و مساجد متعددی در هر گوشه و کنارش به چشم می‌خورد. فاتح نیز در بخش اروپایی استانبول واقع شده و به دلیل وجود ایستگاه‌های مترو، تراموا و اتوبوس در آن برای گردشگران جذاب است. فاتح محله‌ی لوکسی نیست اما چند هتل شیک در آن وجود دارد. اگر فاتح را برای اقامت انتخاب کردید باید بدانید که همه روزه از ساعت 2 بعد از ظهر تا چند ساعت بعد بوی بدی در این محله می‌پیچد که گویا حاصل فاضلاب شهری است به همین دلیل اگر از آن دسته افرادی هستید که تمامی مدت زمان سفر خود را در هتل سپری می‌کنند، فاتح را انتخاب نکنید اما اگر اولویت‌های شما دسترسی آسان، فروشگاه‌های کوچک و بزرگ و مردمی مسلمان است، فاتح برایتان محله‌ای ایده‌آل خواهد بود.

6-محله گالاتا کجاست؟

گالاتا برج کهنی است که در قلب استانبول نهفته و درست در محله‌ای قرار دارد که استانبول به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود. اگر خیابان استقلال را تا انتها طی کنید و کمی در کوچه و پس کوچه‌های استانبول قدم بزنید، برج زیبای گالاتا را خواهید یافت. محله‌ی گالاتا نیز برای اقامت در نزد گردشگران محبوب می‌باشد زیرا به میدان تکسیم نزدیک است و از سوی دیگر به پل گالاتا و تنگه‌ی بسفر هم راه دارد. اگر شلوغی منطقه برایتان آزاردهنده نیست، محله‌ی گالاتا را به شما توصیه می‌کنیم.

6 محله شگفت انگیز استانبول برای اقامت و تفریح

اگر به دنبال تور ارزان استانبول هستید و هنوز تور مناسب خود را نیافته‌اید، حتما به وبسایت فاینداتور  https://www.findatour.co  سر بزنید. در این وبسایت انواع تورهای داخلی و خارجی در اختیار شما قرار خواهد   گرفت و به راحتی می‌توانید از میان آنها تور مورد نظر خود را پیدا کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز