خبرگزاری کار ایران

تفاوت جیلی ec7 و امگرند 7؟ کدام خودرو را بخریم!

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۰۵۵

در چند سال گذشته که برند جیلی وارد بازار ایران شد، خودروهایی مانند جیلی ec7 و امگرند ۷ وارد بازار ایران شده که هر کدام از آنها خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود را داشتند.

ایلنا؛ اگرچه این دو خودرو از یک برند و در واقع از کشور چین بودند، اما حقیقتاً کیفیت آنها با یکدیگر متفاوت است. شما اگر سری به بازار خرید و فروش جیلی ec7 بزنید متوجه خواهید شد که بین فروش این محصول با فروش امگرند ۷ در بازار تفاوت زیادی وجود دارد.

 اما اگر از کسانی هستید که بین خرید جیلی ec7 و خرید امگرند ۷ مانده‌اید، در اینجا ابتدا مشخصات فنی آنها را با هم مقایسه می‌کنیم و سپس به سراغ مشخصات ظاهری و امکانات جانبی آنها هم خواهیم رفت.

جیلی ec7 یا جیلی امگرند ۷؟ مشخصات فنی

 معرفی این دو خودرو را از معرفی مشخصات فنی جیلی ec7 شروع می‌کنیم. این خودروی چینی در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ و سیستم تنفس طبیعی استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۷۹۲ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۳۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۷۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی جیلی ec7  از یک جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک و ۵ دنده دستی استفاده شده که انتقال نیروی آن به کمک دیفرانسیل جلو انجام می‌گیرد. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 7.2 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است. این یعنی شما در مسافت‌های طولانی نیاز به توقف مکرر ندارید و می‌توانید از مصرف سوخت آن نهایت لذت را ببرید.

اگر بخواهیم خرید جیلی ec7 را با جیلی امگرند ۷ مقایسه کنیم، تا حدود زیادی به همدیگر شبیه هستند. در امگرند ۷ از یک موتور با حجم ۱۷۹۲ سی سی و چهار سیلندر خطی استفاده شده است. حداکثر قدرت این موتور ۱۳۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۷۲ نیوتن متر است. شتاب صفر تا صد جیلی امگرند ۷ ۱۲ ثانیه است و حداکثر سرعت سال ۸۵ کیلومتر فراهم می‌کند. از لحاظ مصرف ترکیبی هم می‌توان برای این خودرو 7.2 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در نظر گرفته با توجه به حجم ۵۰ لیتری باک آن تفاوت چندانی با جیلی ec7 ندارد.

تفاوت جیلی ec7 و امگرند 7؟ کدام خودرو را بخریم!

مقایسه خودروها با توجه به امکانات و قیمت بازار

از لحاظ امکانات واقعاً می‌توان خودروی جیلی امگرند ۷ را به عنوان یک ماشین با امکانات مناسب معرفی کرد. در این خودرو از سیستم ترمز ای بی اس و ای بی دی استفاده شده است. برخورداری از قفل مرکزی و ایموبیلایزر، استفاده از سیستم تهویه مطبوع با کنترل اتوماتیک، داشتن صندلی برقی مخصوص راننده با قابلیت تنظیم ۸ حالته، وجود آینه و شیشه‌های برقی و همچنین باک بنزین ضد انفجار از مواردی هستند که امکانات بالای این خودرو را نشان می‌دهند. در بازار و در سایت دیوار نمونه‌های مختلفی از این خودرو وجود دارد که با قیمتی بین ۷۵ میلیون تومان تا ۱۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

اگر بخواهیم به قیمت جیلی ec7 اشاره کنیم و تأثیر امکانات مختلف آن را ببینیم، شاید بهتر باشد که به سیستم ترمز ای بی اس، برخورداری از کیسه هوای سرنشینان جلو، برخورداری از رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچ، سیستم آینه و شیشه‌های برقی، صندلی‌های عقب تاشو، سیستم تشخیص کمک راننده، صندلی‌های برقی راننده با قابلیت تنظیم ۸ حالته و موارد مشابه آن اشاره کرد. این ویژگی‌ها تقریباً مشابه با ویژگی‌ها و امکانات امگراند ۷ است.

قیمت جیلی ec7 به صورت صفر و کارکرده در سایت دیوار موجود هست که برای کارکرده آن مبلغی بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان و برای صفر آن مبلغی در حدود ۱۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بررسی بازار و امکانات این دو خودرو نشان می‌دهد که در بسیاری از جهات به یکدیگر شبیه هستند و تنها در برخی جزئیات تفاوت‌هایی دارند.

 بنابراین طبیعی است که بازار خرید و فروش جیلی ec7 تا حدود زیادی تحت تأثیر خرید جیلی امگرند ۷ قرار بگیرد و به عنوان یک رقیب گردن کلفت برای آن شناخته شود. پس سعی کنید با توجه به مشخصات فنی و سلیقه خودتان در این مورد تصمیم بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز