خبرگزاری کار ایران

پر رفت و آمدترین مسیرهای پرواز خارجی در نوروز را بشناسید

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۹۴۶

همیشه یکی از بهترین زمان های ممکن در سال برای سفر، تعطیلات نوروزی است. البته تعطیلات تابستانی نیز جذابیت های خود را دارد اما تعطیلات نوروزی بهترین فرصتی است که در اختیار تمام اعضای خانواده قرار می گیرد. در چنین ایامی نه خبری از مدرسه و دانشگاه است و امتحان، و نه ادارات دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت هستند.

برای سفر های داخلی در نوروز شهر های بسیاری هستند که همیشه در فصل های مختلف سال محبوب اند و در نوروز جذابیت بیشتری پیدا می کنند. اما در این مقاله به دنبال بررسی بهترین کشور های خراجی برای سفر نوروزی هستیم. پس بیاید نوروز سال 1398 را با سفری متفاوت تر جشن بگیریم.

سفر نوروزی به ترکیه، محبوب ترین مقصد سفر خارجی ایرانیان

کشور ترکیه دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی است و در تمام فصل های سال مسافران بسیاری را به سوی خود جلب می کند. ترکیه همچنین از جمله نزدیک ترین کشورها به ایران سات که سبکی آسیایی-اروپایی دارد. ترکیه در دهه های گذشته برنامه های گسترده ای را برای تبدیل شدن به یک مرکز گردشگری و توریستی در دستور کار داشته است و امروز به خوبی می توانیم چنینی تغییراتی را مشاهده کنیم.

ترکیه تاریخ بسیار طولانی هم دارد و همین موضوع باعث شده است تا آثاری از روم و یونان باستان، تا دوره پر شکوه عثمانی های مقتدر را در آن ببینیم. البته این موارد تنها آثار تاریخی ترکیه است و به امکانات و خدمات رفاهی و گردشگری جدیدش اشاره ای نکرده ایم.

امروزه ترکیه عضو اتحادیه اروپاست و کشور به دوبخش اروپایی و آسیایی تقسیم شده است. مشهورترین شهر کشور ترکیه در زمینه گردشگری شهر استانبول است، اما پایتخت رسمی کشور شهر آنکارا است و خیلی ها این دو شهر را همیشه با یکدیگر اشتباه می گیرند.

خوشبختانه سفر به ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارد و این موضوع به خوبی باعث می شود تا هزینه هیا سفری تان به طرز چشمگیری کاهش داشته باشد. پس برای سفر به ترکیه تنها لازمه های سفر خرید بلیط پرواز خارجی، تهیه پاسپورت و بستن کوله بار سفر است!

پر رفت و آمدترین مسیرهای پرواز خارجی در نوروز را بشناسید

گرجستان بهترین کشور برای سفر در عید نوروز!

گرجستان یکی دیگر از کشورهای جذابی است که همیشه مخاطبین پروپاقرصی برای خود دارد، بخصوص اگر در تعطیلات عید نوروز باشیم. تعطیلات عید نوروز یکی از بهترین فرصت هایی است که از آن باید برای سفر به گرجستان استفاده کرد. گرجستان نیز مانند کشور ترکیه سر حد مرزی اروپا و آسیاست و کشوری اروپایی آسیایی به حساب می آید.

پس دیگر نیازی نیست خیلی هم در مورد جاذبه هایی که در این کشور زیبا در انتظار شماست صحبت کنیم. با اینکه کشور گرجستان در سال های اخیر در صنعت توریسم پیشرفت های بسیاری داشته است، اما همچنان بافت تاریخی و فرهنگی اصیل خود را حفظ کرده است. گرجستان همچنین یکی از مهمترین کشورهای مسیحیان دنیا نیز هست.

کشور گرجستان بعد از ترکیه دومین مقصد محبوب در بین مردم ما و به خصوص در ایام نوروزی است. پس دومین مسیر شلوغ پرواز خارجی در تعطیلات نوروزی را باید گرجستان معرفی کنیم. در تطعیلات 13 روزه نوروزی و به خصوص هفته اول عید نوروز، بعد از تقاضای بلیط پرواز تهران استانبول، رتبه دوم فروش بلیط هواپیما به  پرواز های مقصد گرجستان می رسد.

تایلند، پرمسافرترین کشور آسیایی در بین ایرانیان

کشور تایلند یکی دیگر از آن سرزمین های افسانه ای است که مخاطبین بسیاری در بین مردم ما دارد. تایلند نیز جاذبه های بسیاری دارد. از فرهنگ خاص و دیدنی مردم بودایی منطقه، تا آثار تاریخی و مکان های دیدنی و البته سواحل و شهر های زیبایی که دارد، همگی دلایلی هستند که باعث می شوند سفر به تایلند همیشه مخاطبین خود را داشته باشد.

پر رفت و آمدترین مسیرهای پرواز خارجی در نوروز را بشناسید

تایلند در تمام فصل های سال می تواند مقصد بسیار محبوبی برای سفر باشد، اما در ایام نوروز سفر به این کشور آسیایی حال و هوای دیگری دارد.

همانند ترکیه و گرجستان، سفر به تایلند نیز در ایام نوروزی متقاضیان بیشتری دارد. در کشور ترکیه همه جاذبه های ممکن در اختیار شما قرار دارند. دیدار از مکان تاریخی و باستانی، طبیعت گردی و همسفری با مادر طبیعت، امکانات گردشگری و تفریحی به روز، و یا لذت بردن از ساحل های زیبای کشور تایلند!

وجود شهر هایی مانند بانکوک و ... باعث شده است که تایلند تبدیل به یکی از مهمترین مقاصد سفرهای خارجی در بین ایرانیان شود و هر ساله مسافران بسیاری را به سوی خود جلب کند. از آنجا که تایلند دارای آب و هوایی استوایی است، در فصل بهار بارش های بسیاری دارد، اما بهتر است بدانید که فصل بهار بهترین زمان سفر به تایلند نیز هست.

به عنوان کلام پایانی اگر بخواهیم بین ترکیه، گرجستان و تایلند به عنوان مقاصد شلوغ پروازی در عید نوروز یک رتبه بندی انجام دهیم، بدین گونه خواهد بود. سفر به ترکیه و استانبول در رتبه اول؛ خرید بلیط تهران تفلیس در جایگاه دوم و سفر به تایلند بخاطر هزینه های گزافش در رتبه سوم قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز