خبرگزاری کار ایران

از ثبت شرکت تا برند سازی، ملزومات یک کسب و کار

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۰۳۸

همان طوری که شناسنامه طفل را به دنیا نمی آورد، ثبت شرکت نیز طبق قانون تجارت ایران مولد شخصیت حقوقی نیست، بلکه ثبت شرکت تأیید وجود شرکت است که قبل از ثبت تأسیس شده و شخصیت حقوقی پیدا کرده است.

ثبت شرکت چه موقع نیاز می شود؟ هر کسب و کار مشترکی در زمان شروع باید به اداره ثبت اعلام گردد تا در دفاتر ثبت شرکت ها ثبت گردد و تأسیس شرکت به اطلاع عموم برسد. همان طوری که شناسنامه طفل را به دنیا نمی آورد، ثبت شرکت نیز طبق قانون تجارت ایران مولد شخصیت حقوقی نیست، بلکه ثبت شرکت تأیید وجود شرکت است که قبل از ثبت تأسیس شده و شخصیت حقوقی پیدا کرده است. زیرا ماده ۵۸۳ قانون تجارت بدون اشاره به ثبت شرکت ها بیان می دارد : کلیه شرکت های تجارتی مذکور در این قانون(شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود،شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی،شرکت نسبی،شرکت تعاونی) شخصیت حقوقی دارند.

بنابراین ثبت شرکت تأیید وجود شرکت است منتهی اگر در ثبت شرکت تأخیر شود، مؤسسان و مدیران شرکت مدارک لازم را برای معرفی شرکت در دست ندارند و نمی توانند وجود شرکت را رسما تأیید کنند. علاوه بر آن عدم ثبت شرکت علاوه بر جرایمی که در قانون ثبت شرکت ها برای عدم ثبت شرکت بیان شده است ممکن است شرکاء را مشمول ماده ۲۲۰ قانون تجارت کند. زیرا در شرکت های ثبت نشده مسئولیت شرکاء نسبت به تعهدات شرکت مسئولیت تضامنی است. قانون تجارت مدت معینی برای ثبت شرکت بعد از تشکیل قائل نشده است بلکه ماده ۱۹۵ بدون تعیین مهلتی مقرر می دارد: « ثبت کلیه شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع مقررات قانون ثبت شرکت ها می باشد. » ولی طبیعی است که به محض تشکیل نمی توان شرکت را ثبت نمود.

 تکمیل مدارکی که برای ثبت شرکت لازم است، بررسی سطحی که اداره ثبت شرکت ها برای قانونی بودن وکافی بودن مدارک شرکت می نماید، چند روزی ثبت شرکت را به تعویق می اندازد و چون ماده ۱۹۷ قانون تجارت بیان می دارد: « در ظرف ماه اول تشکیل هر شرکت خلاصه شرکتنامه و ضمایم آن طبق نظامنامه وزارت عدلیه اعلام خواهد شد. » عملاً رویه بر این جاری شده است که ثبت شرکت یا ثبت تغییرات شرکت که احتیاج به ثبت دارد باید حداکثر در ظرف یکماه بعد از تاریخ تأسیس یا تصمیم مربوط به تغییر انجام گیرد، ولی عملیات شرکت و محاسبات آن از همان تاریخ تأسیس شروع میشود.

ثبت شرکت کاج ارائه دهنده خدمات ثبت شرکت مسئولیت محدود ، ثبت شرکت سهامی خاص ، موسسه آموزشی، شرکت های تضامنی و تعاونی و ثبت شرکت در تهران و کلیه شهرها می باشد. ثبت تغییرات شرکت، اخذ کد اقتصادی و کارت بازرگانی، پلمپ دفاتر، مشاوره مالیاتی و  رتبه بندی شرکتها از دیگر خدمات ثبت کاج می باشد. ثبت کاج از جمله موسسات ثبتی می باشد که با 10 سال سابقه دارای بیشترین مشتریان رضایتمند و وفادار می باشد. از جمله خدمات سامانه مشاوره کسب و کار کاج عبارتند از:

  • ثبت شرکت و اخذ کد اقتصادی در تهران و تمامی شهر های ایران
  • ثبت برند، لوگو و علائم تجاری به صورت تخصصی
  • اخذ کارت بازرگانی، ثبت طرح صنعتی و اختراع
  • اخذ رتبه پیمانکاری، رتبه مشاور و اخذ رتبه انفورماتیک

ثبت کاج با داشتن سالها سابقه در حوزه های ثبت انواع شرکت، ثبت برند و برند سازی، اخذ کد اقتصادی و کارت بازرگانی، طراحی سایت شرکتی و .. آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می باشد. موسسه حقوقی کاج دارنده رتبه نخست ثبت شرکت در تهران امکان ثبت در کمترین زمان ممکن را به شما خواهد داد، همچنین در صورت درخواست و ضرورت امکان ثبت شرکت اینترنتی فوری انواع شرکت و موسسات غیر تجاری نیز وجود خواهد داشت.

ثبت شرکت کاج از موسسه میزان با محدودیت هایی که در کسب تجربه در این زمینه وجود داشت تشکیل شد و تا به امروز توانسته است با لطف خداوند متعال پابرجا بماند. این درخت تنومد مدیون تجربه و سوابق کارشناس و همکارانی است که در مجموعه ثبت شرکت میزان همکاری می نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز