خبرگزاری کار ایران

راهنمای سفر به اروپا با کشتی کروز

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۰۳۴

سفر یا زندگی در اروپا رویایی است که هر کسی ممکن است در سر بپروراند. رفاه زندگی و دیدنی های متعدد این قاره ی سرسبز باعث می شوند که همه ساله عده ی زیادی از سراسر دنیا به این قاره سفر کنند. صرف نظر از علت سفرتان به اروپا، برای ورود به آن نیاز به مجوزی دارید که برای ۲۶ کشور به خصوص، این مجوز مشترک است و با نام ویزای شینگن شناخته می شود.

در طول تاریخ سفر همواره یکی از سالم ترین و ضروری ترین تفریحات بشر به شمار می آمده. خصوصا در دنیای شلوغ امروزی اهمیت آن به خوبی درک می شود. سفر فرصتی است برای احیای طراوت و شادابی از دست رفته و بازگشت به زندگی با نشاط و سرزنده ای که هر کس آرزوی آن را دارد. به علاوه گاهی اوقات سفر با دلایلی همچون ادامه ی تحصیل، موقعیت های شغلی بهتر، فرار از وضعیت بد کشور محل زندگی یا حتی دلایل بهداشتی درمانی صورت می گیرد. در تمامی این موارد فرد به دنبال بهبود کیفیت زندگی خود از جایی به جای دیگر سفر می کند. پس نمی توان اهمیت سفر را نادیده گرفت. البته گاهی اوقات لازم است انسان سفر های برون مرزی را تجربه کند و پای به بیرون از خاک کشور خود بگذارد. در این میان لازم است که اطلاعاتی درباره ی سفر به خارج از کشور به دست بیاوریم تا هم از سفر خود بیشترین لذت را ببریم و هم با اتفاقات پیش بینی نشده مواجه نگردیم. در ادامه به بررسی مهم ترین نکات سفر های برون مرزی خواهیم پرداخت.

از کجا شروع کنیم؟

احتمالا می دانید که نخستین گام برای سفر به خارج از خاک کشور، گرفتن وقت سفارت است. گرفتن وقت سفارت اولین اقدام ضروری برای دریافت ویزاست. این اقدام با توجه به این که به چه کشوری می خواهید سفر کنید، می تواند دشوار یا آسان باشد. در طی مراحل گرفتن وقت سفارت شما ابتدا باید با فراهم کردن مدارک لازم مانند واچر هتل یا دعوتنامه، پاسپورت و فرم ویزای تکمیل شده، به صورت اینترنتی، تلفنی یا حضوری وقت بگیرید. نوع گرفتن وقت از سفارتی به سفارت دیگر متفاوت است. سفارت برخی کشور ها فقط به صورت حضوری وقت می دهد و سفارت برخی دیگر به صورت اینترنتی یا برخی به هر دو شکل. البته غالبا سفارت هایی که به هر دو شکل حضوری و اینترنتی یا حضوری و تلفنی وقت سفارت می دهند، وقت های حضوری را سریع تر پیگیری می کنند و احتمال تایید شدن وقت های حضوری بیشتر از سایرین است.

احتمالا می دانید که برخی کشور ها در ایران سفارت ندارند. پس سوال اینجاست که اگر بخواهیم از این کشور ها وقت حضوری بگیریم چگونه باید اقدام کنیم؟ در پاسخ باید گفت که گرفتن وقت از این کشور ها از طریق سفارت های آنان در کشور های همسایه صورت می گیرد. برای مثال برای گرفتن وقت از سفارت کانادا باید به کنسولگری های این کشور در یکی از شهر های ابوظبی، آنکارا یا استانبول مراجعه کرد. نکته ی دیگر مدت زمانی است که گرفتن وقت از سفارت ها به طول می انجامد. با توجه به کشوری که مایل به سفر به آن هستید، باید از یک ماه تا پنج ماه قبل از موعد سفر خود، اقدام به گرفتن وقت سفارت کنید. زیرا پروسه ی گرفتن وقت و ویزا ممکن است ماه ها به طول بیانجامد. هر چقدر کشور مورد نظر برای مهاجرت و سفر پر طرفدارتر باشد، قوانین مربوط به دریافت ویزا سخت تر و مدت زمان آن طولانی تر خواهد بود.

ویزای شینگن

سفر یا زندگی در اروپا رویایی است که هر کسی ممکن است در سر بپروراند. رفاه زندگی و دیدنی های متعدد این قاره ی سرسبز باعث می شوند که همه ساله عده ی زیادی از سراسر دنیا به این قاره سفر کنند. صرف نظر از علت سفرتان به اروپا، برای ورود به آن نیاز به مجوزی دارید که برای ۲۶ کشور به خصوص، این مجوز مشترک است و با نام ویزای شینگن شناخته می شود. پروسه ی گرفتن ویزای شینگن نسبت به سایر ویزاها پر زحمت تر و طولانی تر است. اما در صورتی که ویزای شینگن را داشته باشید، بسیار راحت می توانید ویزای سایر کشور ها را دریافت کنید. زیرا دریافت ویزای شینگن به معنای عبور از یک غربال سخت و پردردسر است. ویزای شینگن انواع مختلفی دارد که با توجه به هدف سفر خود و مدت زمان اقامت در اروپا می توانید مناسب ترین نوع را برای خود برگزینید و نسبت به دریافت آن اقدام کنید. هزینه ی درافت ویزا نیز با توجه به نوع ویزایی که دریافت می کنید از ۶۰ تا ‍۱۰۰ یورو متغیر است. البته برای کودکان هزینه ی کم تری دریافت می شود. برای دریافت ویزای شینگن مدارک زیادی لازم است که مهم ترین آن ها مدارکی است که تمکن مالی شما را نشان می دهند و اثبات می کنند که شما قادر هستید هزینه ی سفر خود را بپردازید. مهم ترین نکته برای دریافت این نوع ویزا این است که مدارک کامل و معتبری داشته باشید. پس به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از رد شدن درخواست ویزایتان حتما مدارکتان کامل و بی نقص باشند. البته برای دریافت ویزا فقط ارائه ی مدارک کافی نیست. در حقیقت شما هنگام ارائه ی مدارک به کنسولگر سفارت، با او به گفتگو خواهید پرداخت و این گفتگو می تواند نتیجه ی تایید شدن یا نشدن شما را مشخص کند. پس بهتر است پیش از اقدام، خود را برای مصاحبه نیز آماده نمایید و سوالات احتمالی را مرور کنید.

تور کشتی کروز

آیا تاکنون درباره ی هتل های متحرک شنیده اید؟ کشتی کروز یکی از انواع هتل های متحرک است. هتلی ۵ ستاره و فوق العاده مجلل سوار بر آب، که گنجایش صد ها مسافر را دارد. تور کشتی کروز تجربه ای است که هیچ گاه از خاطرتان حذف نخواهد شد. این کشتی که تمامی امکانات رفاهی و تفریحی را دارا می باشد، به آرامی در کنار خشکی ها حر کت می کند و علاوه بر این که به شما لذت سفر آبی را می چشاند، این فرصت را فراهم می کند که دیدنی های خشکی را در هر توقفِ کشتی کشف کنید. اما اقامت اصلی در کشتی است.

امکانات جالبی در تور های کشتی کروز برای مسافران فراهم آورده می شوند که از جمله ی آن ها می توان به استخر روباز، سالن های ورزشی مجهز، سالن های نمایش، رستوران ها و کافه های متعدد آل اینکلوسیو (all inclusive)، اجرای زنده ی گروه های موسیقی، زیپ لاین، پلنتریوم، شبیه سازی چتر بازی، سرسره های آبی و ... اشاره کرد. امروزه این نوع تور طرفداران زیادی پیدا کرده و برای نقاط مخلتلفی از دنیا موجود می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز