خبرگزاری کار ایران

ضرورت های تعویض سینک ظرفشویی آشپزخانه

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۰۱۸

تعویض سینک ظرفشویی یکی از این بازسازی‌های دوست داشتنی در دکوراسیون آشپزخانه های قدیمی است که نه تنها هزینه زیادی ندارد بلکه اگر اقدام به خرید اینترنتی آن کنید حتی دردسر حمل و نقل هم نخواهید داشت.

به گزارش ایلنا؛ آشپزخانه از مهم ترین قسمت های خانه است و بدون شک دکوراسیون آن، اصلی ترین نقش را در بهتر شدن فضای خانه دارد.

ما به طور مداوم از آشپزخانه استفاده می‌کنیم، در آشپزخانه غذاهای تازه می پزیم، با اعضای خانواده دور هم جمع می شویم، به تکالیف فرزندانمان رسیدگی می کنیم و خیلی کارهای دیگر.

خانه هایی که ساخت آن ها به چندین سال می رسد اغلب دکوراسیون آشپزخانه قدیمی دارند که با توجه به محدودیت در بودجه امکان این که به طور اساسی آن ها را تغییر داد، وجود ندارد اما برخی تغییرات کوچک، نمای بهتر و کارایی بیشتری به دنبال دارند و هزینه زیادی هم به ما تحمیل نمی کنند.

تعویض سینک ظرفشویی یکی از این بازسازی های دوست داشتنی در دکوراسیون آشپزخانه های قدیمی است که نه تنها هزینه زیادی ندارد بلکه اگر اقدام به خرید اینترنتی آن کنید حتی دردسر حمل و نقل هم نخواهید داشت.

سینک چی بخرم؟

بعید به نظر می رسد که چیزی به اندازه سینک در آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل انتخاب سینک مناسب از نظر اندازه، عرض، عمق و سبک برای فضای شما بسیار مهم است. در ادامه به سادگی یاد خواهید گرفت که چطور سینک خود را با یک مدل ایده ال به راحتی تعویض کنید. پیش از هر کاری، ابتدا ابعاد و شکل سینک قدیمی خود را به دقت یادداشت کنید، در قدم بعد بهتر است با انواع سینک های بازار و مزایا و معایب هر یک آشنا شوید:

سینک روکار بهتر است یا توکار؟

سینک روکار دارای چهارچوب بوده و روی کابینت نصب شده و به دیوار متصل می شود بنابراین صفحه کابینت، جلو و پشت این سینک قرار نمی گیرد. در نوع توکار، سینک داخل کابینت نصب می شود. یعنی صفحه کابینت برش داده می شود و سینک وسط قرار می گیرد و صفحه هر چهار طرف سینک را می گیرد.

سینک توکار پر فروش ترین نوع سینک است اما در واقع جز زیبایی نسبی ارجحیت دیگری ندارند. سینک روکار هم طرفداران خودش را دارد چون اگرچه از نظر ظاهری، زیبایی کم تری دارد اما هیچ گونه آبی در اطراف سینک و روی کابینت پخش نمی شود و احتمال خراب شدن کابینت ها با این نوع سینک کم تر است.

سینک های زیرکار هم نوعی از مدل توکار هستند که اصولا برای آشپزخانه هایی که از سنگ های مصنوعی در آن ها استفاده شده نصب می شوند. اگر قبلا سینک روکار داشته اید، سینک جدید شما نیز باید روکار باشد. 

 قدم بعدی انتخاب برند است. برندهای مختلفی در حال حاضر وجود دارند که معروف ترین برندهای موجود در بازار ایران سینک استیل البرز ، سینک اخوان ، سینک لتو و ... است.

ضرورت های تعویض سینک ظرفشویی آشپزخانه

جنس انواع سینک

لگن ظرفشویی از لحاظ جنس به چند دسته استیل، شیشه ای، گرانیتی، سرامیکی و ... تقسیم می شود که هر کدام از چند مدل ساخته شده اند. انتخاب جنس مرغوب و ابعاد مناسب می تواند آسودگی و طول عمر بیشتری را برای شما رقم بزند.

سینک استیل: این سینک از معمول ترین مدل های لگن ظرفشویی در آشپزخانه است. استیل به کار رفته در سینک باید بدون آلیاژ باشد تا در معرض زنگ زدگی و تغییر رنگ قرار نگیرد.

استیل می‌تواند از نوع ساده یا ضد خش و مات یا براق باشد. نوع ضد خش از این نظر که خط و ضرب دیدگی را نمایان نمی کند برتر از مدل ساده است، اما عیب بزرگ این مدل این است که عاج های به کار رفته در آن باعث می شود که رسوبات در میان آن ته نشین شوند.

در بین دو نوع مات و براق نیز، استیل براق راحت تر تمیز می شود و زیباتر هم جلوه می کند. در میان انواع جنس ها، استیل کاربرد و مزایای بیشتری دارد زیرا مقاوم تر است و در برابر ضربه بهتر عمل می کند.

سینک گرانیتی: سینک های ساخته شده از گرانیت سبک جدیدی از انواع سینک ها است که طرح های مختلف و طیف رنگی وسیعی دارند و به نام سینک کورین نیز شناخته می شوند. این مدل از سنگ گرانیت، رزین، اکرلیک و مواد دیگر ساخته شده است.

در نوعی که سنگ درون آن به کار برده شده باشد، استقامت و مقاومت بیشتری دیده می شود و با توجه به ظاهر لوکس و زیبایی که دارد می‌تواند انتخاب خوبی باشد. هم چنین خط و خش هم در آن دیده نمی شود و رسوب مواد که از مشکلات سینک استیل است در این نوع سینک حل شده است. ترکیب های گرانیتی با رنگ های روشن تر ممکن است لکه دار شوند و به مراقبت های ویژه نیاز دارند.

سینک شیشه ای: در این مدل در واقع سینی از جنس شیشه نشکن بوده و لگن ها از جنس استیل هستند. به علت مشکلاتی مانند احتمال خط و خش زیاد، شکستگی، احتمال آب افتادن زیر رنگ، جدا شدن لگن و ... از کم کاربردترین نوع سینک آشپزخانه است. سینک های شیشه ای ظاهری فانتزی و نوآورانه به آشپزخانه می دهند اما از لحاظ مقاومت کیفیت پایین تری نسبت به مدل های دیگر دارند.

تغییرات کوچک مانند تعویض شیرآلات، سینک ظرفشویی و پرده شاید به نظر ناچیز باشند ولی می‌توانند تاثیر مثبتی در دکوراسیون آشپزخانه شما داشته باشند و هزینه زیادی هم به شما تحمیل نکنند.

در فروشگاه اینترنتی زنبیل می توانید قیمت سینک اخوان یا دیگر سینک های بازار را مقایسه و بررسی نموده و اجناسی را خریداری کنید که با بودجه شما هماهنگ بوده و در عین حال با کیفیت و معتبر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز