خبرگزاری کار ایران

چند ترفند ساده برای داشتن هوای همیشه بهاری با کولر آبی

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۶۰۷

مناسب بودن قیمت کولر آّبی به نسبت سرمایش خوب آن ها، باعث شده است که تقریباً 82 درصد از مردم هر تابستان به سمت همین پوشالی های آبی رنگ باز گردند. پس این روزها که با گرم شدن هوا، خرید یا راه اندازی دوباره کولر های آبی رونق گرفته است بیایید با آگاهی از نحوه برطرف کردن معایب آن ها، برای یک تابستان گرم آماده شویم.

به گزارش ایلنا، کولرهای گازی دارای محاسن زیادی هستند و بسیاری از مردم از آن ها استفاده می کنند اما قیمت بالای آن ها و گرانی هر ساله برق، هر روز باعث داغ تر شدن بازار خرید کولر آبی می شود. درست است که این غول های پوشالی آبی رنگ در مقایسه با کولرهای گازی ظریف و زیبا، معایب زیادی دارند اما به راحتی می توان این معایب را برطرف کرد. پس این روزها که با گرم شدن هوا، خرید یا راه اندازی دوباره کولر های آبی رونق گرفته است بیایید با هم به سراغ کولرهای آبی رنگ روی پشت بام برویم و با آگاهی از نحوه برطرف کردن معایب آن ها، برای یک تابستان گرم آماده شویم.

1 – تا حد ممکن هر سال و حداکثر هر دو سال یک بار قبل از شروع استفاده از کولر آّبی خود، نسبت به تعویض پوشال های آن اقدام نمایید. پوشال ها محل مناسبی برای رشد باکتری ها و قارچ ها هستند هم چنین تعویض آن ها تاثیر زیادی در عملکرد کولر هم می تواند داشته باشد. علاوه بر پوشال، بدنه، سطوح داخلی، کرکره ها و کف کولر هم باید به دقت شسته و تمیز شود. نگذارید نقطه ای از چشمتان دور بماند چون اگر جایی خاک باقی بماند همراه با باد خنک وارد ریه های خودتان می شود. اگر قسمتی از رنگ کف کولر از بین رفته بود برای جلوگیری از زنگ زدگی حتما آن را با قیر ایزوله بپوشانید.

2 – اگر در فصل گرما روی کولرهای آبی، سایه بان نصب شود دمای محیط تا 7 درجه خنک تر خواهد شد. نصب سایبان برای کولر علاوه بر تاثیر روی خنک شدن هوای کولر، از آن در برابر نور آفتاب هم محافظت می کند. دقت کنید که در فصل زمستان نباید کولر را با پوشش برزنتی یا نایلونی بپوشانید چون در این حالت هوای گرم داخل منزل، بدنه آن را می پوساند. در زمستان دریچه کولر را از داخل اتاق مسدود کنید.

3 –کانال کشی کولر باید در کوتاه ترین مسیر ممکن در نظر گرفته بشود. کولر باید تا حد امکان در مسیر وزش باد یا شمال ساختمان، نصب شود و اطراف آن باید از سه طرف باز باشد. ظرفیت آن باید متناسب با فضا و شرایط آب و هوایی انتخاب بشود، اما اگر در خانه ای اجاره ای زندگی می کنید یا به هر دلیلی امکان این تغییرات را ندارید، هنوز موارد دیگری هم برای بهبود بازدهی هوای خانه شما وجود دارد و می توانید این مورد را نادیده بگیرید.  

4- یک کولر سرویس نشده، تمام تلاش ها برای بهاری شدن هوا و صرفه جویی در مصرف برق و آب را به باد می دهد. گرمای تب دار بعضی از روزها، طاقت ها را طاق می کند اما اگر قبل از شروع به کار کولرها، آن ها را سرویس یا تعمیر کنیم انرژی کمتری هدر رفته و هوای خنک تری هم به ارمغان خواهد آورد، این امر به ویژه در مورد برخی از قطعات کولر که ضریب فرسایش آن ها بالاست و زود فرسوده می شوند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

چند ترفند ساده برای داشتن هوای همیشه بهاری با کولر آبی

 5 – برای تهویه بهتر، 5 تا 15 دقیقه قبل از روشن کردن کولر، پمپ آب را روشن نمایید تا پوشال ها خوب خیس شوند و سپس موتور کولر را روشن کنید. پوشال خیس می تواند هوای خنکی را در کانال کولر تولید کند.

6 –کولرهای آبی از هوای بیرون برای خنک کردن محیط استفاده می کنند که این هوا همراه با خود، انواع آلودگی ها، باکتری ها و ذرات آلرژی زا را به خانه می آورد. برای حل این مشکل به آّب مخزن کولر محلول ضدعفونی کننده سانوسیل اضافه کنید تا آن را به خوبی ضدعفونی کند. البته امروزه در برخی از نمونه های جدیدتر کولر مانند کولر آبسال از پدهای سلولزی متراکم به جای پوشال استفاده شده است که نیاز به تعویض سالانه نداشته و به دلیل تراکم بالا اجازه ورود گرد و غبار و ذرات ریز را به محیط خانه نمی دهند که به ویژه برای مناطق آلوده به ریزگردها پیشنهاد خوبی است. 

7 – سعی کنید در طول روز از دور کند کولر استفاده کرده و در حد امکان از روشن نگه داشتن مدوام کولر هم پرهیز کنید. اجازه دهید ساعاتی از روز هوای طبیعی در خانه جریان داشته باشد، این کار علاوه بر افزایش طول عمر کولر و کاهش برق مصرفی، برای سلامت شما هم مفید است. بهترین درجه حرارت منزل در تابستان بین 18 تا 22 درجه سانتی گراد است.

8- یکی از موارد آزار دهنده در مورد کولرهای آبی، بوی بدی شبیه به آب مانده است که از آن ها ساطع می شود. رفع این اشکال ساده است، منبع این بو اغلب پوشال است اما اگر پوشال نو بوده و پوسیده نیست، کافیست یک استکان مایع سفید کننده یا شیشه شوی داخل سینی آب کولر بریزید سپس پنجره های آن را در جای خود قرار داده و فقط پمپ را بزنید تا آب به جریان بیافتد. برای انجام عمل آغشته سازی نیم ساعت تا یک ساعت صبر کنید، سپس آب سینی کولر را کامل تخلیه کرده، بشویید و دوباره با آب تمیز پر کنید و از هوای مطبوع لذت ببرید.

مناسب بودن قیمت کولر آّبی به نسبت سرمایش خوب آن ها، باعث شده است که تقریبا 82 درصد از مردم کشور هر تابستان به سمت همین پوشالی های آبی رنگ باز گردند و یادتان باشد که کولر بزرگ تر همیشه به معنی رفاه و خنکی بیشتر نیست و گاهی اوقات فقط مصرف برق بیشتری دارد. اگر قصد خرید یا تعویض کولر خود را پیدا کردید با کلیک روی منوی کولرآبی در فروشگاه اینترنتی زنبیل و دیدن محصولات و قیمت ها و با اطلاع از مشخصات و ویژگی ها، خرید لذت بخشی را تجربه کنید.

زنبیل را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برای آگاهی از آخرین اخبار فروشگاه اینترنتی زنبیل به اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل بپیوندید!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز