خبرگزاری کار ایران

قوانین حقوقی برای مهاجرت به ترکیه 2024

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۳۳۱

ترکیه یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت ایرانیان به شمار می آید که در فاصله خیلی نزدیکی با ایران قرار دارد. از این رو، خیلی از ایرانیان به دنبال روشی مناسب برای مهاجرت به ترکیه می گردند تا بتوانند در این کشور زندگی خوبی داشته باشند. با این حال، اگر شما هم قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، باید اول از همه از قوانین حقوقی برای مهاجرین آگاه شوید. سالیانه این موضوعات آپدیت می شوند که امسال نیز اطلاعات جدیدی درباره قوانین حقوقی برای مهاجرت به ترکیه ارائه شده اند.

اگر موقع مهاجرت به ترکیه از قوانین حقوقی این کشور پیروی نکنید، نه تنها امکان ورود به خاک کشور مورد نظر خود را نخواهید داشت، بلکه شاید حتی جریمه شوید. از این رو، رعایت این قوانین موقع مهاجرت اهمیت بسیار زیادی دارد. کارشناسان تیم حقوقی شایان به شما کمک می کنند تا در تمام فرایند مهاجرت خود به کشور ترکیه، هیچ گونه مشکل قانونی برای شما به وجود نیایند تا بتوانید با رعایت چهارچوب های ترکیه و ایران، به این کشور مهاجرت نمایید.

قوانین حقوقی برای مهاجرت به ترکیه بسته به روش مهاجرت

موقع مهاجرت به ترکیه رعایت برخی قوانین و الزامات ضروری است که در این قسمت، به برخی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم. با رعایت این قوانین، شما می توانید با خیالی آسوده از قانونی بودن روند مهاجرت خود، زندگی خود را در ترکیه آغاز کنید.

 

روش های مهاجرت به ترکیه

به طور کلی، قوانین حقوقی برای مهاجرت به ترکیه تا حد خیلی زیادی به روش مهاجرت به این کشور بستگی دارند. شما می توانید از طریق روش های مختلفی که در ادامه برخی از مهمترین آنها را نام می بریم، به ترکیه مهاجرت کنید. البته باید از قبل با کارشناسان حقوقی مشورت کنید تا مطمئن شوید که از نظر قانونی، کدام روش مناسب شما است.

مهاجرت به ترکیه با روش کاری

روش کاری یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های مهاجرت به ترکیه شناخته می شود که از طریق آن علاوه بر این که می توانید زندگی خود در ترکیه را آغاز کنید، امکان کار کردن در این کشور را هم دارید. البته برای مهاجرت کاری، باید حتماً از یک شرکت ترکی جاب آفر دریافت کرده باشید.

 مهاجرت تحصیلی به ترکیه

در روش تحصیلی، شما باید از دانشگاه های ترکیه نامه پذیرش دریافت کرده باشید. به منظور دریافت نامه پذیرش، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور کلی، هر یک از دانشگاه های ترکیه آزمون ورودی مخصوص به خود را دارند و شما باید در این آزمون ها نمره قبولی را دریافت نمایید تا بعد از ارائه مدارک مورد نیاز و نمره قبولی، نامه پذیرش برای شما صادر شود.

مهاجرت به ترکیه با ثبت شرکت

ثبت شرکت در ترکیه نیز یکی دیگر از روش های مهاجرت به این کشور شناخته می شود که طرفداران بسیار زیادی دارد. در این روش، شما باید شرکتی در ترکیه راه اندازی کرده و به ثبت برسانید تا بتوانید به این کشور مهاجرت کنید.

قوانین حقوقی برای مهاجرت به ترکیه 2024

یکی از مهم ترین قوانین حقوقی برای مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت، این است که باید حتماً ۵ نفر از شهروندان ترکیه را نیز به استخدام خود در بیاورید. از آنجا که شاید خیلی از افراد فکر کنند ثبت شرکت در ترکیه چالش های خیلی زیادی دارد، باید به شما بگوییم که اگر از قوانین حقوقی آن آگاه باشید و با افراد متخصص و وکلای حرفه ای مشورت کنید، این کار برای شما در بازه زمانی کوتاهی انجام می شود. مهم ترین مزیت ثبت شرکت در ترکیه این است که شما می توانید همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال خود را نیز به همراه خودتان به ترکیه ببرید.

مهاجرت به ترکیه با خرید ملک

خرید ملک یکی دیگر از روش های فوق العاده مناسب برای مهاجرت به ترکیه است که امکان دریافت اقامت دائم این کشور را نیز برای شما به ارمغان می آورد. پس کافی است که ملکی مناسب در یکی از شهرهای ترکیه خریداری کرده و به این کشور مهاجرت نمایید. یکی از مهمترین قوانین حقوقی برای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک، این است که ملک خریداری شده شما باید حتماً بیشتر از ۲۵۰ هزار دلار قیمت داشته باشد تا بتوانید اقامت دائم این کشور را بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه

به منظور مهاجرت به کشور ترکیه، داشتن برخی مدارک اهمیت بسیار زیادی دارد. البته توجه داشته باشید که تمام مدارکی که در ادامه نام می بریم، باید به زبان ترکی استانبولی نیز ترجمه شده باشند. این در حالی است که در گذشته تنها مدارک را به زبان انگلیسی ترجمه می کردند. از این رو، ترجمه مدارک به زبان ترکی اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه، مهم ترین مدارک برای مهاجرت به ترکیه را مشاهده می کنید.

  • مدارک شناسایی کامل
  • اجاره نامه یا سند ملک خریداری شده در ترکیه
  • مدارک سابقه کاری یا تحصیلی (بسته به روش مهاجرت)
  • تمکن مالی (مبلغ تمکن بسته به نوع مهاجرت می تواند متفاوت باشد)
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • بیمه

علاوه بر مواردی که گفتیم، ممکن است ارائه برخی مدارک دیگر برای مهاجرت به ترکیه ضروری باشند که تا حد خیلی زیادی به نوع روش مهاجرت شما بستگی دارد. اما گفتیم که ترجمه مدارک به ترکی مهمترین موضوعی است که باید حتماً موقع ارائه مدارک به سفارت ترکیه مد نظر قرار دهید.

دریافت اقامت ترکیه

قوانین حقوقی برای مهاجرت به ترکیه نشان می دهند که اگر شما چند سال را در این کشور بگذرانید و شرایط لازم را داشته باشید، می توانید اقامت دائم ترکیه را نیز به دست بیاورید. گفتیم که در میان روش های مختلف، خرید ملک در ترکیه یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای دریافت اقامت این کشور است. البته به منظور دریافت اقامت دائم این کشور، باید ملک خریداری شده شما قیمت مشخصی داشته باشد و آن را به صورت نقد خریداری نمایید.

قوانین حقوقی برای مهاجرت به ترکیه 2024

علاوه بر این، با ثبت شرکت در ترکیه نیز امکان دریافت اقامت دائمی این کشور را دارید. با این حال، باید چند سال از مدت زمان اقامت شما در ترکیه گذشته باشد. اما ثبت شرکت در این کشور باعث می شود که شما علاوه بر کسب درآمد قابل توجه، وجهه اجتماعی بسیار خوبی نیز داشته باشید.

سخن پایانی

شما با رعایت قوانین حقوقی برای مهاجرت به ترکیه می توانید بعد از رفتن به این کشور زیبا، زندگی خیلی خوبی در ترکیه داشته باشید. به این منظور، با کمک گرفتن از افراد متخصص و وکلای حرفه ای، رعایت این قوانین برای شما فوق العاده راحت تر می شود. تنها کافی است که با کارشناسان تیم حقوقی شایان تماس گرفته و سوالات خود را از آنها بپرسید تا از جدیدترین و به روزترین قوانین حقوقی برای مهاجرت به ترکیه آگاه شوید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز