خبرگزاری کار ایران

از تحصیل پزشکی در ایتالیا تا فرصت‌های شغلی در آلمان: راهنمای جامع مهاجرت و تحصیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۴۵۰

امروزه افراد بی‌شماری از سراسر جهان، تمایل به کار یا تحصیل در کشورهای اروپایی مثل آلمان یا ایتالیا را دارند. آلمان یکی از کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان است و اقتصاد آن از ثبات بالایی برخوردار است.

این امر باعث می‌شود که فرصت‌های شغلی زیادی در این کشور وجود داشته باشد و افراد بتوانند با خیال راحت به دنبال شغل مناسب خود باشند.  تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا نیز، رویای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. اما اقدام در این مسیر، نیازمند آگاهی از شرایط تحصیل و مهاجرت به ایتالیا است. در این مقاله از مهرآفرین، به بررسی و معرفی شرایط تحصیل رشته پزشکی در ایتالیا، همچنین فرصت‌های شغلی در آلمان خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مقاله از مهرآفرین همراه ما باشید تا اطلاعات جامعی در این زمینه به دست آورید.

شرایط مهاجرت و تحصیل پزشکی در ایتالیا به چه صورتی است

از تحصیل پزشکی در ایتالیا تا فرصت‌های شغلی در آلمان: راهنمای جامع مهاجرت و تحصیل

تحصیل پزشکی در ایتالیا، به دلیل کیفیت بالای آموزش، اعتبار مدارک دانشگاهی و فرصت‌های شغلی مناسب، از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این بخش، به بررسی شرایط و الزامات مهاجرت تحصیلی به ایتالیا برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی می‌پردازیم.

آزمون IMAT

اولین قدم برای ورود به دنیای پزشکی ایتالیا، گذراندن موفقیت‌آمیز آزمون IMAT است. این آزمون که به صورت کتبی و به زبان‌های ایتالیایی و انگلیسی برگزار می‌شود، شامل سؤالاتی در زمینه‌ی زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات است. کسب حداقل نمره‌ی قبولی در این آزمون، شرط لازم برای ورود به دانشگاه‌های ایتالیا و آغاز تحصیل در رشته‌ی پزشکی است.

مدرک زبان

پس از گذراندن آزمون IMAT، ارائه مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی با نمره‌ی قابل قبول، از دیگر الزامات پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا است. تسلط به زبان ایتالیایی یا انگلیسی، به شما در برقراری ارتباط با اساتید و هم‌کلاسی‌ها، درک مطالب آموزشی و انجام فعالیت‌های پژوهشی کمک خواهد کرد.

شرایط سنی

اگرچه کشور ایتالیا محدودیت سنی خاصی برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی تعیین نکرده است، اما متقاضیان 18 تا 25 ساله از شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه‌ها و دریافت ویزای تحصیلی برخوردارند. هرچه سن شما در زمان اپلای به دانشگاه و دریافت مدرک دیپلم پایین‌تر باشد، شانس شما برای اخذ ویزا و آغاز تحصیل در ایتالیا افزایش خواهد یافت.

شرط معدل

با وجود اینکه قبولی در آزمون IMAT شرط اصلی ورود به رشته‌ی پزشکی در ایتالیا است، برخی از دانشگاه‌ها علاوه بر نمره‌ی آزمون، به معدل و نمرات پایانی شما نیز توجه می‌کنند. به طور کلی، متقاضیانی که دارای معدل 16 تا 20 (معادل معدل A در ایتالیا) هستند، شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا خواهند داشت.

بررسی فرصت های شغلی متفاوت برای مهاجرت کاری به آلمان

از تحصیل پزشکی در ایتالیا تا فرصت‌های شغلی در آلمان: راهنمای جامع مهاجرت و تحصیل

اقتصاد پویای آلمان، مثل آهنربایی، نیروهای کار جوان و متخصص را از سراسر جهان، حتی با مدارک فنی، به سوی خود جذب می‌کند. تنوع مشاغل در این کشور به قدری است که تقریباً در هر حوزه‌ای می‌توان فرصتی برای مهاجرت کاری به آلمان یافت. این آینده شغلی ایده‌آل، تمایل دانشجویان از سرتاسر جهان برای مهاجرت تحصیلی به آلمان را نیز افزایش داده است. با این حال، برخی مشاغل به دلیل نیاز روزافزون و اهمیت اقتصادی، از محبوبیت و تقاضای بیشتری برخوردارند.

شکاف عمیق در حوزه‌های تخصصی، به ویژه در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)، چالش بزرگی برای آلمان محسوب می‌شود. تقاضا برای متخصصان STEM در این کشور به 338 هزار نفر افزایش یافته که 42 هزار نفر بیشتر از سال گذشته است. جالب توجه است که تنها 15 درصد از این متخصصان در آلمان زن هستند.

اهمیت این متخصصان برای اقتصاد آلمان بر کسی پوشیده نیست. فعالیت آنها در صنایع پیشرو و نوآورانه این کشور، ارزش افزوده را به ارمغان می‌آورد. به همین دلیل، دولت آلمان از مهاجران با مهارت‌های STEM با آغوش باز استقبال می‌کند. کاهش حداقل حقوق مورد نیاز برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا به 44,304 یورو در سال، گامی دیگر در جهت جذب این افراد است.

نکته قابل توجه این است که 20 درصد از کارکنان STEM در آلمان مهاجر هستند. این آمار نشان‌دهنده شانس بالای استخدام برای مهاجران در این زمینه است.

در حال حاضر، بیش از 470 هزار موقعیت شغلی خالی در 30 گروه شغلی در آلمان وجود دارد. در ادامه به بررسی و تجزیه و تحلیل مهم‌ترین مشاغل مورد نیاز در این کشور می‌پردازیم:

  • متخصصان فناوری اطلاعات: این گروه شامل متخصصان امنیت سایبری، تحلیلگران داده و متخصصان هوش مصنوعی می‌شود.
  • مهندسان: مهندسان مکانیک و خودرو، مهندسان برق، مهندسان عمران و مهندسان مکاترونیک از جمله مشاغل پر تقاضا در این حوزه هستند.
  • مشاغل پزشکی: پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی همواره در آلمان مورد نیاز هستند.
  • توسعه‌دهنده نرم‌افزار: توسعه‌دهندگان نرم‌افزار با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف، نرم‌افزارهای مورد نیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها را طراحی و توسعه می‌دهند.
  • برقکاران: صنایع پیشرفته آلمان به این متخصصان ماهر در حوزه برق نیاز دارند.
  • فروشندگان خرده‌فروشی: با رشد صنعت تجارت الکترونیک، تقاضا برای فروشندگان ماهر در این حوزه نیز افزایش یافته است.
  • متخصصان فلزکاری: صنعت فلزکاری در آلمان از رونق زیادی برخوردار است و به دنبال جذب متخصصان ماهر در این زمینه است.
  • تکنسین‌های الکترونیک: تکنسین‌های ماهر در زمینه الکترونیک در آلمان به راحتی می‌توانند شغل مناسب پیدا کنند.
  • مکاترونیک: با توجه به رشد روزافزون صنعت مکاترونیک، تقاضا برای متخصصان این رشته در آلمان نیز افزایش یافته است.
  • سایر مشاغل: ریاضیدانان، محققان، متخصصان کامپیوتر و غیره نیز از جمله مشاغلی هستند که در آلمان فرصت‌های شغلی مناسبی را برای مهاجران فراهم می‌کنند.

انتخاب یکی از مشاغل برتر آلمان برای مهاجرت کاری، تصمیمی هوشمندانه و آینده‌نگرانه است. مزایای این کار شامل شرایط کاری مناسب، حقوق و مزایای عالی، فرصت‌های پیشرفت شغلی و زندگی در کشوری توسعه یافته با امنیت اجتماعی بالا می‌باشد.

کلام آخر

ما در این مطلب تلاش کردیم تا با آگاه کردن شما از شرایط موجود در دو کشور آلمان و ایتالیا، به شما انگیزه دهیم که به این دو کشور مهاجرت کنید و در این کشورها کار مورد نظر خود را پیدا کنید. چنانچه می‌خواهید که شانس خود را برای یافتن شغل در کشور آلمان افزایش دهید می‌توانید مهارت‌های کاری خود را تقویت کنید. همچنین مهاجرت تحصیلی در رشته پزشکی به ایتالیا آینده‌ای روشن را برای شما رقم خواهد زد.  امید که با مطالعه این مطلب، اطلاعات لازم در مورد انتخاب بهترین محل برای  مهاجرت‌تان را به دست آورده باشید. اگر قصد مهاجرت به هر کدام از کشورهای اروپایی را دارید، موسسه مهاجرتی مهرآفرین به شما کمک خواهد کرد تا بهترین شهرهای اروپا برای مهاجرت و زندگی را انتخاب کرده و امور مربوط به مهاجرت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز